Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD schuifje niet meer open te krijgen  (gelezen 829 keer)

Offline xena

  • Lid
DVD schuifje niet meer open te krijgen
« Gepost op: 2013/02/27, 21:33:51 »
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe installatie gedaan van Lubuntu,nu een paar weken later wil ik een DVD gebruiken maar het schuifje is onder geen beding open te krijgen.
Ik heb vervolgens Xfburn opgestart en daar moet ik normalerwijze de CD  en het DVD apparaat  zien staan,spijtig genoeg staat er alleen het CD apparaat,vervolgens gescand op apparaten.Het DVD apparaat is niet gevonden,bijgevolg besluit ik dat het DVD apparaat niet gemount is.
Hoe kan ik dat oplossen?

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline Bloom

  • Lid
Re: DVD schuifje niet meer open te krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/27, 22:01:09 »
Kijk eens na of de stroomaansluiting van de dvd-drive niet is losgekomen. Indien die er nog goed in zit en hij wordt nog altijd niet herkend, dan ziet het er helaas naar uit dat het toestel terziele is...

Offline jan11000

  • Lid
Re: DVD schuifje niet meer open te krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/27, 22:15:24 »
Pc starten zonder stroom en start knop 5 seconde vasthouden, daarna weer proberen of de pc werkt.

Of pc opstarten en in de bios proberen om de dvd te openen, misschien blokkeert software de dvd laden.

Anders pc uitzetten, opde voorkant zit een gat op je dvd speler, hier een naald in drukken, je voelt dan weerstand, hier doorheen drukken en je lade gaat open.

Offline Jenske

  • Lid
Re: DVD schuifje niet meer open te krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/28, 01:20:25 »
Normaalgezien zit er naast een dvd/cd-speler een klein gaatje. Je kan daar met een gebogen paperclip in en drukt zo een mechanisme in waarmee het dvd-dragertje wordt uitgeduwd. Wel eerst de stroom afzetten, hé, anders kan je het motortje en al de rest opbranden.
Dit is géén gevaarlijke operatie, zolang je ze maar uitvoert met volledig uitgeschakelde computer.
Je kan (en mag) deze techniek bv. ook gebruiken als je merkt dat er nog een cd/dvd in je computer zit, maar deze al hebt uitgeschakeld. Je hoeft dan niet heel de pc te starten.
waarmee natuurlijk je electronische probleem niet is opgelost
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM