Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm  (gelezen 1086 keer)

Glenn

  • Gast
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Gepost op: 2006/09/09, 15:28:01 »
Beste mensen,

Ik had Ubuntu al geprobeerd via de live-cd en heb vandaag dan echt de stap gewaagd. Ik heb al onmiddelijk twee problemen:
Ten eerste is mijn systeem niet volledig Nederlandstalig. Tijdens de installatie heb ik nochtans voor Nederlands gekozen. Ik heb in het aanmeldingsscherm nochtans voor Dutch (Belgium) gekozen. Mijn menu's boven (applications, system, places) krijg ik wel in het Nederlands, maar voor de rest blijven alle programma's (incl: Nautilus) in het Engels. Ik heb al bij "language support" gekeken en hij zegt "default language" Dutch, maar dat helpt niets. Hoe krijg ik mijn volledige systeem in het Nederlands?
Ten tweede: de resolutie van mijn aanmeldingsscherm staat niet goed. Ik heb de resolutie van mijn volledig systeem in 800 x 600 gezet, en mijn bureaublad staat nu wel telkens in de goede resolutie, maar mijn aanmeldingsscherm blijft hardnekkig in 1024 x 700 staan. Ik heb al onder "system" -> "aanmeldingsscherm" gekeken en zie niet in hoe ik het zou kunnen veranderen.
Kan iemand me helpen, a.u.b? Alvast bedankt.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/09, 16:57:35 »
Heb je de installatie uitgevoerd zonder internetverbinding?

Open je Terminal eens en voerdaar eens in:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Rroet

  • Gast
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/09, 19:35:48 »
Glenn,

Er zijn inderdaad delen die nog niet vertaald zijn. Dit komt omdat de vertaling net als het programmeren volledig in handen van vrijwilligers is. We hebben het hier om ongeveer 325789 stukken tekst die vertaald moeten worden. Team Nederland (http://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/) heeft al ruim 2/3 vertaald.

Ongeveer maandelijks komt er een update uit met de nieuwe vertalingen er in.

Wat je eventueel kan doen, (mijn persoonlijke ervaring), is de taal even naar nederlands (nederlands) zetten. Mogelijk dat de belgische vertaling nog niet zo ver is?

(let wel, ik weet niet of Nederlands en Belgisch 2 verschillende vertaalteams cq taalpacks zijn).

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/09, 19:42:41 »
nee hoor is net 't zelfde.

Wij hebben alleen een azerty toetsenbord dank zij onze waalse vrienden ... :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/09, 19:49:12 »
Je hebt bij language support gekeken zeg je. Bedoel je daarmee Systeem > Beheer > Language support? Eigenlijk zouden dan de ontbrekende pakketten gedownload moeten worden als je voor Dutch kiest. Ubuntu Dapper is op het moment zo goed als helemaal in het Nederlands, op slechts enkele items na.

Misschien helpt het als je eens je systeem update in Synaptic? Ga dan naar Systeem > Beheer > Synaptic Pakketbeheer en klik op Herladen (=update) > Systeem bijwerken en Toepassen.

Dit is hetzelfde als de terminalmanier van bartek.

Glenn

  • Gast
Nederlands en resolutie aanmeldingsscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/11, 13:09:42 »
Ik heb de installatie inderdaad zonder internetverbinding uitgevoerd. Ik heb nog geen breedband (binnen enkele weken komt er ADSL), maar ik zal voorlopig mijn inbelmodem proberen in te stellen a.d.h.v. de wiki over het configureren van inbelmodems. Dat verklaart ook waarom de ontbrekende pakketten niet werden gedownload.
Als ik de modem aan de praat heb gekregen, zal ik deze voorgestelde stappen eens proberen.

Het probleem met het log-inscherm heb ik ondertussen kunnen oplossen.

Bedankt voor de hulp.