Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird op externe schijf  (gelezen 1166 keer)

Offline Cme

  • Lid
Thunderbird op externe schijf
« Gepost op: 2015/02/01, 17:26:28 »
Omdat de mogelijkheid blijft bestaan de andere geïnstalleerde Linux distro's te benaderen, (ik heb hier een Topic over gestart maar mijn   kennis om de gegeven suggesties zodanig te verwerken zodat de partities niet te benaderen zijn , is mij niet gelukt).
      Het zou prettig zijn als niets van  persoonlijke gegevens te vinden is. Mijn e-mail programma staat op een andere partitie dan waar ik bankzaken mee doe en bestellingen doe ik op weer een andere. Dus gegevens opslaan op andere externe schijven/sticks.
   Maar e-mail programma's staan echter vol met zeer persoonlijke gegevens.  Denk aan de bestellingen die geverifieerd worden/jaaropgaves, noem maar op....  Opslaan van dergelijke mails en het verwijderen uit Thunderbird geeft verwarring en hierdoor dreigen  belangrijke mails op de achtergrond te raken.

– Hoe doen jullie dat als je dit wilt vermijden?

– Daarom mijn vraag of bv. Thunderbird op een externe schijf te installeren is waar vanuit gewerkt kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/01, 17:42:24 »
Ik begrijp je specifieke probleem niet uit de vraagstelling, maar om zeer strikt je gegevens af te schermen, kan je met geëncrypteerde partities werken. Die worden pas leesbaar bij het opstarten na het ingeven van een paswoord.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/01, 17:45:07 »
Meerdere linuxs  installeren met harde schijf encryptie, dus de hele linux met encryptie.
Dit kun je doen bij installeren.
Elke linux voor iets anders gebruiken.

Dit is nog beter, dit heb ik ook,
http://www.aliexpress.com/item/Orico-HD-PW6101-6-BAY-Hard-Drive-Power-Switch-HDD-IDE-SATA-I-II-III/592415052.html
Zoek met google voor goedkopere versie in china, ik heb met 4 hd's.
Een sata switch, ik heb 4 hd's in een pc zitten.
1 voor dagelijks
1 voor betalingen
1 voor kopen online
1 testen
Je kunt dus steeds door knop te bedienen, de hd uit of aan zetten, dus je hebt 4 pc's in een.
De sata switch heb ik 2x, dus 8 pc's als ik wil.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/01, 17:50:38 door jan11000 »

Offline Nero

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/01, 19:45:27 »
In Thunderbird kan je per account instellen waar de mails lokaal worden opgeslagen. Account Settings -> Server Settings -> Local directory

Offline Cme

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/02, 15:55:48 »
@ Vanadium
Volgens mij heb ik op geëncrypteerde partities geïnstalleerd maar waren die toch te benaderen en dat wil ik blokkeren, misschien heb ik niet juist geïnstalleerd?
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Cme

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/02, 16:38:23 »
http://www.aliexpress.com/item/Orico-HD-PW6101-6-BAY-Hard-Drive-Power-Switch-HDD-IDE-SATA-I-II-III/592415052.html
Zoek met google voor goedkopere versie in china, ik heb met 4 hd's.
Een sata switch, ik heb 4 hd's in een pc zitten.
1 voor dagelijks
1 voor betalingen
1 voor kopen online
1 testen
Je kunt dus steeds door knop te bedienen, de hd uit of aan zetten, dus je hebt 4 pc's in een.
De sata switch heb ik 2x, dus 8 pc's als ik wil.
Ja, je begrijpt wat ik wil/bedoel. Ik moet steeds opnieuw inloggen op de andere partitie, switchen met een knop is veel makkelijker. Helaas is het produkt niet meer beschikbaar, ik zoek nogwel verder. Ik heb  een laptop, dus zal ik iets externs moeten zoeken.
Bedankt!
 
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Cme

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/02, 16:42:56 »
Account Settings -> Server Settings -> Local directory
Bedankt Nero! Het is gelukt de inbox mappen van  mijn verschillende accounts op een stickje te zetten. Moet nog uitproberen of het werkelijk werkt voor mij.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Nero

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/02, 16:45:19 »
Een SATA switch zoals jan11000 aangeeft is enkel bruikbaar als je verschillende schijven hebt. Meerdere partities op 1 schijf kan je daarmee niet kiezen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Thunderbird op externe schijf
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/02, 16:55:52 »
Ik begrijp de manier van werken niet helemaal, waarom op een usb-stick etc.

Je kunt verschillende profielen maken ( bv. zakelijk / prive ) en dan snel overschakelen met profileswitcher
      https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/profileswitcher/?src=search

En je kan de mail sorteren en met specifieke (verwerkings-)regels :
     https://support.mozilla.org/nl/kb/uw-berichten-ordenen-filters-gebruiken

En dat alles zonder TB te verlaten.

Oja, vraag:  staat alle mail op de server, of wordt het lokaal gedownload (en daarna van de server verwijderd)?