Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Java plugin in Ubuntu 9.04  (gelezen 6542 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/23, 15:39:02 »
Voorzover ik weet wordt door {x|u}buntu-restricted-extras vanaf 9.04 geen (sun) java meer geïnstalleerd. (door Kubuntu-restricted-extras wel ???)

Als je een web-pagina bezoekt die java gebruikt wordt automatisch voorgesteld om openjdk inclusief plug-in te installeren (denk aan de browser te herstarten!).



Ook niet door de Kubuntu Resricted Extras. Ik heb vorige week zondag een schone install gedaan van Kubuntu 9.04 en ik moest na het installeren van de restricted extras eerst handmatig openjdk verwijderen en handmatig sun java installeren.

Ik heb een schone install gedaan van Kubuntu 9.04 en heb géén Openjdk handmatig moeten verwijderen, was nog niet eens geinstalleerd. Hoe je daar aan komt is mij, met meerder zaken bij jou Kubu install, een groot raadsel. De kubuntu-restricted-extras haal ik binnen via de terminal en daar zit Java automatisch bij, geen openjdk te bekennen. :)

In Ubuntu moet men idd Java nog apart installeren, dit kan via Add/Remove (Installeer/Verwijder).
« Laatst bewerkt op: 2009/05/23, 15:44:01 door DarkEra »

Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/23, 15:52:00 »
Ik heb de Kubuntu RE geïnstalleerd via Adept. Daarna was openjdk geïnstalleerd en sun java niet.

Trouwens, wat bedoel je met meerdere zaken bij mijn Kubu install? Van dat upgraden naar 4.2.2 zonder die repo? Dat was bij mijn vader, maar ook bij mij trouwens. Ik kreeg ze na de backports te hebben aangezet. Overigens moet je dit niet teveel vergelijken met mijn vader, want hij heeft een upgrade van 8.10 naar 9.04 gedaan. En ik een schone install van 9.04

Offline force317

  • Lid
Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/28, 23:39:38 »
Ik heb vandaag op mijn notebook Linux Mint 7 geinstalleerd = gebaseerd op Ubuntu 9.04. Hiermee kan ik zonder problemen op www.scribd.com downloaden zonder extra plugins te installeren. De vraag blijft dus : wat is er in Ubuntu 9.04 niet geinstalleerd dat in Linux Mint 7 wel is geinstalleerd. Mint voegt al direkt heel wat plugins/drivers/codecs toe, terwijl je in Ubuntu zelf een en ander - onder meer java6 runtime - moet toevoegen.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline siegi

  • Lid
Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/28, 23:45:27 »
@force317
Die site vereist als ik het goed heb alleen flash, na de installatie van ubuntu-restricted-extras zou het dus in orde moeten zijn. Lijkt me logisch dat zo'n restricted software als flash niet standaard geïnstalleerd wordt.

EDIT: juist ook even alle plugins in firefox uitgeschakeld behalve flash, en de site werkt nog steeds.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/28, 23:48:30 door siegi »

Offline force317

  • Lid
Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/29, 17:15:26 »
Ik kan alleen maar vaststelen dat met Linux Mint 7 dit direkt na installatie en met Ubutu 9.04 niet. Welke settings in Ubutu dan moeten gewijzigd worden ? Ik weet het niet. Voolopig hou ik het op mijn notebook dan maar bij Linux Mint 7, is trouwens gebaseerd op Ubuntu 9.04.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/31, 20:51:35 »
Ik heb de oplossing gevonden met de website www.scribd.com : probleem heeft niets te zien met java. Wat je moet installeren is de cups-pdf printer uit de synaptics, dan wordt het mogelijk om files van op www.scridb.com te downloaden.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline siegi

  • Lid
Re: (OPGELOST) Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/31, 21:40:37 »
Ik ben blij dat het nu voor jouw werkt, maar het komt volgens mij niet door cups-pdf.
Dit is een programma om naar een pdf printer te installeren zodat je naar pdf kan printen.

Op de site van scribd kan je gewoon een pdf bestand zelf downloaden, ik heb in elk geval dat pakket niet en kan perfect van die site downloaden...

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) Java plugin in Ubuntu 9.04
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/06, 11:54:18 »
Ik kan alleen maar vaststellen, dat naeen herinstallatie van Ubuntu 9.04, toevoeging van ubuntu-restrcted-extras + java runtime versie 6 het nog niet werkte, maar na installatie van cups-pdf, dat blijkbaar vanaf versie 9 van Ubuntu niet meer standaard wordt toegevoegd, het ineens wel kan.

Ik had daarvoor al vastgesteld dat met Linux Mint 7 het ook werkte, en toevallig is in die distro een pdf printer 'print to pdf' opgenomen.
En vermits ik met Linux Mint 7 wel kon downloaden ... .
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.