Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Super goedkope laptop.  (gelezen 3843 keer)

Dwarrel

  • Gast
Super goedkope laptop.
« Gepost op: 2008/06/22, 19:52:49 »
Ik ben opzoek naar een super simpele laptop, die alleen gebruikt zal worden voor internet en mail.

Ik dacht eerst aan de eepc's maar die zijn toch nog 300 euro. Is er een nog goedkopere oplossing, zonder 2e hands te moeten gaan kijken?

Gr. Dwarrel.

Offline Drummies

  • Lid
Super goedkope laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 20:00:47 »
Dwarrel

als je gaat voor de eepc zijn er 2 opties tot nu toe

asus eee pc 900 en de msi wind beide toch rond de 400 euro,maar dan heb je wel iets

je wilt iets goedkopers maar ik zou niet bezuinigen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Dwarrel

  • Gast
Super goedkope laptop.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 20:12:16 »
Nou, het is voor me moeder die ziek is en alleen nog maar op de bank kan liggen. Ze moet gewoon de mogelijkheid hebben om nog mailtjes te kunnen sturen en brieven te schrijven op een laptopje. Dus daarom moet het gewoon zo goedkoop mogelijk.
Enigste eis eigenlijk is dat het een lichte laptop is daaorom dacht ik aan de eepc maar die blijkt toch 300 te zijn terwel ik (weet niet waarom) maar in me hoofd had dat die rond de 200 was.

En natuurlijk dat er linux op kan omdat ze dat nu gewend is geraakt.

Offline Drummies

  • Lid
Super goedkope laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/22, 20:15:30 »
Dwarrel

ok dwarrel sterkte met je moeder beterschap gewenst het mooie is dat asus eee pc 900 en msi wind wel
concurenten zijn dus is misschien prijs technisch interesant voor de consument

de groeten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Super goedkope laptop.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/22, 20:17:54 »
ik zou ook helemaal niet bezuinigen op een laptop. een goedkope laptop staat vaak voor goedkope onderdelen en behuizing.
met zo een laptop kunt ge ook al vergeten om ermee rond te zuilen.


en zeker niet tweedehands gaan. ge hebt dan waarschijnlijk al geen garantie meer en de onderdelen zijn al x aantal tijd van hun levensduur kwijt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Super goedkope laptop.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/22, 20:24:37 »
Een laptop zou ik nooit tweedehands kopen. Zo'n ding bestaat sowieso uit heel breekbare lichtgewicht onderdelen. Plus hij krijgt veel meer te verduren gedurende z'n bestaan, dan een bureaucomputer. Kortom: koop 'm nieuw.....

Overigens komt er over enkele weken de Acer Aspire One uit. Ook 299 euro, maar wel technisch verreweg superieur aan de Asus Eee 701. Want een 9 inch scherm namelijk, en de nieuwe Intel Atom processor. Loopt op Linpus Linux (een variant van Fedora). Keigoed ding!  :-)

Dwarrel

  • Gast
Super goedkope laptop.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/22, 20:27:51 »
Zoals ik al melde is deze laptop niet bedoelt om mee rond te lopen, een gewone computer kan helaas niet op me moeders schoot liggen, dus moet het een laptop zijn. Daardoor is de kwaliteit en stevigheid minder belangrijk omdat hij gewoon op schoot/op een taveltje naast de bank zal staan. Omdat ik zelf het ook een slecht idee vind om 2ehands een laptop te kopen heb ik dat er ook niet bij staan.
Maar waar het dus gewoon op neerkomt is dat ze een laptop van rond de 300 euro moet gaan kopen? Er is geen goedkopere oplossing?

Quatroking

  • Gast
Super goedkope laptop.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/22, 20:39:56 »
Kan ze toevallig nog naar de TV kijken? Zo ja, TV-kaart kopen, kabel, en draadloos toetsenboord+muis.

Dwarrel

  • Gast
Super goedkope laptop.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/22, 20:58:57 »
Tv is denk ik niet scherp genoeg daarvoor, ook zit je dan met het probleem dan me stiefpa geen tv kan kijken. Dus dit is niet echt een oplossing. Ook is de mogelijkheid tot in bed liggen dan meteen weg.