Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV-Kaart in USB-Stick  (gelezen 15272 keer)

TV-Kaart in USB-Stick
« Gepost op: 2008/04/02, 16:30:05 »
Dames en Heren, ik ben op zoek naar een TV-Kaart op een USB-Stick die zowel in een Linux-Computer gestoken kan worden als in een Windows-Computer. Als die er niet zijn, dan eentje die in een Linux-Computer kan. Of is het beter te wachten tot Hardy er is?
Voor alle zekerheid, ik wil het TV-signaal van het Internet afhalen, niet van de kabel, want dat heb ik reeds lang geleden opgezegd.

Offline Petervdw

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/02, 17:23:16 »
Aan HermanDegenhart
Misschien dat de hardware inmiddels verbeterd is, maar ongeveer een jaar geleden heb ik een Digitenne kastje gekocht met een USB aansluiting. Opnemen ging perfect, maar bij langere opnamen (1,5 uur) ging dan het geluid achterlopen. Komisch hoor, als je Philip Freriks ongeveer 20 sconden met de spraak voor ziet lopen op het geluid. De directeur van de kastjes firma had als verweer dat toch wel meer dingen niet altijd geheel aan de verwachtingen voldeden. Ja, hoor! Maar al met al is me de herinnering bij gebleven, nooit meer iets op TV gebied te kopen zonder hardware decoders voor beeld en geluid. Bij USB gebeurt dat pas in de computer zelf en synchroonloop is dan niet meer te controleren.  Nogmaals, het kan best beter geworden zijn, en zoveel weet ik er ook niet vanaf, maar ik kan iedereen aanraden om op TV gebied met computers vooral iets met hardware decoders te kopen.
Vr.groet, peter

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 19:12:36 »
Beste Petervdw, hartelijk dank voor je advies. Ik zal het ter harte nemen. Op Digitenne moet je trouwens een abonnement nemen en dan krijg je de Nederlandse zenders. Ik dacht meer aan ontvangst van de vele vrije TV zenders die op het Internet zitten. Het komt mij voor dat daar geen decoders voor nodig zijn. Anders is het namelijk niet vrij.

Offline Petervdw

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/02, 21:47:55 »
Aan HermanDegenhart
Nee, duidelijk. En de resolutie via internet zal denk ik ook wel een stuk lager zijn, maar ik meende op de overdracht via USB te moeten wijzen. Bij TV kaarten zoals de WinTV-PVR150 heb je hardwaredecoders op de kaart voor beeld en geluid. D.w.z. Beeld en geluid worden uit de stream afzonderlijk gedecodeerd, en kunnen dus nooit asynchroon gaan lopen. Bij USB heb je softwaredecoders, waarbij je de kans loopt, dat beeld en geluid met afwijkende prioriteit door de processor worden behandeld. Daardoor kan het zijn dat het één achterblijft bij het ander.
Je mening over Digitenne is juist. In het buitenland heb je geen abbo nodig. Daar is de ontvangst vrij. Ook via Internet. Maar evengoed heb je daar de decoders voor nodig die ik hierboven beschreef om beeld en geluid te scheiden. Het zijn dus geen losse decoders, zoals je bijvoorbeeld vroeger voor de commerc. zenders in nederland had. Maar misschien is alles inmiddels wel verbeterd qua techniek, zodat het opnemen toch goed verloopt.
Vr.groet, peter

De functie van die USB stick is me eigenlijk niet helemaal duidelijk, als je je zenders toch via internet binnenhaalt.

Offline drik

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/04, 16:08:17 »
je kan gratis de digitenne signalen oppikken om vervolgens naar de gratis nederlandse zenders te kijken mbv een dvb-t ontvanger (bv een usb stick of een kaart)
via internet naar tv kijken kan oa via uitzending gemist oid, er zijn veel sites die dit aanbieden alhoewel er veel zijn met een belabberde kwaliteit
hier heb je geen usb-stick voor nodig

Offline Petervdw

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/04, 16:31:56 »
Ja, dat is waar. Ned 1,2 en 3 zijn via digitenne gratis te bekijken met een dvb-ontvanger. Hoef je geen abbo voor te nemen. Dat is sinds de analoge ontvangst is afgeschaft. En ik hoorde onlangs inderdaad van een USB stickje waarmee dat ook kon. En je kan prima opnemen van zo'n Digitenne ontvanger als je een buitenantenne gebruikt. Met zo'n klein binnenantennetje valt het weg als er een brommer voorbij komt.
Vr.groet, peter

