Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instalatie Gnomad  (gelezen 789 keer)

Jacob

  • Gast
instalatie Gnomad
« Gepost op: 2007/01/29, 16:05:42 »
Ik probeer al geruime tijd Gnomad werkend te krijgen met mijn Zen V, ik dacht eerst dat hij niet ondersteund werd, maar nu zag ik op de site van Gnomad dat hij er ook bij stond. Ik probeer het te instaleren volgens deze handleiding: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250&highlight=creative+zen
Ik heb beide geprobeerd (edgy), maar volgens mij moet ik compile from the source hebben. Dit zegt mijn terminal als fout.

(Database inlezen ... 104296 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van libmtp (uit .../libmtp_0.1.3-1_i386.deb) ...
dpkg: fout bij afhandelen van /home/jacob/gnomad_install/libmtp-0.1.3/libmtp_0.1
.3-1_i386.deb (--install):
 poging tot overschrijven van `/usr/bin/mtp-detect', wat ook in pakket libmtp-de
v zit
dpkg-deb: subproces paste werd gedood door signaal (Broken pipe)
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 /home/jacob/gnomad_install/libmtp-0.1.3/libmtp_0.1.3-1_i386.deb
Dat is stap 7 van  'compile from the source' voor edgy. Ik snap trouwens stap 8 ook niet, hoe moet ik dat doen?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
instalatie Gnomad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/29, 16:12:39 »
hmm.. dat pakket libmtp dat je hebt gebouwd wil een bestand (mtp-detect) overschrijven dat reeds door libmtp-dev is geïnstalleerd... waarschijnlijk mag je dat gewoon overschrijven, en je kan dat met dpkg -i --force-overwrite doen, maar aangezien je checkinstall gebruikt moet het zo:

sudo checkinstall --dpkgflags=--force-overwrite

succes!

Wat snap je niet aan stap 8 ?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jacob

  • Gast
instalatie Gnomad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/29, 16:23:09 »
Ik ben echt zo blij, YES! Na een maand, ik had er geen tijd voor, is het me eindelijk gelukt contact te maken met mn mp3-speler. Hartstikke bedankt. Ik stond eigenlijk op het punt Windows te instaleren omdat het niet lukte (zie andere topic van gisteren), maar dat gezeik hoeft nu niet.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
instalatie Gnomad
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/29, 16:27:19 »
hehe :) veel plezier ermee!
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)