Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verbinding  (gelezen 1258 keer)

Twan

  • Gast
verbinding
« Gepost op: 2008/03/25, 12:48:55 »
Ik ben nu een tijdje Ubuntu aan het verkennen. Eigenlijk gaat het best redelijk. Alleen heb ik nu een probleem waar ik niet meer uitkom. Gisteren heb ik Firestarter geïnstalleerd en nu ik vanmorgen bestanden wilde downloaden kreeg ik de volgende melding: Kon niet verbinden met localhost:4001 (127.0.0.1). - connect (111 Verbinding is geweigerd).
Nu heb ik Firestarter gedeïnstalleerd, maar hier is het probleem niet mee opgelost. Ik kan wel gewoon internetten, maar geen bestanden downloaden.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Of welke info moet er nog komen en hoe kan ik daar bij om dit probleem inzichtelijk te maken?

Met vriendelijke groet,
Twan.

Offline Petervdw

  • Lid
verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/25, 13:13:24 »
Aan Twan
Firestarter heb je echt niet nodig, het hindert alleen maar bij de verbindingen in je netwerk. Het is me door diverse experts bezworen. Ubuntu heeft Iptables, die houdt alles keurig dicht. Na de deïnstallatie van Firestarter altijd wel even rebooten. En misschien ook je modem/router.
Als het niet herstelt rijzen er een paar vragen. Kon je eerst wel al verbinding maken met het internet?
Hoe is de verbinding, draadloos of kabel? Wat voor kaartjes, Pcmcia of ingebouwd, wat voor computer.
Als ik een beetje beeld heb van de situatie wil ik wel proberen om te helpen.
Vr.groet, peter

Twan

  • Gast
verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/25, 14:01:18 »
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik Ubuntu daarna opnieuw opgesart. Dit leidde niet tot het gewenste resultaat. Voorheen had ik een normale verbinding. Ik kon dan ook normaal pakketten downloaden en installeren. Via Windows heb ik de router getest. Het was mogelijk om normaal bestanden te downloaden. Overigens verzend ik dit bestand nu ook met Ubuntu. Ik maak gebruik van de kabel. De gegevens van mijn pc zijn: De configuratie is als volgt:
Moederbord MSI K8N SLI plat. Processor AMD Athlon 4200+, harde schijf WD 250 GB Sata. geluidskaart Creative onboard. Videokaart MSI 7800GTX, 256 mb. Het modem is een ADSL modem, Speedtouch 510. De ethernetkaart is CK804 Ethernet Controller van nVidia Corporation.
Ik hoop dat je hiermee voldoende info hebt. Zo niet dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Twan.

Offline Petervdw

  • Lid
verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/25, 15:12:51 »
Aan Twan
Dus het is de bedoeling dat je een verbinding met kabel maakt. OK? En je kan wel met een e-mail prog berichten verzenden of ontvangen. Maar niet downloaden. Dan zit er toch ergens in Firefox iets mis?
Firefox even deinstalleren en rebooten via Toep.>Installeren/verwijderen.
Firefox weer installeren via Install./Verwijderen.
En dan nog maar eens proberen.

Even een inval: heb je een dual boot gemaakt? Als je dan bij Windows vandaan komt, moet je eerst Uitvoeren>Cmd ==> ipconfig /release doen om het IP nummer
te clearen. Dan pas over naar Ubuntu.
Vr.groet, peter

Twan

  • Gast
verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/25, 20:55:03 »
Heb net in Windows het commando uitvoeren gegeven zoals je aangaf, maar zonder resultaat.
Ik denk dat ik niet voldoende duidelijk ben geweest. Met Firefox kan ik gewoon internetten en bestanden downloaden (ben ik net achtergekomen). Ik kan geen bestanden meer downloaden met b.v. Synaptic of met software toevoegen/verwijderen. Ook kan ik niet meer met Tunapie naar internetradio luisteren. Deze applicatie krijgt geen verbinding met internet meer. Om het helemaal verwarrend te maken. Dat kan wel weer met B.M.P. Met deze applicatie kan ik gewoon iedere stream aan die ik wil. Ik vrees dat ik de weg een beetje kwijt ben.
Graag een reatie.

Met vriendelijke groet,
Twan.

Offline Petervdw

  • Lid
verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/25, 23:07:59 »
Aan Twan
OK, had ik niet zo begrepen. Ik zou niet anders weten als: kijk eens bij Systeem>Beheer>Softwarebronnen. Staan alle 4 de bronnen aangevinkt? Behalve broncode. En dan: staat rechtsboven tijdens install./verwijderen aangegeven: alle beschikbare software?
Dan heb ik wel zo'n beetje gehad, wat ik er van weet.
De prog's die je noemt, ken ik niet.
Vr.groet, peter