Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?  (gelezen 1397 keer)

Toegang

  • Gast
Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Gepost op: 2007/12/18, 00:15:40 »
Nadat Firefox in xubuntu vastliep heb ik ctrl-alt-esc gedrukt en het toen verschene kruis boven het firefoxblokje in de onderbalk gezet en geklikt . . . . . Gevolg boven en onderrpaneel weg, firefox nog vast aanwezig. Bij tweede poging in ff-venster gaan staan en af kunnen sluiten.

Nu kan ik mijn boven en onderpaneel niet meer terug krijgen. Opnieuw opstarten helpt ook niet.

Wat moet ik doen om e.e.a. weer terug te krijgen?

Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/18, 07:40:05 »
zoek eens op dit forum met "onderbalk"

Toegang

  • Gast
Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/18, 12:52:23 »
Dank je wel voor de link, bij mij zijn beide panelen/balken weg. de volgende quote zou dan van toepaasing zijn
Citaat
Als je helemaal geen panel meer hebt:

1. Make sure you have "save Session" selected (in het afsluitscherm)
2. Start the panel in a terminal and in the background: - xfce-panel &
3. Logout then back in do not kill the terminal you launched the panel from
1. levert geen probleem, die staat aangevinkt.
2. het stukje 'in the background' is me niet duidelijk. Ik heb het geprobeerd door een terminal te openen en '- xfce-panel &' in te voeren (zowel met als zonder '-') Ik krijg dan het volgende: 'opdracht niet gevonden' Daarna beide opties met Alt+F2 geprobeerd. Dat leek goed te gaan, maar . . .
3. Daarna laat ik de terminal open, sluit af met de optie Afmelden en log opnieuw in. De panelen blijven verstopt.

Wel is nu onder instellingen de 'paneel manager' weer zichtbaar. Maar niet toegankelijk

Offline friarTuxs

  • Lid
Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/18, 14:59:56 »
en als je in een terminal gewoon "gnome-panel" intypt?
anders een herinstallatie via niet grafische synaptic?
of gewoon intypen: sudo apt-get install gnome-panel

Is de panel ook bij andere accounts afwezig? Zo nee, dan moet kun je eens in je "verborgen bestanden" kijken in je accountmap...
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/18, 15:57:35 »
Citaat van: Toegang
Dank je wel voor de link, bij mij zijn beide panelen/balken weg. de volgende quote zou dan van toepaasing zijn
Citaat
Als je helemaal geen panel meer hebt:

1. Make sure you have "save Session" selected (in het afsluitscherm)
2. Start the panel in a terminal and in the background: - xfce-panel &
3. Logout then back in do not kill the terminal you launched the panel from
1. levert geen probleem, die staat aangevinkt.
2. het stukje 'in the background' is me niet duidelijk. Ik heb het geprobeerd door een terminal te openen en '- xfce-panel &' in te voeren (zowel met als zonder '-') Ik krijg dan het volgende: 'opdracht niet gevonden' Daarna beide opties met Alt+F2 geprobeerd. Dat leek goed te gaan, maar . . .
3. Daarna laat ik de terminal open, sluit af met de optie Afmelden en log opnieuw in. De panelen blijven verstopt.

Wel is nu onder instellingen de 'paneel manager' weer zichtbaar. Maar niet toegankelijk
stap 2.
moet zijn: xfce4-panel ipv xfce-panel dus:
/usr/bin/xfce4-panel &ps als je in een terminal de eerste letters van een commando typed, bijvoorbeeld xfce en vervolgens twee maal op tab, dan krijg je alle commandos die met xfce beginnen. Altijd handig om te weten.

Toegang

  • Gast
Hoe krijg ik mijn boven- en onderpaneel terug?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/18, 22:13:36 »
Dank je wel,

het was dat ene cijfertje! met xfce4-panel & is het gelukt.