Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mini Lucid release party in Tilburg.  (gelezen 27238 keer)

Mini Lucid release party in Tilburg.
« Gepost op: 2010/03/12, 10:11:44 »
(edit)
We hebben ondertussen een locatie gevonden en een datum geprikt:

Wanneer?

  • Zaterdag 1 Mei 2010 gaat het allemaal gebeuren.

Waar?

Hoe laat?
  • De deuren gaan open om 15:00 en gaan weer dicht rond 20:00

Voor de release van Ubuntu 10.04 zijn we momenteel bezig met het organiseren van een mini party in Tilburg.
Het doel is om simpelweg wat info te verstrekken en ubuntu te demonstreren en installeren op door de bezoekers meegebrachte laptops.

Momenteel zijn we bezig met het vinden van een geschikte locatie, helaas heeft mijn eerste keuze; de bieb in Tilburg het gisteren af laten weten omdat het niet binnen hun thema's zou passen maar we zoeken gewoon verder :)

Ook zijn we nog op zoek naar vrijwilligers die graag zouden willen helpen met de party, hoe meer zielen hoe meer vreugd dus als je interesse hebt kan je jezelf op Deze wiki pagina aanmelden. Je hoeft hier echt geen Ubuntu guru voor te zijn, zin om mee te helpen is het belangrijkst, het word immers een party....

Weet je nog een geschikte locatie in Tilburg waar we (gratis) gebruik van kunnen maken aarzel dan niet om deze door te geven, het plan is om vooraan in mei vlak na de officiele release te gaan party'en zodat we de bezoekers ook nog goed warm kunnen stoken voor de landelijke party op 29 Mei.

Alle hulp en ideeen zijn welkom.

Alvast bedankt, Groeten socialdefect
« Laatst bewerkt op: 2010/04/01, 09:29:31 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/12, 14:07:46 »
Je kunt de universiteit eens proberen.  :)

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/12, 21:23:02 »
Ik heb de universiteit hier al eens eerder aangeschreven ivm het organiseren van open source evenementen maar ze vonden zich daar niet technisch genoeg voor.
Misschien toch nog maar eens proberen, misschien dat peter het daar ook zou kunnen vragen ?? scheelt misschien wanneer een student het vraagt.

Je brengt me nu ook op het idee om eens bij de Fontys te proberen, daar word in eindhoven namelijk ook t-dose georganiseerd (niet dat ze er ook echt veel open source en al vooral geen Linux ((zelfs niet bij security)) gebruiken maar goed....) dus dat is ook zeker wel een goede plek om aan te schrijven.

Bedankt voor je idee
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/13, 21:40:58 »
Je kunt de Tilburgse HCC benaderen:
http://www.hccbrabant.nl/

Die hebben een actieve Linuxwerkgroep:
http://www.hccbrabant.nl/werkgroep%20Linux/Linux.php

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/14, 16:53:07 »
@Pjotr: Bedankt voor de tip, ik zal ze meteen een mail gaan sturen...

was jij pas geleden niet ook in de bieb hier in Tilburg bij de doe virtines ???
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/14, 23:15:16 »
@Pjotr: Bedankt voor de tip, ik zal ze meteen een mail gaan sturen...

was jij pas geleden niet ook in de bieb hier in Tilburg bij de doe virtines ???

Klopt.  :)

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/15, 13:20:16 »
toch wel dus.... wilde nog contact met je opnemen voor deze party (jij komt ook uit de buurt toch??....)

Iemand met jouw kennis kunnen we nog goed gebruiken voor het info/install team  ;) dus als je zin hebt ben je van harte uitgenodigd....

Ik heb ondertussen de HCC aangeschreven en ga zo de Fontys, Universiteit en een buurthuis ergens in west maar eens lasgtig vallen en ga vandaag/morgen eens de stad in om te zien of er nog leuke cafe's zijn die nog wat extra omzet kunnen gebruiken.

Hopelijk hebben we geluk en kunnen we beginnen met concrete plannen maken.

