Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Solaris 11 Express  (gelezen 2698 keer)

Solaris 11 Express
« Gepost op: 2010/12/15, 19:02:57 »
Hoi allemaal,

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik heb hem nu in dual boot staan. Werkt verrassend goed! Hardwareherkenning in 1 keer goed. En zelfs mijn beruchte Atheros wifi kaart werkt tot nu toe goed waar deze vaak tot problemen leidt. Het heeft heel veel(echt heel veel) weg van OpenSolaris. Dus wel een beetje vaag dat ze dit als opvolger van Solaris 10 laten zien. Wie weet er meer licht op te schijnen? Wat screenshots:






« Laatst bewerkt op: 2010/12/15, 19:06:06 door Sander M »

Re: Solaris 11 Express
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/16, 00:13:10 »
Sander, even een vraag over de hardware herkenning. Heb je een tv kaart in de computer en werd deze ook direct herkent?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Solaris 11 Express
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/16, 17:45:29 »
Ik denk dat Oracle met Solaris 11 Express uit wil halen naar openIndiana (de voortzetting van openSolaris) en daar de community weer wil wegplukken. Daar lijkt het voor mij op althans. Eerst stilzwijgen, dan een versplintering van de community, dev's wat resulteert in een voorzetting onder een andere naam (openIndiana, Libreoffice) en vervolgens zelf verder gaan met OpenOffice en Solaris 11 Express (volgens mij ook gewoon openSolaris). :)

Re: Solaris 11 Express
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 18:47:34 »
Sander, even een vraag over de hardware herkenning. Heb je een tv kaart in de computer en werd deze ook direct herkent?

Nee ik heb geen tvkaart Gijsbert. Kan je helaas dus geen info geven. Maar je zou het zelf kunnen proberen, het is namelijk een Live CD :)

Re: Solaris 11 Express
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/16, 18:49:41 »
Was gewoon even een vraagje, ik denk misschien heb je een tv kaart. Ik zal de live cd eens downloaden. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Solaris 11 Express
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/18, 21:23:01 »
Heb Solaris 11 Express vandaag ook eens bekeken en kom tot de conclusie dat deze precies hetzelfde is als OpenIndiana's release een tijd terug. Het enige wat anders is zijn het logo, wallpaper en, eigenlijk verbazend, dat in deze Oracle versie geen OpenOffice zit terwijl het een product van ze is.

Verder, wat ik al verwachte eigenlijk, is dat de draadloze kaart nog steeds niet werkt na zovele OpenSolaris versies en nu in 11 Express en OpenIndiana. Zou deze het doen dan had ik het een verdere kans gegeven en geinstalleerd.

Re: Solaris 11 Express
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/20, 00:15:21 »
.... En zelfs mijn beruchte Atheros wifi kaart werkt tot nu toe goed waar deze vaak tot problemen leidt....

DarkEra, ik moet hier ook op terugkomen. Mijn internet klapte er vrolijk weer uit na een tijdje goed gewerkt te hebben.
Ik snap er niks van, het enige OS waar deze Atheros zonder ook maar een hikje werkt is op Windows 7. Op alle andere OSen moet ik de kabel eraan gooien of leren leven met een knipperlicht verbinding.