Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV kijken op Ubuntu via internet  (gelezen 5361 keer)

Offline timted3

  • Lid
TV kijken op Ubuntu via internet
« Gepost op: 2010/12/19, 20:10:38 »
Ik wil tv kunnen kijken op mijn Ubuntu. Ik heb de upgedate versie van Ubuntu en ik wil via internet tv kijken.
Heeft iemand enig idee hoe dit moet, en zo ja, moet ik er dan software voor downloaden ?

Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/19, 20:25:50 »
Welkom op het forum :)

Er is helaas niet echt software voor Nederland waarmee je kunt kijken, laat staan de publieke en commerciële omroepen. Via online tv-sites kom je een heel eind. Enige andere optie is een TV Tuner kopen voor je PC en dan alles opnemen of live kijken via een programma als bijv. KDETV.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/19, 20:32:28 »
Beste Timted3,

allereerst welkom hier  ;)

Als je onder Ubuntu dingen als 'uitzending gemist' wilt bekijken, zal je inderdaad wat dingen moeten doen.
Kijk eens naar deze link: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia . Vooral ubuntu-restricted-extras is een absolute must.

En dan nog, diverse sites (zoals bv. rtl en nos) willen per sé dat dit gebeurt met Microsoft silverlight (en dat werkt alleen onder Microsoft, dat de nos zelf de servers heeft draaien onder Ubuntu server edition is daarom des te wranger, maar dat lossen we hier niet op).

De Linux-variant moonlight werkt vooralsnog niet al te best. De keuze is aan jou, maar zelf gebruik ik dit niet. Wat wel eens lukt, is de site in een lagere weergave kwaliteit te starten, of doodleuk te kiezen voor 'afspelen met Windows Media Player', en dan blijkt dat Totem of VLC de site gewoon afspeelt.

Dus ja, het kan in een hoop gevallen, maar niet altijd.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/19, 21:16:26 »
In Nederland zijn er voor zover ik weet geen diensten, betaald of gratis, die tv-kijken via internet mogelijk maken.

Offline timted3

  • Lid
Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/19, 21:17:25 »
Bedankt ik ga het proberen:P

Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/19, 21:17:40 »
In Nederland zijn er voor zover ik weet geen diensten, betaald of gratis, die tv-kijken via internet mogelijk maken.

Dat zei ik dus ook al ;)
Het enige programma'tje is Online TV, maar dat is Windows-only en werkt niet goed onder Wine helaas. Voor de rest is er voor Nederland geen programma of dienst.

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Offline Tom

  • Lid
Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/20, 13:11:53 »
Beperkt weliswaar.
Probeer eens zou ik zeggen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: TV kijken op Ubuntu via internet
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/20, 14:51:59 »
Installeer de meest verse XBMC mediacenter. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO_install_XBMC_for_Linux_on_Ubuntu,_a_Step-by-Step_Guide
De http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg pluginn geeft je toegang tot heel veel tv. Uzg is uitzending gemist :)
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10