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/04, 17:23:15 »
Uitzending gemist is een server waar opgenomen materiaal van kan worden afgehaald. Maar om rechtstreeks televisie te ontvangen, dus niet achteraf maar op het moment van uitzending zelf, is een televisiekaart nodig. Je computer is dan een televisie-ontvanger met het Internet als voedingsbron in plaats van een schotel of de kabel. Het software-programma dat hiervoor nodig is, is b.v. KDE-TV. Deze TV-kaart moet per USB-stick worden aangebracht, omdat de ruimte in een notebook PC vaak te klein is om er een ander soort kaart in te schuiven. Nu wordt gezegd dat alle USB-sticks die op Windows werken, ook op Linux werken. Als dat zo is, dan moet ik er gewoon eentje uitzoeken.
De vraag echter is: is dat zo? Kunnen alle TV tuner-sticks die op Windows werken ook op Linux werken?
Het woord is weer aan u.

Offline Petervdw

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/04, 21:59:57 »
Aan HermanDegenhart
Precies, met zo'n kaart is je computer net een TV-toestel met recording mogelijkheden. Maar ik dacht niet dat je dan via die kaart direct uit het internet de zenders kon ontvangen. Wel kun je er de kabel van een CAI inrichting (Centrale Antenne) op aansluiten en dan inderdaad met software zenders instellen. Of de uitgang van een DVB-T ontvanger via een normaal videosignaal kabeltje aankoppelen. De zenders heb je dan uit de DVB ontvanger. En zelfs zijn er USB sticks die je zo in de laptap kan steken, waarmee je draadloos TV kunt ontvangen. Maar uit het Internet betwijfel ik. Maar ik kan het mis hebben. Ik ruil mijn mening graag voor een betere.
Vr.groet, peter

Ik heb zelf zo'n kaart in de desktop, de WinTV-PVR150, en daar kun je beslist geen internet op aansluiten. Alleen een videosignaal vanaf DVB ontvanger, VHS recorder of
DVD-speler: en uiteraard de kabel van het CAI. In Ubuntu is het dan nog knap lastig om je beelden op te slaan. Daar gebruik ik VLC voor. Maar meestal nog Windows. :)
Vr.groet, peter

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/04, 22:08:10 »
Laat ik de vraagt dan zo stellen: welke USB-TV stick is nodig om met het programma KDE-TV televisie op je laptop te krijgen?
Want dat programma werkt niet zonder TV kaart.

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/04, 22:12:15 »
@HermanDegenhart

Ik zit met een beetje verbazing dit topicje te lezen hoor ???

Indien je tv signalen van internet af wilt halen waar moet je dan in hemelsnaam die USB stick op aansluiten ??

Alles wat van het WWW afkomt, komt gewoon binnen op je netwerk kaart.

Wat er in die hardware zit waar jij op doelt is niets meer of minder dan een antenne naar analoog of digitaal omzetting.

Wanneer je TV van het WWW wilt bekijken heb je daar geen extra hardware voor nodig.
Je hoeft alleen maar een tv proggie te installeren, die gaat kanalen en tv streams  zoeken op het WWW en je kan tv kijken.

Dus je hebt geen ontvangers of USB sticks of andere extra hardware nodig.

Software proggies om te proberen:
* xdtv

* tv-browser
Citaat
TV-Browser is a digital TV guide. It enables you to load the current TV program from the internet and view it offline with a great visual style. There is no need for a continuous online connection.
Miro
Miro (formerly Democracy Player) is a platform for Internet television and video. It allows you to download and watch videos from RSS feeds (including podcasts, video blogs, and BitTorrent feeds).

* Democracy Player : http://digg.com/linux_unix/Linux_version_of_Democracy_Player_internet_TV_released

* Tribler
http://tv.seas.harvard.edu/faq.php

En als je goed zoekt zijn er nog meer hoor ?


