Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Bestanden copieren van pc naar pc  (gelezen 1950 keer)

[OPGELOST] Bestanden copieren van pc naar pc
« Gepost op: 2009/09/04, 15:47:29 »
Hallo,

Op welke mannier kan ik het snelst bestanden van de 1e pc naar de andere pc overzetten?
Het gaat om veel en grote bestanden dus met usb-stickjes duurt het te lang.
Op beide pc's draait linux 9.04
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 22:01:08 door rick.blub »
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 16:45:34 »
Installeer op je PC1 ssh
Code:sudo apt-get install ssh
, en check het ip adres, ga met je desktop via places -> connect to server -> en klik dan ssh aan, vul bij server je IP adres in van je PC, je username van je PC en druk op bookmark als je later dit nog is wil doen (hij maakt dan onder places een snelkoppeling) druk op ok, hij vraagt nu om je wachtwoord en hierna kan je bij alle bestanden.
Het zelfde als je het andersom wilt doen. Ik neem aan dat je beide PC's in het zelfde netwerk hebt zitten. Met dank aan #!

« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 16:56:19 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/04, 16:58:09 »
1. externe harde schijf.(e-sata is het snelst, beide pc's moeten ook e-sata aansluiting hebben).
2. 1000mb netwerk aanleggen.(Crossover cable gebruiken, dan direct netwerkkaart naar netwerkkaart).
3. 2x 1000mb netwerk, deze samenkoppelen.(ben even de naam kwijt).


« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 22:40:21 door jan11000 »

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/04, 17:22:44 »
Netwerkaart naar netwerkkaart klinkt het snelst, maar moet dat met een twisted pair, of kan dat ook met een gewone ethernet kabel?
Zoja hoe?

Externe harde schijf heb ik niet, en openssh is idd ook nog een idee
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/04, 17:33:18 »
Van PC direct naar een PC een twistet pair. Het makkelijkste is met een router, dan heb je op allebei de PC's beschikking over internet en je hebt gelijk je netwerkje.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/04, 17:39:05 »
een netwerk is hier wel. Allen is de max haalbare snelheid hoer 2 MB/s. We hebben een 100 MB/s router. Internet is niet echt nodig tijdens het copieren.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/04, 17:56:14 »
Ik dacht dat je nog geen netwerkje had, vandaar. Dan zou ik kiezen voor de twisted pair kabelverbinding, het meest simpele en snelste.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/04, 18:22:12 »
Wat is er zo biezonder aan een twisted pair??? en hoe doe ik dat?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/04, 18:32:43 »
Je kan niet zomaar een op een verbinden, dan werkt het niet. Crosscable wordt het ook wel genoemd. Zo doe je dat http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php als je even Googelt vind je nog meer voorbeelden. Maar ja, 1 lijkt me voldoende.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/04, 19:02:33 »
een netwerk is hier wel. Allen is de max haalbare snelheid hoer 2 MB/s. We hebben een 100 MB/s router. Internet is niet echt nodig tijdens het copieren.

2 mb/s? Wat een rare snelheid. Meestal is het 10 mb/s, 100 mb/s of 1000 mb/s.

Weet je zeker dat je deze snelheid niet verward met je internetsnelheid?

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/04, 19:12:25 »
I'm sure

Kan je een gewone kant-en-klare kabel omtoveren naar een crossoverkabel?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/04, 19:23:25 »
Jazeker, als je niet ziek bent van wat prutsen: http://www.littlewhitedog.com/content-8.html
Natuurlijk kun je ipv er een nieuw stekkertje erop te zetten ook de kabel doormidden knippen en deze met andere volgorde van draadjes weer aan elkaar solderen, zoals ik altijd doe :p

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/04, 19:24:04 »
Ja, een plug afknippen, de nieuwe plug aansluiten volgens schema. Of in de winkel een crosscable kopen.

