Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Breezy kernel version + kernel source  (gelezen 1569 keer)

Gast

  • Gast
Breezy kernel version + kernel source
« Gepost op: 2005/10/19, 16:32:26 »
Na het willen compileren van nieuwe DRI drivers voor mijn video-kaart kom ik er achter dat
Breezy kernel 2.6.12-9 draait.
Ik kan hier echter nergens kernel-sources packages voor vinden en op www.nl.kernel.org lijkt deze ook niet te bestaan.
Hoe zit dit?
Kan ik zonder problemen naar 2.6.13 gaan of zitten er ubuntu specifieke patches in deze 2.6.12-9
Groet,
P

veneus

  • Gast
Breezy kernel version + kernel source
« Reactie #1 Gepost op: 2005/10/19, 16:36:37 »
Nu ben ik maar even geregistreerd en ingelogged.
Sorry voor de dubbele post, ik zit nu in tekst-browser en ik dacht dat eerste post niet doorgekomen was.

Gast

  • Gast
Breezy kernel version + kernel source
« Reactie #2 Gepost op: 2005/10/20, 00:23:39 »
Citaat van: patrick
Na het willen compileren van nieuwe DRI drivers voor mijn video-kaart kom ik er achter dat
Breezy kernel 2.6.12-9 draait.
Ik kan hier echter nergens kernel-sources packages voor vinden en op www.nl.kernel.org lijkt deze ook niet te bestaan.
Hoe zit dit?
Kan ik zonder problemen naar 2.6.13 gaan of zitten er ubuntu specifieke patches in deze 2.6.12-9
Groet,
P
Volgens mij moet je de package "linux-source-2.6.12" installeren (of linux-source-2.6.12), als je die niet kan vinden met Synaptic/Aptitude/Apt-get moet je waarschijnlijk de source repository's invullen in /etc/apt/sources/list.

Bijvoorbeeld :
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu breezy main restricted

Vervolgens een "apt-get update" of "reload" in synaptic.
Als het goed is kun je dan bovengenoemde package installeren.

Daarna, als ik me niet vergis, moet je de source tarball uit te pakken :
"cd /usr/src"
"sudo tar jxvf linux-source-2.6.12-9.tar.bz2" (oid, de nieuwe .bz2 file die er staat in ieder geval)
daarna eventueel nog een symbolic link maken :
"sudo ln -s linux-source-2.6.12-9 linux"

Wanneer je een eigen kernel hiervan wilt bakken, kan ik je echt "kernel-package" aanraden,
dat maakt, in het kort, een .deb package van je zelf gecompileerde kernel en modules, zodat ie makkelijk te installeren/deinstalleren is. (en past bijv. netjes grub aan etc). Ideaal !

Of je nu dan nieuwe Videokaart (welke ?) drivers kan compileren is nog even de vraag, maar je bent in ieder geval een stuk verder op weg !

Succes,
Remco

Breezy kernel version + kernel source
« Reactie #3 Gepost op: 2005/10/21, 00:04:37 »
Je kunt ok gewoon de drivers installeren die Ubuntu meelevert. Wat voor kaart is het?