BTW
Dejavu ?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22770
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Petervdw

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/04, 22:51:25 »
Aan HermanDegenhart
Persoonlijk heb ik geen ervaring met een bepaalde USB-stick. Helaas. Net wel even met een kennis gebeld en die heeft een Conceptronic ontvangertje. Dat is een los doosje met een USB kabeltje en los antennetje. Die ontvangt er hier in Nederland 3 zenders mee, ned 1,2 en 3. Ik denk dat het ook een DVB ontvangertje is, want in het buitenland (sleurhut) heeft ie veel meer zenders. En kraakhelder digitaal op de laptap, want het doet het of het doet het niet, digitaal. Er is een apart programmaatje bij, alleen voor Windows XP of Vista. Of KDE-TV erop werkt, weet ik niet, waarschijnlijk niet, maar misschien is er gewoon Linux ondersteuning op de site van Conceptronic. Ook hij wist niets over TV-signaal vanaf het internet via USB-stick dan.
Vr.groet, peter

Als je zoiets overweegt te kopen, vraag zeker demonstratie op je laptap.

Gandyman, dat weet ik ook wel, en in het begin heb ik dat ook gezegd.

Calimerubuntu

  • Gast
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/04, 23:50:17 »
Beste herman,
met behulp van het rpogramma zattoo (ik weet niet of het op linux werkt) kan je al een heleboel zenders van het net afnemen zonder andere hardware

cali
edit het is beschikbaar op linux en bovendien gratis

Offline tabasco

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/05, 00:16:53 »
Beste Herman, misschien maakt onderstaand schema 't één en ander duidelijker.

Bekijk televisie via een computer:

Bron digitale ether:
[ether signaal] ==> [DVB-T stick/kaart + antenne] ==> [DVB-T software]

Bron kabel abonnement:
[kabel aansluiting] ==> [TV kaart/stick] ==> [TV kaart software]

Bron internet:
[internet aansluiting] ==> [netwerkkaart] ==> [media speler/software]

Bovenstaande aansluitingen kunnen ook op een aparte televisie worden weergegeven doormiddel van een TV-out aansluiting op de grafische kaart of de TV-kaart.

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/05, 00:16:58 »
Gandyman, je hebt gelijk, ik ben hier al eerder mee bezig geweest, maar kon het ook toen al niet oplossen. Miro knalt er bij mij uit tijdens het opstarten en voor KDE TV moest ik een TV kaart hebben. Vanwege ruimtegebrek in een Notebook PC zou die TV kaart als USB stick in de computer gestoken moeten worden. Zo ben ik dus op die TV stick gekomen. Maar als ik Miro aan de praat kan krijgen, dan is het probleem waarschijnlijk ook opgelost. Of anders is misschien ver vanging door Zattoo an te raden, alleen zit dat niet in Synaptics.

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/07, 04:57:51 »
Bij de behandeling van dit probleem heb ik twee dingen door elkaar gehaald. Namelijk de computer als televisie-ontvanger en de computer om op het Internet te surfen. Dat verhaal over TV tuner kaarten, al dan niet in de vorm van USB-sticks, hoort bij de computer als televisie-ontvanger. Je haalt dan het televisie-signaal van de kabel, van het telefoonnet, of uit de aether. Voor de eerste twee vormen heb je en abonnement nodig, voor de derde een antenne. Haal je het TV-signaal van het Internet, dan heb je geen TV tuner kaart of abonnement nodig, maar wel een programma als Miro of Zattoo. Zattoo is in Nederland nog niet beschikbaar, maar Miro wel. Het is zelfs met Synaptics op te halen.
Bij mij knalt Miro eruit elke keer als ik het oproep. Het programma bouwt zichzelf op, maar vlak voordat het daarmee klaar is, knalt het eruit en verdwijnt.  De support afdeling van Miro wil nu mijn log files zien die zich in mijn miro directory moeten bevinden.  Ik kan niets vinden. Waar moet ik zoeken? In mijn persoonlijke map zit het niet. Herkent iemand dit probleem en weet hoe het op te lossen?

Offline tabasco

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/07, 06:44:14 »
De log file van Miro zit in de verborgen miro map.
Je kunt in Nautilus verborgen mappen zichtbaar maken met de toets combinatie CTRL-H

Verborgen mappen herken je door de . (punt) voor de mapnaam.
Dus dit is de locatie: ~/.miro

Het bestand heet miro-log

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/07, 17:00:01 »
Misschien dat dit meer inzicht geeft. Als ik Miro start in Terminal, krijg ik dit.

herman@herman-Athec:~$ miro
/var/lib/python-support/python2.5/dbus_bindings.py:1: DeprecationWarning: The dbus_bindings module is not public API and will go away soon.

