Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programmasoftware voor Windows/DOS  (gelezen 420 keer)

Offline Anna

  • Lid
programmasoftware voor Windows/DOS
« Gepost op: 2014/03/17, 11:42:05 »
Ik wil een ontwerpprogramma downloaden dat helaas voor Windows/DOS is. Is hier een mogelijkheid voor waarmee ik dat kan omzeilen zodat ik het programma toch in Ubuntu kan gebruiken?

Anna

Re: programmasoftware voor Windows/DOS
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/17, 11:46:27 »
Ja, met Wine: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine?action=show&redirect=Wine

(paar screenshots in het artikel zijn een beetje oud maar de info is nog steeds relevant voor de nieuwste Wine-versies)

Offline Anna

  • Lid
Re: programmasoftware voor Windows/DOS
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/17, 12:03:49 »
Ja, met Wine: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine?action=show&redirect=Wine

(paar screenshots in het artikel zijn een beetje oud maar de info is nog steeds relevant voor de nieuwste Wine-versies)


Dank je voor de tip, ik ga het direct proberen.
Anna

Re: programmasoftware voor Windows/DOS
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/17, 16:56:39 »
Ik wil een ontwerpprogramma downloaden dat helaas voor Windows/DOS is. Is hier een mogelijkheid voor waarmee ik dat kan omzeilen zodat ik het programma toch in Ubuntu kan gebruiken?

Anna

Ik weet niet om welk ontwerpprogramma het gaat, maar als het VBA (Visual Basic for Applications) is: daar kan Wine niets mee.
Overweeg ook eens  VirtualBox (staat onder Softwarebeheer)

[Mod edit: Even je posts gemerged.]
« Laatst bewerkt op: 2014/03/17, 17:57:17 door TopGear »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Anna

  • Lid
Re: programmasoftware voor Windows/DOS
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/21, 11:58:08 »
Ik wil een ontwerpprogramma downloaden dat helaas voor Windows/DOS is. Is hier een mogelijkheid voor waarmee ik dat kan omzeilen zodat ik het programma toch in Ubuntu kan gebruiken?

Anna

Ik weet niet om welk ontwerpprogramma het gaat, maar als het VBA (Visual Basic for Applications) is: daar kan Wine niets mee.
Overweeg ook eens  VirtualBox (staat onder Softwarebeheer)

[Mod edit: Even je posts gemerged.]
Wat late reactie. Het gaat om een patroon ontwerp programma.
Anna