Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet  (gelezen 3741 keer)

Offline plek

  • Lid
OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Gepost op: 2011/10/31, 20:51:00 »
Sinds enkele weken heb ik het volgende probleem in Ubuntu 10.04. Als ik Firefox afsluit en later (zonder tussentijds afsluiten of herstarten van de PC) weer opstart, komt de melding dat Firefox nog loopt en dat die sessie eerst moet worden beëindigd of dat de PC moet worden herstart. Ik kies voor herstarten, en dan komt de melding dat firefox-bin niet reageert. Na de herstart doet Firefox het de eerste keer weer wel, maar sluit ik het af en start ik het weer op, dan doet het probleem zich weer voor.
Gisteren heb ik 10.04 schoon geherinstalleerd, incl de updates. Daarna startte ik Firefox op en kwam er op Facebook achter dat Flash Player niet was geïnstalleerd. Firefox dus afgesloten en via het softwarecentrum Flash alsnog geïnstalleerd. Toen Firefox weer gestart om Facebook te checken. Vreemd genoeg kwam de melding van een nog lopende sessie nu niet! Maar toen ik daarna Firefox afsloot en weer startte, kwam het bericht toch weer.
Het lijkt er op dat er iets met/door de Flash Player fout gaat. Of toch niet? Heeft iemand een idee en wellicht een oplossing?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, Peter
« Laatst bewerkt op: 2011/11/06, 15:35:23 door plek »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/31, 20:53:44 »
Vervelende fout van Firefox 3.6.x i.c.m. Ubuntu 10.04. Beste is: wachten op de verlossende update, en tot die tijd in de terminal:
killall firefox-bin

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/31, 20:55:05 »
Het kan inderdaad aan Flash liggen. Flash 11 in 11.10 werkt ook maar half.

Offline plek

  • Lid
Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/31, 21:03:03 »
Dank voor de supersnelle reactie Pjotr, 't Werkt prima.
@Vistaus. De reden dat ik gisteren 10.04 heb teruggezet was dat ik allerlei foute (?) dingen tegenkwam in Firefox na 11.10 te hebben geïnstalleerd.

Groet, Peter

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/01, 09:17:54 »
Je kan ook via beheer -> systeemmonitor ->processen -> firefox.bin en dan process beeindigen.

Maar het blijft erg vervelend deze ellende duurt nu al weken en er lijkt maar geen oplossing te komen.

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/01, 14:24:58 »
Onderstaand werd op een forum aangedragen als de oplossing voor dit probleem, het leek op mijn PC ook te werken maar na een paar keer afsluiten en opstarten was het probleem weer terug.
    

* 1. Open Firefox
    * 2. In the address bar type in about:config
    * 3. A warning will appear, click the button that says “I will be careful” (if you already have not told it to warn you)
    * 4. Near the top of a VERY long list you will see an empty box next to the word Filter:
    * 5. Type in dom.ipc.plugins.enabled that will shrink the list down to 5 items
    * 6. The first one on the list is the one you are concerned with, right click on that entry and click on Toggle, that will change the value on the right from True to False
    * 7. Restart Firefox
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 15:23:45 door Johan Velthuizen »

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/01, 17:08:06 »
Gewoon firefox upgraden via hun ppa en de problemen zijn weg !

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Heeft geen invloed op de goede harmonieuze werking met 10.04 LTS .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/01, 18:30:41 »
Bovenstaande upgrade lost inderdaad het probleem op hierna nog wel even de Nederlandse taal installeren via:

http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/latest/win32/xpi/

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/01, 20:42:58 »
Bovenstaande upgrade lost inderdaad het probleem op hierna nog wel even de Nederlandse taal installeren via:

http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/latest/win32/xpi/

Wel de Linux-vertaling ja (een paar dingetjes zijn Linux-only): http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/latest/linux-i686/xpi/

Offline petervs

  • Lid
Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/01, 21:09:06 »
Of je installeert gewoon firefox-locale-nl via synaptic voor de nederlandse taal
Ubuntu MATE 16.04

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/01, 21:15:57 »
Of je installeert gewoon firefox-locale-nl via synaptic voor de nederlandse taal

Dat pakket is er niet als je genoemde PPA gebruikt.