Most uses of dbus_bindings are applications catching the exception
dbus.dbus_bindings.DBusException. You should use dbus.DBusException
instead (this is compatible with all dbus-python versions since 0.40.2).

If you need additional public API, please contact the maintainers via
.

  from dbus.dbus_bindings import *
INFO     Starting up Miro
INFO     Version:  0.9.8.1
INFO     Revision: unknown
INFO     Loading preferences...
INFO     Starting event loop thread
INFO     Restoring database...
INFO     Connecting to /home/herman/.miro/sqlitedb
TIMING   Database load slow: 4.422
INFO     Recomputing filters...
INFO     Spawning auto downloader...
INFO     Displaying main frame...
INFO     *** Launching Downloader Daemon ****
WARNING  Menu item action "CheckVersion" not implemented
WARNING  Menu item action "RenameVideo" not implemented
WARNING  Menu item action "FastForward" not implemented
WARNING  Menu item action "Rewind" not implemented
WARNING  Menu item action "UpVolume" not implemented
WARNING  Menu item action "DownVolume" not implemented
WARNING  Volume changed before videoDisplay created
WARNING  Display updated before video display was created
INFO     Creating video display...
alsa
oss
pulseaudio
esd
none
file
INFO     loaded renderer 'xinerenderer'
TIMING   gtkAsyncMethod: took too long: 1.247
TIMING   gtkSyncMethod: took too long: 1.366
INFO     got file:///tmp/tmpZDirIT.html
TIMING   gtkAsyncMethod: took too long: 1.513
TIMING   Icon clear: 1.555
INFO     Finished startup sequence
TIMING   idle (Finishing startup) too slow (9.751 secs)
TIMING   idle (Finishing startup) cumulative is too slow (9.751 secs)
INFO     got file:///tmp/tmpObg4mp.html
INFO     *** Daemon ready ***
INFO     got https://www.miroguide.com/
TIMING   WARNING: Calling at 0x9e97bc4> on HTTPClient: http://panther2.video.blip.tv/user_photo_jetset739-484.jpg too slow (0.770 secs)
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
TIMING   feed update for: http://revision3.com/diggnation/feed/quicktime-large/ too slow (0.373 secs)
TIMING   feed update for: http://www.onnetworks.com/videos/shows/25/podcast/hd too slow (0.256 secs)
TIMING   feed update for: http://www.democracynow.org/podcast-video.xml too slow (0.100 secs)
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
TIMING   feed update for: http://jetset.blip.tv/?skin=rss too slow (0.173 secs)
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
DTV: Warning: Can't process cookie expiration: 'Tue, 07-Apr-2009 05:00:00 GMT'
/usr/bin/python2.5: symbol lookup error: /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.03/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so: undefined symbol: PR_NewMonitor
herman@herman-Athec:~$ WARNING  downloader: connection closed -- quitting
INFO     Shutting down downloaders...
TIMING   WARNING: Calling > on AsyncSocket: Outgoing 127.0.0.1:36960 too slow (0.749 secs)


Hopelijk is er iemand die de fout weet aan te wijzen alsmede de remedie.

Offline tabasco

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/07, 17:10:23 »
Citaat van: Herman
De support afdeling van Miro wil nu mijn log files zien die zich in mijn miro directory moeten bevinden.  Ik kan niets vinden. Waar moet ik zoeken?
Bovenstaand kun je ook naar miro support sturen, heb je de verborgen miro logfile ook gevonden?

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/07, 17:45:14 »
Beste Tabasco, hoewel ik Nautilus geïnstalleerd moet hebben, kan ik het nergens vinden. Overigens heb ik de bovenstaande file naar Miro gestuurd. Ik meld je hun antwoord.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/07, 17:47:08 »
Nautilus is de naam van je bestandsbeheerder, oftewel het verkennertje. Je opent Nautilus bijvoorbeeld via de werkbalk: Locaties - Persoonlijke map.

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/07, 18:31:49 »
Pjotr123, Nautilus zit niet in mijn persoonlijke map. Als ik het wil installeren via Toepassingen, dan treedt de volgende fout op:

W: Kan http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/n/nautilus-actions/nautilus-actions_1.4-1_i386.deb niet ophalen
  Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (213.136.29.196), de verbinding verliep [IP: 213.136.29.196 80]

Ook installeren via Synaptics lukt ineens niet meer. Er zit kennelijk weer eens iets in de weg.

