Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Atheros AR5007EG backtrack  (gelezen 1324 keer)

Offline Davido

  • Lid
Atheros AR5007EG backtrack
« Gepost op: 2011/12/28, 13:12:26 »
Hallo,

Ik heb van school de opdracht gekregen om wireshark of backtrack te onderzoeken tijdens de kerstvakantie. Alleen heb ik met mijn domme hoofd voor backtrack gekozen. Dus ik heb VM Ware gedownload. Nu doet backtrack het, alleen ziet backtrack mijn netwerkkaart niet. Als ik in de terminal het commando airmon-ng typ zie ik niets verschijnen. Nu is mijn vraag wat moet ik doen zodat hij mijn netwerkkaart wel wordt gezien. Moet je een draadloze verbinding hebben naar de router? of is de kabel naar de laptop ook goed? In mijn situatie heb ik mijn laptop verbonden met de kabel en de modem. Daarnaast lijkt het dat mijn netwerkkaart ook niet wordt ondersteund. Ik heb gegoogled maar loop eigenlijk continue vast. Zijn hier leden die mij misschien kunnen uitleggen.

Ik kom er helemaal niet aan uit.

MVG

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Atheros AR5007EG backtrack
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/29, 03:31:01 »
Backtrack is geen Ubuntu, dus daarom verplaats ik dit topic.

On topic: Omdat je Backtrack in VMware uitvoert ziet hij de netwerkkaart niet. Afhankelijk van je hardware en de ondersteuning daarvan in VMware is dat misschien op te lossen, maar ik verwacht dat dat niet eenvoudig zal zijn.
Je kan dus beter een live cd of usb maken van BT en die booten.

En alvast voor de duidelijkheid: We gaan je hier NIET helpen met het omzeilen van beveiligingen. Vragen over hoe je draadloze netwerken "kraakt" of afluistert zijn hier dan ook niet de bedoeling.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Atheros AR5007EG backtrack
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/29, 08:40:58 »
Eventueel kun je VirtualBox gebruiken, mijn ervaringen daarmee zijn stukken beter, en de netwerkondersteuning ook. :)

Offline Davido

  • Lid
Re: Atheros AR5007EG backtrack
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/29, 12:30:06 »
 
Ik heb virtual box zelf ook al uitgeprobeerd. Nadat VMWARE mijn netwerkkaart ook niet herkende. Met live cd bedoel je
dat ik backtrack moet branden op een dvd. En dan booten van de dvd af? En over het omzeilen van een netwerk, dat was ik
niet van plan. Want als het goed is is het strafbaar. Ik ben alleen bezig voor een werkstuk die ik waarschijnlijk zelf ook moet verdedigen. Dus daarom wil ik printscreens hebben en de commandos zodat ik weet hoe backtrack ongeveer werkt.

MVG

Eventueel kun je VirtualBox gebruiken, mijn ervaringen daarmee zijn stukken beter, en de netwerkondersteuning ook. :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Atheros AR5007EG backtrack
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/29, 15:53:00 »
Alles wat je in backtrack kunt kun je ook in Ubunbtu.
Wat moet je dan doen waarom je backtrack moet hebben? Vind het nogal apart dat je dat vanuit school als opdracht krijgt. Normaal krijg je Windows vanuit school als opdracht.