Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermprobleem  (gelezen 1201 keer)

Niels

  • Gast
Schermprobleem
« Gepost op: 2006/03/01, 12:14:42 »
Hoi,

Sinds kort gebruik ik ook Ubuntu en ik moet zeggen dat het me prima bevalt (beter dan SuSe, RedHat, Gentoo en Windows XP). Ik heb mijn systeem redelijk naar mijn wensen ingesteld, maar heb nog 1 ding dat ik niet goed voor elkaar krijg.

Soms (gebeurt niet vaak) dan wordt mijn scherm helemaal gevuld met 'random' pixels. Als ik dan met mijn muis een beetje rondga, dan komen knoppen, labels, radiobuttons e.d. allemaal weer te voorschijn als ik eroverheen ga, maar bijvoorbeeld de inhoud van mijn browser niet. Even afmelden en weer opnieuw aanmelden en het is weer goed, maar het is toch een vrij vervelend probleem. Ik vermoed dat het te maken heeft met Firefox, omdat de keren dat het gebeurde ik met dat programma bezig was. Met de KDE had ik er meer last van dan met GNOME (daarmee gebeurt het ongeveer 2 keer per week).

Is er iemand die dit probleem kent en die weet hoe het op te lossen is? Alvast bedankt!

Niels

(nieuw hier :))

Schermprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/01, 12:33:24 »
Klinkt als een brakke driver, wat voor videokaart heb je?

Niels

  • Gast
Schermprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/02, 11:53:25 »
Volgens de factuur van mijn PC een Asus Nvidia EN6600TD 128MB PCI-E. Ik heb geen aparte drivers hiervoor geinstalleerd en gebruik de drivers die standaard geinstalleerd zijn.