Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Reis foto,s verdwenen na herbenoeming map.

(1/6) > >>

jacduy:
Dag lezers.
Ik kan  de oplossing voor mijn probleem niet vinden.
Dat is: Na een map met veel foto,s herbenoemd te hebben was de map leeg!
Alle 50 foto,s weg, nergens meer te vinden , alle mapjes en ....... nagekeken, weg foto,s van een mooie reis.
Via Albelli site het WEL gemaakte fotoboekje gedownload maar.... deze plaatjes zijn miniem klein en niet bruikbaar voor b.v. projectie.
Waar kunnen de foto,s gebleven zijn? Opgelost in de ruimte? Ze moeten toch ergens gebleven zijn?
Graag ideeën s.v.p..
Bij voorbaat sorry voor een misschien,van mij, wat late reactie

MKe:
Voordat we je kunnen helpen:
- welke desktop gebruik je (Gnome, XFCE, KDE, anders?)
- hoe heb je de map gerenamed, wat heb je precies gedaan?
- Heb je geen backup die je terug kunt plaatsen?
- Waar stond die map, in je home of een externe schijf?
- Heb je al in de trash gekeken?

Ik heb nog nooit bij normale renaming acties files verloren. Ik vermoed dus dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan (niet persoonlijk opvatten hoor).  Als dit niet zo is, dan moet dit wel een erg serieuze bug zijn in je desktop omgeving of in Linux zelf, wat ik moeilijk vind om te geloven, aangezien een google search niet meer van dit soort gevallen oplevert bij andere mensen.

Als ze echt verwijderd zijn zou je ze nog moeten recoveren mits je niet te veel geschreven hebt naar je harde schijf.

Maar het is wel weer een duidelijk voorbeeld waarom backups zo belangrijk zijn.

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: jacduy op 2022/10/06, 21:32:59 ---Graag ideeën s.v.p..
--- Einde van citaat ---
Hallo, wat gebeurt er als je dat hernoemen ongedaan maakt en je fotomap z'n oorspronkelijke naam teruggeeft?

vanadium:

--- Citaat van: MKe op 2022/10/07, 10:16:59 ---- Waar stond die map, in je home of een externe schijf?

--- Einde van citaat ---
Belangrijke informatie. Als dat bijvoorbeeld een fat32 bestandssysteem was dat al was beschadigd, dan kan het wel dat verder werken op die partitie verdere (en grotere) schade aanricht. Als het op een linux of ntfs partitie gebeurt, dan lijkt mij dat ondenkbaar: er zijn "checks-and-balances" op die bestandssystemen die dat onmogelijk maken.

Schrijf niet meer op dat volume, en geef zoveel mogelijk van de gevraagde informatie.

jacduy:
Dank voor de reacties.
Ik werk met de laatste XUbuntu, 20.01 desktop X....?(Ben behoorlijke leek!)
De fotos stonden op een 16 gb stick, Sandisc.
 Rename als anders dwz.Herbenoemen, enter, klaar. Niks meer in de map , ook niet in afbeeldingen , ook niet in trash ,prullenbak. nergens.
Rename naar oud, al gedaan, bleef lege map.
Geen backup gemaakt. Inderdaad. een belangrijke opmerking! (Dat komt nog wel, ja ja!)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie