Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DCOPserver foutmelding  (gelezen 2633 keer)

DCOPserver foutmelding
« Gepost op: 2006/09/19, 22:10:03 »
Een tijdje terug heb ik de KDE desktop geinstalleerd, via Synatic (Gekozen toen voorde Kubuntu-desktop). Het installeren is toen prima gegaan.

Toch, als ik in Ubuntu een KDE applicatie wil starten, of tijdens het opstarten van het systeem voor de KDE desktop kies, krijg ik de foutmelding:

There was an error setting up inter-process communications for KDE. The message returned bij the system was:

Could not read network connection list.
/home/riny/.DCOPserver_computernaam

Please check that the "dcopserver' program is running!

Wie weet een oplossing?

Hartelijk dank alvast
Riny

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
DCOPserver foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/20, 06:44:51 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

DCOPserver foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/20, 09:30:41 »
Bedankt Bartek. De eerste link hielp me al verder. De oplossing in mijn geval was het verwijderen van de mappen:
/home/gebruiker/.kde/~socket_servernaam
/home/gebruiker/.kde/~tmp_servernaam

Toen werkte het weer :D

Dank je

DCOPserver foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/20, 10:43:09 »
Grrr.. Te vroeg gejuigd... Nu zijn idd de foutmeldingen wel weg... Maar nu lopen geen van de KDE apps meer :S

Heb al een nieuwe install van Kubuntu gedaan, eerst via synaptic incl instellingen verwijderd, daarna opnieuw geinstalleerd... Geen resultaat :P De volgene pakketten heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd:
Kubuntu-default-settings; kubuntu-desktop; kubuntu-docs en kubuntu-konquer-shortcuts.


Als ik een KDE App (bijv Knotes) via de terminal probeer te starten krijg ik GEEN foutmelding... maar starten doet ie ook niet... Zelfs na een kwartier nog geen scherm :S

Wie weet nog iets?

Saamelainen

  • Gast
DCOPserver foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/20, 10:55:43 »
Zappa heeft eens een lijst gemaakt van wat er allemaal verwijderd moet worden als je kubuntu-desktop definitief kwijt wilt. Het is een hele waslijst geworden. :(

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3482