Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)  (gelezen 3023 keer)

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Gepost op: 2008/10/31, 19:20:17 »
hallo,

ik heb al een paar onderwerpen geopent op het installatie forum maar nu ik
eenmaal ubuntu veilig en wel geinstalleerd heb zit ik met het probleem dat ik een
broadcomkaart heb, dus moet ik een paar dingetjes installeren. Daar bestaat een site voor; http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Daar staat er dat ik in synaptic apparaatbeheer een paar bestandjes moet zoeken en installeren,
maar als 'k die bestandjes zoek, vind ik niets ! ?
Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk ?

Als ik dan m'n driver wil updaten, zegt ie dat ie niets vind ; een ERROR 404 dus :(

weet er iemand raad?

ç

broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 19:25:38 »
Citaat van: carldieryckx
hallo,

ik heb al een paar onderwerpen geopent op het installatie forum maar nu ik
eenmaal ubuntu veilig en wel geinstalleerd heb zit ik met het probleem dat ik een
broadcomkaart heb, dus moet ik een paar dingetjes installeren. Daar bestaat een site voor; http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Daar staat er dat ik in synaptic apparaatbeheer een paar bestandjes moet zoeken en installeren,
maar als 'k die bestandjes zoek, vind ik niets ! ?
Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk ?

Als ik dan m'n driver wil updaten, zegt ie dat ie niets vind ; een ERROR 404 dus :(

weet er iemand raad?

ç
heb je ubuntu 8.10 of 8.04?

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 19:29:47 »
Citaat van: shinger
Citaat van: carldieryckx
hallo,

ik heb al een paar onderwerpen geopent op het installatie forum maar nu ik
eenmaal ubuntu veilig en wel geinstalleerd heb zit ik met het probleem dat ik een
broadcomkaart heb, dus moet ik een paar dingetjes installeren. Daar bestaat een site voor; http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Daar staat er dat ik in synaptic apparaatbeheer een paar bestandjes moet zoeken en installeren,
maar als 'k die bestandjes zoek, vind ik niets ! ?
Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk ?

Als ik dan m'n driver wil updaten, zegt ie dat ie niets vind ; een ERROR 404 dus :(

weet er iemand raad?

ç
heb je ubuntu 8.10 of 8.04?
8.04

Offline Soul-Sing

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 19:42:10 »
toepassingen: installeren/verwijderen: alle beschikbare programma´s aanvinken.
carldieryckx kan ook in synaptic pakketbeheer. het staat daar bij bronnen nog niet allemaal actief, das gebruikelijk.
of je server is niet actief, zet die eens op .nl. want die error is een server error.

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 19:52:40 »
Citaat van: leoquant
toepassingen: installeren/verwijderen: alle beschikbare programma´s aanvinken.
carldieryckx kan ook in synaptic pakketbeheer. het staat daar bij bronnen nog niet allemaal actief, das gebruikelijk.
of je server is niet actief, zet die eens op .nl. want die error is een server error.
bedoel je nu dat ik Alles in Synaptic pakketbeheer moet selecteren en installeren? + (wat betekent die server? ik vind nergens iets met server ofzo)

sorry dat ik wat verward ben, maar na een VOLLEDIGE dag bezig te zijn om gewoon ubuntu te kunnen dualbooten + een degelijke draadloze verbinding tot stand te brengen begin ik linux al even erg te vinden als windows in het installeren van programma's etc.. (enja, dat komt niet door linux, maar door mijn ontwetendheid :) )

ç

Offline Soul-Sing

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/31, 19:57:00 »
Citaat van: carldieryckx
Citaat van: leoquant
toepassingen: installeren/verwijderen: alle beschikbare programma´s aanvinken.
carldieryckx kan ook in synaptic pakketbeheer. het staat daar bij bronnen nog niet allemaal actief, das gebruikelijk.
of je server is niet actief, zet die eens op .nl. want die error is een server error.
bedoel je nu dat ik Alles in Synaptic pakketbeheer moet selecteren en installeren?
nee!:synaptic pakketbeheer: instellingen:pakketbronnen:ubuntu software: alles aanvinken dan de reload button gebruiken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/31, 19:58:38 »
carldieryckx komt goed! rustig en easy. stap voor stap.....:D

