Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: php5 sqlite  (gelezen 553 keer)

bartkock

  • Gast
php5 sqlite
« Gepost op: 2007/11/18, 23:22:23 »
Ik heb een probleem met php en sqlite.
Ik heb een programma gedownload waarbij een php applictie gebruik maakt van een sqlite database.
Het lezen van de database via php gaat goed, maar wanneer ik data weg wil schijven krijg ik de volgende error:
Warning: sqlite_query() [function.sqlite-query]: unable to open database file in /var/www/admin.php on line 24
Warning: sqlite_query() [function.sqlite-query]: unable to open database file in /var/www/admin.php on line 26
Ik weet niet waarom ik bij het schrijven de database niet kan openen en bij het leze wel. de database rechten zijn: 666
Ik kan nergens een logfile vinden van sqlite zodat ik ook niet precies weet waar de fout zit.
Ik maak gebruik van apache2 php5 en sqlite(2)
Weet iemand hoe ik dit probleem het beste aan kan pakken?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
php5 sqlite
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/19, 13:10:13 »
maak de database rechten eens 766 dan kan de eigenaar wel schrijven. Ik denk dat dit je probleem kan oplossen.

bartkock

  • Gast
php5 sqlite
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/19, 22:07:21 »
chmod 766 gaat niet werken. 6=read/write en 7 is read/write/execute maar in een database hoeft niks uitgevoerd te worden.
Ik heb ook al met 777 geprobeerd en 766  maar daarbij had ik dezelfde problemen.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
php5 sqlite
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/20, 01:53:06 »
Citaat van: bartkock
chmod 766 gaat niet werken. 6=read/write en 7 is read/write/execute maar in een database hoeft niks uitgevoerd te worden.
Ik heb ook al met 777 geprobeerd en 766  maar daarbij had ik dezelfde problemen.
Sorry, ik heb te snel gelezen. Je hebt gelijk. Helaas kan ik niets bedenken waarmee dit kan worden opgelost.