[edit]

Ik heb ondertussen mails verstuurd aan buurtcentra De Reit en De Boomtak, cafe's Little Devil en Paradox, de Fontys en de universiteit, duimen jullie mee  ;) dan ga ik zo de stad in om nog wat meer te scouten....
« Laatst bewerkt op: 2010/03/15, 13:58:43 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/15, 19:21:07 »
Hallo,

Wijkcentrum De Schans (noord),
Lokaal 7 op de  1e etage (niet gratis....),
via 'n buurtbemiddelingsbureau, bv  de twern ? (www.detwern.nl)

ik zou evt willen helpen (install, reclame oid)

succes

Offline DivinGGoD

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/15, 22:11:18 »
goed idee
da's tenminste ook dicht bij voor mij (waspik)

ben ik van de partij :)

hier maar even een paar ideeën voor zalen,
wellicht zijn ze wel erg commercieel:

ibis Tilburg
Hilvaria Studio's
Mercure Hotel Tilburg
« Laatst bewerkt op: 2010/03/15, 22:17:05 door DivinGGoD »

Offline Els

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/15, 23:00:36 »
@socialdefect, weet niet of je intussen al iets gevonden hebt, maar zo niet wil ik wel even meedenken. Waar moet een ruimte aan voldoen, en op wat voor dag wil je het organiseren? middag of avond? En mag het wel een beetje (symbolische) huur kosten of liefst niet?

Offline Denner

  • Lid
    • D & D Computers
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/15, 23:26:56 »
Hoop dat het allemaal lukt met het vinden van een zaaltje.
Helaas ben ik niet zo bekend met de buurthuizen in Tilburg.
Ben wel van de partij als vrijwilliger ;). Heb er zin in!

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/16, 11:54:39 »
Bedankt voor jullie enthousiasme allemaal!!!!!!!, ik ga ze allemaal mailen, mijn zoektocht gisteren in de stad heeft niet veel opgeleverd (wel weer nieuwe geinteresseerden in Ubuntu natuurlijk maar geen locatie voor de party), blijkbaar beginnen veel cafe eigenaren al behoorlijk te wennen aan de crisis en hebben dus ook vaak al gezorgd voor verenigingen en dergelijke die hun tent komen opvullen of hebben een of andere aktie die klanten binnen brengt.
Ook in mijn mailbox heb ik nog geen reacties ontvangen helaas.

@tuxracerke: Fijn dat je wil helpen, je kan jezelf op Deze Wiki Pagina officieel inschrijven.
Wel echt slecht dat ik de twern ben vergeten, heb hier namelijk een goede twee jaar meegelopen als vrijwilliger :-[  en heb daar ook vast nog wel goede contacten.

@Els: Een goede locatie is in mijn ogen een plek waar we een goede 30 m2 ter beschikking hebben tegen het principe: "wij brengen bezoekers binnen en de baromzet is voor jullie", op deze manier krijg je vaak al best veel voor elkaar en deel je het risico. Meeestal zijn tenten met een extra ruimte die toch al open zijn voor andere klanten hier wel blij mee, het kan alleen maar extra omzet betekenen voor hun.
Ik probeer om dit in het weekend te regelen, zaterdag of zondag is dan wel het beste en dan van rond de middag tot de vroege avond (11:00 / 19:00) zodat er na de party ook nog iets anders georganiseerd zou kunnen worden wat dus ook weer positief is voor de eigenaar en de kans voor ons ook vergroot.
Nog een punt is dat de locatie toegangkelijk moet zijn voor "iedereen", helaas hebben veel mensen vooroordelen, een plek die er om bekend staat een bepaald type mensen aan te trekken word vaak niet bezocht door personen die zich buiten die groep voelen behoren, ik ben dus ook vooral op zoek naar een "neutrale" plek, bibliotheken, scholen en buurthuizen zijn voor iedereen toch....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/16, 12:43:52 »
@ socialdefect Denk er ook aan dat er mensen zijn in de regio, met zondags rust i.v.m religie en toch misschien wel graag naar zo'n party willen komen
« Laatst bewerkt op: 2010/03/16, 13:19:48 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/16, 17:12:09 »
Daar word rekening mee gehouden hoor,
liever een bevooroordeelde locatie op zaterdag dan een goede op zondag, iets achter de hand hebben voor het geval dat het niet anders kan is echter wel handig  ;).
Maar wie op zondag niet omwillen religie thuis blijft doet dat dan wel weer van de kater, evenementen op zondagen worden nooit goed bezocht of je moet weer met grote namen gaan komen (misschien krijgen we frans bouer wel zo ver :) zou leuk zijn; "kan ik dat oude OS er zo uitbreken???")
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/16, 20:30:31 »
frans bauer, die houd wel van goedkoop en dat is Ubuntu, dussss DOEN :D

