Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Inlogscherm Bohdi (laptop inmiddels overleden)  (gelezen 1307 keer)

(OPGELOST) Inlogscherm Bohdi (laptop inmiddels overleden)
« Gepost op: 2011/11/26, 21:06:52 »
Hallo.

Ik heb Bodhi ge-installeerd op een oudere laptop.
De installatieprocedure is afgerond, maar nu zit ik met een probleempje.
Ik zit nu met een inlogscherm, maar ik heb tijdens het installeren nergens een gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven.
Ik kom dus niet voorbij het inlogscherm.

Is er een manier om toch in te kunnen loggen ?

Robin
« Laatst bewerkt op: 2011/12/10, 23:27:32 door robindekker »

Re: Inlogscherm Bohdi
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/27, 10:50:29 »
Huh? Maar je moet altijd een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven tijdens de installatie ??? Ik kan me niet voorstellen dat je dat hebt kunnen overslaan.


Re: Inlogscherm Bohdi
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/27, 21:24:16 »
Ja, ik vond het ook al vreemd.
Ik had er een installatiehandleiding bij gepakt en die liet ook zie dat ik allerlei dingen in moet vullen.
dus gewoon opnieuw begonnen, maar de installatie geeft halverwege een foutmelding en stopt er dan mee.
Vreemd is dan wel dat ik uiteindelijk bij het inlogscherm uitkom.

Ik heb de harde schijf leeggemaakt, maar blijkbaar is daar iets misgegaan.
Ik heb nl. ook al geprobeerd om windows XP er op te installeren, maar deze installatie stopt er ook mee als hij bijna klaar is.

Het gaat om een oudere laptop met een 20GB harde schijf en 128 MB geheugen.
Volgens mij moet daar (al is het krapjes) toch een XP op kunnen draaien.

Ik krijg te zien dat er +/- 14 GB beschikbaar is op de HD voor een installatie.

Ik probeer  morgen of later deze week nog eens opnieuw met GParted de HD opnieuw in te delen.

Robin

Re: Inlogscherm Bohdi
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/27, 22:22:21 »
@robin; xp is vooral gelukkig met minimum 256 Mb Ram geheugen, eronder is echt miserie spelen.

De installer van Bodhi (ik heb 8 installaties ermee gedaan) is echt wel foutloos hoor; je krijgt die opties wel degelijk te zien.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Inlogscherm Bohdi
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/27, 23:31:41 »
De installer van Bodhi (ik heb 8 installaties ermee gedaan) is echt wel foutloos hoor; je krijgt die opties wel degelijk te zien.

+1
Plus dat Bodhi gewoon de installer van Ubuntu 10.04 gebruikt, dus daar zit wezenlijk geen verschil in :)