Offline petervs

  • Lid
Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/01, 21:22:31 »
Of je installeert gewoon firefox-locale-nl via synaptic voor de nederlandse taal

Dat pakket is er niet als je genoemde PPA gebruikt.
Ja hoor, pas nog gedaan op een pc met 10.04 en de nieuwste firefox via de ppa
Ubuntu MATE 16.04

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/01, 21:23:00 »
Of je installeert gewoon firefox-locale-nl via synaptic voor de nederlandse taal

Dat pakket is er niet als je genoemde PPA gebruikt.
Ja hoor, pas nog gedaan op een pc met 10.04 en de nieuwste firefox via de ppa

Ow, dat kon eerst nog niet, nu wel kennelijk.

Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/02, 15:57:36 »
Onderstaand werd op een forum aangedragen als de oplossing voor dit probleem, het leek op mijn PC ook te werken maar na een paar keer afsluiten en opstarten was het probleem weer terug.
    

* 1. Open Firefox
    * 2. In the address bar type in about:config
    * 3. A warning will appear, click the button that says “I will be careful” (if you already have not told it to warn you)
    * 4. Near the top of a VERY long list you will see an empty box next to the word Filter:
    * 5. Type in dom.ipc.plugins.enabled that will shrink the list down to 5 items
    * 6. The first one on the list is the one you are concerned with, right click on that entry and click on Toggle, that will change the value on the right from True to False
    * 7. Restart Firefox

Beste Johan,

Aangezien ik ook meerdere keren het ongenoegen hebt gehad om op deze manier met Firefox te moeten werken besloot ik deze tip eens op te volgen. Echter wordt de lijst bij mij niet 5 items lang, maar wordt de lijst maar 3 items lang:

- dom.ipc.plugins.enabled
- dom.ipc.plugins.enabled.libflashplayer.so
- dom.ipc.plugins.enabled.libnptest.so

Welke waarde dien ik dan nu om te zetten? Vanwege het feit dat ik er nu maar 3 items heb vertrouw ik er nu niet zozeer meer om de bovenste te wijzigen.
Mijn dank!

Offline Terces

  • Lid
Re: melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/20, 00:46:34 »
Gewoon firefox upgraden via hun ppa en de problemen zijn weg !

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Heeft geen invloed op de goede harmonieuze werking met 10.04 LTS .

thx, voorlopig geen problemen meer :)

Offline joop905

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/20, 00:50:47 »
Gewoon firefox upgraden via hun ppa en de problemen zijn weg !

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Heeft geen invloed op de goede harmonieuze werking met 10.04 LTS .

Was ook hier de oplossing

Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/20, 10:29:57 »
@Crazy Bird; laat je niet vangen; die tweaks lossen gewoon niets op en je blijft met een haperende FF zitten (mocht je versie 3.6.xxx nog hebben).
Bovendien zijn die tweaks eigenlijk onbewezen in hun effect, en het is een 'gevaarlijke' onderneming.

Een upgrade van FF is eigenlijk, meestal, dé oplossing voor een haperende browser. Die nieuwe versies zijn gewoon sneller, stabieler, en zelfs een stuk veiliger (volgens Mozilla zelf ! ).

Er is een nadeel: sommige overheidssites lopen nog wat achter op het update-geweld van FF en mogelijk is je browser niet helemaal compatibel.

Maar er zijn 2 oplossingen voor dat probleem; of installeer je Chrome erbij voor die sites, of je gebruikt de add-on die je nieuwe FF indentificeert als de 'oude' 3.6.XXX- versie. Persoonlijk gebruik ik Opera (en laat hem als IE identificeren op die sites), en Chrome voor zulke sites.