Offline tabasco

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/07, 19:32:09 »
Nautilus hoef je niet apart te installeren. Zoals Pjotr123 hierboven al meldt is Nautilus je bestandsbeheer programma in Gnome.

Dus in mijn bericht bedoelde ik blader naar je home map (dat doe je dan automatisch met Nautilus)

[edit]
Na even kort te hebben gebladerd op dit forum, valt mij op dat je in iets meer dan een maand tijd ongeveer 10 draadjes hebt gestart met betrekking tot het afspelen van videobeeld.
Enkele van deze berichten/vragen lijken erg op elkaar of hebben eenzelfde oorzaak.

Nu is iedereen hier uiteraard bereid om je zo goed mogelijk bij te staan en ook van harte. Maar als enkele basis kennis nog niet helemaal wil vlotten dan zou ik je ook aanraden om alle beginners tutorials op dit forum nog eens door te spitten. Het lijkt vaak saaie stof maar als je even je tanden erin zet kom je veel handige weetjes / basiskennis tegen waardoor je voortaan de eerste obstakels zelf makkelijker aan kunt.
'Voorkomen is beter dan genezen'

Hopelijk vat je dit op als positieve aanmoediging en niet als kritiek. :)

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #22 Gepost op: 2008/04/07, 20:41:56 »
Beste Tabasco, je hebt gelijk. Ik heb ook aleen boek besteld, Basiscursus Ubuntu, maar dat wil mar steeds niet uitkomen.
Ondertussen heb ik ook nog een update probleem. De updater stelt:

Kan niet alle lijstbestanden ophalen
De pakketbron is misschien niet meer beschikbaar of er kon geen contact gemaakt worden door netwerkproblemen. Indien aanwezig wordt een oudere lijst gebruikt. Anders zal de bron dit keer genegeerd worden. Controleer uw netwerkverbinding en of de bron wel correct opgeschreven is.

http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/Release.gpg: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/main/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/restricted/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/universe/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/multiverse/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-updates/Release.gpg: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-updates/main/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-updates/restricted/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-updates/universe/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-updates/multiverse/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-backports/Release.gpg: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-backports/main/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-backports/restricted/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-backports/universe/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-backports/multiverse/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-security/Release.gpg: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-security/main/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-security/restricted/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-security/universe/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-security/multiverse/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-proposed/Release.gpg: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-proposed/restricted/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-proposed/main/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-proposed/multiverse/i18n/Translation-nl.bz2: Kon niet verbinden met nl.archive.ubuntu.com:80 (87.251.40.234), de verbinding verliep [IP: 87.251.40.234 80]
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy-proposed/universe/i18n/Translation-nl.bz2

Hoe los ik dit op. Als dit zo blijft, dan kan ik straks ook niet upgraden naar Hardy.

TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #23 Gepost op: 2008/04/07, 22:08:36 »
Ik had beloofd het antwoord van Miro hier weer te zullen geven. Hier is het:

From the log, I can see the problem is a conflict with the java package you are using.  We have an open ticket on this and are working to resolve it.  In the meantime - as a workaround, you can uninstall the sun-java6 package and use iced-tea java instead.

Weet iemand of Java runtime 1.6 zondermeer vervangen kan worden door iced-tea java? Komen dan geen andere programma's in de problemen? Misschien beter te wachten totdat het conflict verholpen is.
Kan iemand mij intussen helpen met het oplosen van mijn update probleem?

Offline tabasco

  • Lid
TV-Kaart in USB-Stick
« Reactie #24 Gepost op: 2008/04/07, 23:05:32 »
Een boek (hardcopy) kan nooit geen kwaad. Soms even weg van die machine en lekker in je luie stoel wat lezen! ;)
En pak in het vervolg je problemen meer één voor één aan. Alhoewel dit soms lastig is omdat het lijkt alsof ze tegelijk komen.

Java
Daar heb ik geen antwoord op, maar het schijnt dat ze aan het probleem werken...

Update
Plaats voor de zekerheid eerst hier de inhoud van je sources.list Dat doe je als volgt:
Typ ALT-F2
In het venster wat verschijnt typ je gedit /etc/apt/sources.list
De inhoud daarvan kun je kopiëren en hier plakken. Dan kunnen we hier zien of de verwijzingen naar de pakketbronnen nog in tact zijn.