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/18, 11:00:49 »
UITEINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de eerste positieve reactie is binnen!!!!!

Vandaag ontving ik een mail van Cafe Little Devil die blijkbaar nog genoeg gaatjes voor ons hebben;
Hallo Arjan,

Dankjewel dat je aan ons denkt voor deze bijeenkomst.
Little Devil doet niet aan zaalhuur, schoonmaakkosten, personeelskosten
of dat soort dingen.
Als jullie bij ons willen samenkomen, zijn wij tevreden met de extra
drankjes die we verkopen.
(En als jullie er hapjes bij willen kan dat natuurlijk ook geregeld worden).

We hebben in onze kroeg een café-gedeelte en een zaal-gedeelte achterin.
Op de dagen die je noemt staat al wel het een en ander gepland, maar ik
zal je even een overzicht geven wat er mogelijk is:

Zaterdag 1 mei:
Café en zaal beschikbaar van 15:00u tot 20:00u

Zondag 2 mei:
Café beschikbaar van 13:00u tot sluitingstijd
Zaal beschikbaar vanaf +/- 18:30u tot sluitingstijd

Zaterdag 8 mei:
Café en zaal beschikbaar van 15:00u tot 19:00u

Zondag 9 mei
Café beschikbaar van 13:00u tot sluitingstijd
Zaal beschikbaar vanaf +/- 18:30u tot sluitingstijd

Laat maar weten of er iets naar wens bij zit!

Groeten,
Paul
Little Devil.

Heeft iemand een bezwaar voor 1 Mei ?? dit lijkt mij de beste gezien de wat ruimere tijd....
Helaas bestaan er weer wel wat vooroordelen rondom Little Devil maar het is wel een top locatie op een goede 2 minuten loop afstand van het station en alles kan er geregeld worden onder het "vrijheid blijheid" principe dus Ubuntu zal er niet misstaan.

Als niemand bezwaar heeft dan zal ik het zaakje morgen afhandelen en kunnen we eens echt aan de slag....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Els

  • Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/18, 13:04:07 »
Hartstikke goed! (Anders had ik mijn stamkroeg benaderd...) Little Devil heeft zelfs een rookhok(je) ;)
Het hangt van de datum af of ik kan komen, dus ik zeg geen medewerking toe, maar als ik er ben wil ik natuurlijk wel bijspringen indien nodig.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/18, 14:38:18 »
UITEINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de eerste positieve reactie is binnen!!!!!

Vandaag ontving ik een mail van Cafe Little Devil die blijkbaar nog genoeg gaatjes voor ons hebben;
Hallo Arjan,

Dankjewel dat je aan ons denkt voor deze bijeenkomst.
Groeten,
Paul
Little Devil.

Heeft iemand een bezwaar voor 1 Mei ?? dit lijkt mij de beste gezien de wat ruimere tijd....
Helaas bestaan er weer wel wat vooroordelen rondom Little Devil maar het is wel een top locatie op een goede 2 minuten loop afstand van het station en alles kan er geregeld worden onder het "vrijheid blijheid" principe dus Ubuntu zal er niet misstaan.

Als niemand bezwaar heeft dan zal ik het zaakje morgen afhandelen en kunnen we eens echt aan de slag....

Ach wat heet, vooroordeel, ze profileren zichzelf als (hard-) rock-café: http://www.littledevil.nl/calendar/
Ik ken het toevallig, nou ja kennen: ik fiets er iedere dag twee maal langs....
Lijkt me prima, ze willen graag en dat is belangrijk.