Jazeker, als je niet ziek bent van wat prutsen: http://www.littlewhitedog.com/content-8.html
Natuurlijk kun je ipv er een nieuw stekkertje erop te zetten ook de kabel doormidden knippen en deze met andere volgorde van draadjes weer aan elkaar solderen, zoals ik altijd doe :p
Ook dat kan of met een kroonsteentje prutsen. XD XD XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/04, 19:28:57 »
Kan ook, maar dan krijg je wel een dikke bult midden op de kabel xD

Ik maak ook wel eens 2 kabels aan elkaar tot een lange kabel. Ik knip dan van elke kabel het uiteinde eraf, en soldeer alle draadjes aan elkaar. Isoleren, wat tape erom heen en klaar is kees.
Om het extra stevig te maken schuif ik er ook nog flexibele PVC buis omheen, die ik dan volspuit met hot-glue  =D

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/04, 19:39:37 »
Nu zie ik dat ombouwen van dat kabeltje niet zo zitten voor een eenmalig grapje, dus moet het toch maar gewoon via ssh.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline siegi

  • Lid
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/04, 19:40:00 »
Je kan niet zomaar een op een verbinden, dan werkt het niet. Crosscable wordt het ook wel genoemd. Zo doe je dat http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php als je even Googelt vind je nog meer voorbeelden. Maar ja, 1 lijkt me voldoende.  :)
Twisted pair en crossovercable is iets totaal anders. (elke netwerk kabel is trouwens ongeveer twisted pair.)
Twisted pair betekent dat de draden rond elkaar zijn gewonden, om storingen te voorkomen.

Crossover cable is dan weer een kabel welke vroeger noodzakelijk was om 2 netwerkkaarten direct met elkaar te verbinden.
Tegenwoordig ondersteunen veel netwerkkaarten Automatic crossover, dit betekent dat je een gewone straight netwerk kabel kan gebruiken. Dus voor je een crossover kabel zou kopen, kijk eerst even of het niet gaat met een gewone straight kabel.
 
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 19:42:42 door siegi »

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/04, 19:43:34 »
Heb je geen knijptang voor de pluggen? Die zijn niet zo duur, plugjes ook niet, volgens mij heb je die spullen al bij de eerste de beste bouwmarkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/04, 20:03:55 »

Twisted pair en crossovercable is iets totaal anders. (elke netwerk kabel is trouwens ongeveer twisted pair.)
Twisted pair betekent dat de draden rond elkaar zijn gewonden, om storingen te voorkomen.

Crossover cable is dan weer een kabel welke vroeger noodzakelijk was om 2 netwerkkaarten direct met elkaar te verbinden.
Tegenwoordig ondersteunen veel netwerkkaarten Automatic crossover, dit betekent dat je een gewone straight netwerk kabel kan gebruiken. Dus voor je een crossover kabel zou kopen, kijk eerst even of het niet gaat met een gewone straight kabel.
 
En hoe kom ik er achter of het werkt???
Ik heb de gewone kabel in bijde netwerkkaarten gestoken en dan?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 20:06:05 door siegi »
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline siegi

  • Lid
Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/04, 20:08:44 »
Het gemakkelijkste is op bijde pc's een verschillend statisch ip adres in te stellen.
En vervolgens op de ene pc pingen naar het ip adres van de andere pc.

Mij lijkt dit eigenlijk een onnodige moeilijkheid om de pc's direct met elkaar te verbinden. Heb je niet gewoon een router?
Ik reageerde in eerste instantie alleen maar op de "onvolledige" informatie die gegeven werd.

Re: Bestanden copieren van pc naar pc
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/04, 20:11:26 »
jawel, die staat op kantoor, maar ik zal wel heen en weer lopen tussen de pc's

Iets anders, kan je via openssh ook het grafische gedeelte doorsturen in plaats van alleen terminal opdrachten? En dan bedoel ik niet besturen op afstand, maar alleen dat programma.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 20:13:38 door rick.blub »
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.