Maar tweaken van FF is leuk om te doen, maar haalt weinig uit en is bovendien een hachelijke onderneming. Af te raden dus !!!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Haris

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/07, 18:48:58 »
Sinds 4 weken heb ik ook dit probleem.
Ik gebruik 10.04 en installeer wekelijks alle updates.
Hoe kan het nu dat er zo weinig mensen last van hebben?


Ik heb intussen:

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

gedaan en alles loopt prima.
Klopt het dat ik een geheel nieuwe versie van Firefox heb geinstalleerd? Waarom kreeg ik die dan niet vanzelf binnen bij het updaten van Ubuntu?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/07, 18:56:18 door Haris »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/07, 21:23:32 »
Sinds 4 weken heb ik ook dit probleem.
Ik gebruik 10.04 en installeer wekelijks alle updates.
Hoe kan het nu dat er zo weinig mensen last van hebben?

Er zijn meer mensen die er last van hebben dan er zich hier melden, denk ik. Kan me zo snel niet herinneren of ik er ooit iets over gepost heb, maar dit irritante probleempje doet zich ook bij mijn Ubuntu 10.04 al maanden voor.  >:(  Soms gaat het dagenlang goed, soms krijg ik die 'foutmelding' wanneer ik Firefox al zeker een uur niet meer heb gebruikt. En soms sluit ik Firefox af en vrijwel direct daarna de pc en dan gaat dat zonder een melding over een nog actieve Firefox.
Er is geen peil op te trekken, maar de afgelopen dagen is het weer elke dag 'raak'. >:(

Aangezien Firefox 3.6 verder doet wat ie moet doen, wacht ik maar rustig af tot 12.04 uit is (en dan nog een maand of drie tot de eerste punt-uitgave er is), in de hoop dat het probleem dan verdwenen is.


Citaat
Klopt het dat ik een geheel nieuwe versie van Firefox heb geinstalleerd? Waarom kreeg ik die dan niet vanzelf binnen bij het updaten van Ubuntu?


Omdat Ubuntu 10.04 niet meegaat met de upgrades van Firefox, maar bij versie 3.6 blijft. Je krijgt echter voor die 'verouderde' versie wél gewoon de veiligheidsupdates binnen, dus met 3.6 brows je nog steeds veilig.


Offline Haris

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #19 Gepost op: 2012/01/09, 11:34:35 »
Mikkel bedankt voor de uitleg, helemaal duidelijk!
De versie die ik nu gekregen heb is:  (werkt prima trouwens)

Firefox
9.0.1
Mozilla Firefox for Ubuntu canonical - 1.0

Is dit nieuw? Want normaal was het 3.6 oid.

Offline Haris

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/09, 11:39:33 »
« Laatst bewerkt op: 2012/01/09, 11:51:29 door Haris »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/09, 13:28:48 »
De versie die ik nu gekregen heb is:
Firefox
9.0.1
Is dit nieuw?

Ja, dat is een nieuwe Firefox. Ubuntu 10.04 heeft nog steeds Firefox 3.6.24.

Offline tigger

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/09, 17:38:38 »
Ik heb hetzelfde probleem met 10.10.
Ik ga de aangedragen oplossing ook eens proberen.

Edit: Ook in 10.10 lijkt het probleem hiermee opgelost te zijn....
« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 20:22:48 door tigger »
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline joop905

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/09, 18:31:34 »
Hier opgelost door over te stappen naar Debian 6.3

GrJ

Offline Haris

  • Lid
Re: OPGELOST melding: firefox-bin reageert niet
« Reactie #24 Gepost op: 2012/01/09, 18:46:02 »
Hier opgelost door over te stappen naar Debian 6.3

Dat is wel heel rigoreus. Maar welke versie van Firefox gebruik je nu met de Debian?