Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac4Lin voor Ubuntu 9.10  (gelezen 3020 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Mac4Lin voor Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/04/25, 09:42:22 »
Hallo mensen,

Ik ben nogal onder de indruk van mac4lin, maar hoe installeer je dat in 9.10? Ik weet wel dat het kan onder 8.10, maar dat wil hier niet draaien (driver gezever, gaan we niet verder op in :evil:).
Ik weet echt niet hoe je in 9.10 mac4lin werkend kan krijgen. Ik krijg alleen maar errors en font's die niet willen wat IK wil  >:(
Hoe installeer ik verder dat global menu? Dat ziet er erg gelikt uit. En verder, welke dock is het beste voor mac4lin? Cairo, docky of AWN?

DarkEra

  • Gast
Re: Mac4Lin voor Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/25, 09:56:07 »
Probeer deze tut eens als je die nog niet heb gevolgt.

http://www.howtoforge.com/mac4lin_make_linux_look_like_a_mac

In de meeste gevallen werd trouwens altijd AWN gebruikt als dock.

:)

Re: Mac4Lin voor Ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/25, 11:57:41 »
Lees eerst dit topic eens door. http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/mac4lin-door-een-newbie/
Daar heb ik het geinstalleerd op 9.10 en andere gebruikers hebben ook diverse hulpvolle tips gegeven.
Voor het dock adviseer ik Docky, wat weer een tip was van Samuel Rave. Dit dockje is lekker simpel, geen overbodige crap en draait ligt.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Mac4Lin voor Ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/26, 16:07:59 »
Hee, mods... In het vervolg ff zeggen als je een topic van mij verplaatst! Ik heb me rot gezocht..

Offline daido

  • Lid
Re: Mac4Lin voor Ubuntu 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/09, 16:34:51 »
Het enigste wat je nodig hebt is Mac4Lin_Install_v1.0
Op install drukken, uitvoeren terminal en verder. Zodra je je wachtwoord in moet vullen moet je stoppen, want dat heb je niet echt nodig.
Vervolgens de panelen wat verbouwen en het cairo-dock via ubuntusoftwarecentrum installeren. In het cairodock kan je bij de thema ś mac-os-look selecteren. Ik zou zeker geen AWN-dock gebruiken, want dat gaf bij mij een hoop problemen.
De gadgets kan je toevoegen via screenlets (ook via ubuntu-softwarecentrum)
Ik heb deze versie (op 10.04, werkt ook op 9.10) niet helemaal hetzelfde gemaakt als een echte mac, omdat ik het zo prettiger vind werken.

« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 16:56:38 door daido »