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/31, 20:00:57 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: carldieryckx
Citaat van: leoquant
toepassingen: installeren/verwijderen: alle beschikbare programma´s aanvinken.
carldieryckx kan ook in synaptic pakketbeheer. het staat daar bij bronnen nog niet allemaal actief, das gebruikelijk.
of je server is niet actief, zet die eens op .nl. want die error is een server error.
bedoel je nu dat ik Alles in Synaptic pakketbeheer moet selecteren en installeren?
nee!:synaptic pakketbeheer: instellingen:pakketbronnen:ubuntu software: alles aanvinken dan de reload button gebruiken.
alles was al aangevinkt, dus dat zal niets veranderen

Offline joop13

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/31, 20:35:38 »
Je kunt ook een andere (misschien betere) server kiezen via Synaptic ->Installatie -> Ubuntu Software -> Downloaden van: Aanklikken, ->Overige -> Kies de beste Server en als je die gekozen hebt. Dan naar Bewerken ->Pakketbronnen herladen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/31, 21:29:00 »
Citaat van: joop13
Je kunt ook een andere (misschien betere) server kiezen via Synaptic ->Installatie -> Ubuntu Software -> Downloaden van: Aanklikken, ->Overige -> Kies de beste Server en als je die gekozen hebt. Dan naar Bewerken ->Pakketbronnen herladen.
u zegt dat ik bij synaptic, installatie moet aanklikken, maar dat vind ik nergens?

Offline joop13

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/31, 21:52:23 »
Citaat van: carldieryckx
Citaat van: joop13
Je kunt ook een andere (misschien betere) server kiezen via Synaptic ->Installatie -> Ubuntu Software -> Downloaden van: Aanklikken, ->Overige -> Kies de beste Server en als je die gekozen hebt. Dan naar Bewerken ->Pakketbronnen herladen.
u zegt dat ik bij synaptic, installatie moet aanklikken, maar dat vind ik nergens?
Sorry, Instellingen!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/31, 22:01:15 »
Citaat van: joop13
Citaat van: carldieryckx
Citaat van: joop13
Je kunt ook een andere (misschien betere) server kiezen via Synaptic ->Installatie -> Ubuntu Software -> Downloaden van: Aanklikken, ->Overige -> Kies de beste Server en als je die gekozen hebt. Dan naar Bewerken ->Pakketbronnen herladen.
u zegt dat ik bij synaptic, installatie moet aanklikken, maar dat vind ik nergens?
Sorry, Instellingen!
ok ! dat is gelukt,

maar als ik zoek naar libstdc++5 , dan vind ik nog steeds niets? dat is toch ONmogelijk!?

help..

Offline joop13

  • Lid
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/31, 22:37:16 »
Er zijn verschillende keuzes om de pakketten te kiezen.Onderdelen, Status, Oorsprong. Een van de keuzes is dus: Oorsprong. Als je met oorsprong zou kijken naar de pakketten moet er een universe pakketbron zijn daar zit hij bij mij in!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/01, 12:31:13 »
Citaat van: joop13
Er zijn verschillende keuzes om de pakketten te kiezen.Onderdelen, Status, Oorsprong. Een van de keuzes is dus: Oorsprong. Als je met oorsprong zou kijken naar de pakketten moet er een universe pakketbron zijn daar zit hij bij mij in!
hallo,
ik heb er gisteren nog laat aan gewerkt en omdat ik het écht niet vond,
heb ik het dan gewoon via een ubuntu website gedownload, dus niet via die pakketbeheer.
de "fwcutter" heb ik daar ook gedownload en nu neemt m'n netwerkkaart eindelijk de
draadloze netwerken weer !!

Maar als ik mijn paswoord moet ingeven gaat het mis,
hij accepteert het telkens niet.. ?
is er nog iets dat ik vergeten ben?

broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/02, 10:34:39 »
Ik heb Ubuntu 8.10 geinstalleerd deze ziet direct de broadcom op mijn Dell Inspirion 1300

carldieryckx

  • Gast
broadcom netwerkkaart .. ja, juist ;)
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/02, 12:58:05 »
Citaat van: velthuizen
Ik heb Ubuntu 8.10 geinstalleerd deze ziet direct de broadcom op mijn Dell Inspirion 1300
zou je dan weten hoe ik moet upgraden van 8.04 naar 8.10 ?