Is er overigens nog ruimte voor een presentatie/workshop? Ik ken namelijk iemand (= mijn zoon) die graag iets met Linux en gaming wil laten zien.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/18, 16:40:36 »
1 Mei staat bij mij nog vrij. Bovendien met (hard-) rock heb ik totaal geen moeite :evil:
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/18, 17:17:54 »
Lijkt me wel een hele leuke locatie  :)
Kubuntu 20.04

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #20 Gepost op: 2010/03/18, 17:19:43 »
Citaat van: markba
Is er overigens nog ruimte voor een presentatie/workshop? Ik ken namelijk iemand (= mijn zoon) die graag iets met Linux en gaming wil laten zien.

Ik weet het niet helemaal zeker maar geloof dat ze er zelfs een beamer hebben, dus als het goed is kan het zelfs op professionele wijze. Ik zal er een dezer dagen eens langs gaan om alle details nog eens grondig te bekijken om te zien wat er precies mogelijk is.
Alle vormen van presentaties en demonstraties zijn in ieder geval welkom (zolang er tijd voor is) Gaming is ook wel een heel belangrijk punt om te laten zien gezien zelfs hardcore Linux gebruikers vaak zelfs nog vinden dat je dat in Windows doet. Dit terwijl er bergen met hele goede Open source Linux games bestaan die voor de doorsnee gamer zeker volstaan.

Zodra de datum 300% vast staat kunnen we eens gaan kijken hoe we de te besteden uurtjes precies kunnen gaan vullen.

Ik ga vanavond eens beginnen aan het opstellen van de persberichten, als jullie nog "regionale" media weten en leuke onderwerpen waarin we ook slinkse reclame voor de party en Ubuntu kunnen maken ;) dan laat maar horen.......
« Laatst bewerkt op: 2010/03/18, 17:39:29 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #21 Gepost op: 2010/03/18, 19:51:08 »
Onder voorbehoud kan ik 1 mei wel. Little Devil ken ik ik, al is het dan van de buitenkant. Met Rock heb ik geen moeite. :)

Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #22 Gepost op: 2010/03/18, 22:16:42 »
De mail is verstuurd (na veel gerotzooi, net met kde4 in de weer)
maar goed, de locatie hebben we.....

Ik heb nog geen reactie van de release party werkgroep over het budget voor flyers, ik las wel dat iemand thuis een professionele printer heeft staan waarmee het drukwerk voor de grote party geprint gaat worden, hopelijk kunnen onze flyers hier dan ook geprint worden.... Misschien is een ontwerp ook wel handig... Ik geloof dat Ronnie wel interesse had om een flyer te maken??? :rolleyes: ???
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #23 Gepost op: 2010/03/18, 23:09:11 »
Ik heb nog geen reactie van de release party werkgroep over het budget voor flyers, ik las wel dat iemand thuis een professionele printer heeft staan waarmee het drukwerk voor de grote party geprint gaat worden, hopelijk kunnen onze flyers hier dan ook geprint worden....
Thomas heeft inderdaad een professionele printer thuis staan. Maar ik geloof dat het officiële drukwerk naar een echte drukker gaat.

Misschien is een ontwerp ook wel handig... Ik geloof dat Ronnie wel interesse had om een flyer te maken??? :rolleyes: ???
Tuurlijk wil ik wel een flyer maken. Zijn er enige wensen qua layout (het schijnt dat mijn ontwerp niet zo populair is). Misschien kunnen we het ontwerp van de winnaar ombouwen voor deze party.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Denner

  • Lid
    • D & D Computers
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #24 Gepost op: 2010/03/20, 18:04:55 »
Heb in dat café meerdere malen moeten darten en heb er nooit iets geks mee gemaakt.
Zal wel even moeten kijken of ik 1 mei vrij kan krijgen, dan moet ik officieel werken namelijk.

@Socialdefect: Kun jij het op korte termijn laten weten of deze datum de officiële datum wordt? Is het dan ook al 100% zeker dat de nieuwe release te verkrijgen is? Omdat die voor eind april gepland staat, stel dat het uitloopt.