Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual box sluit niet af  (gelezen 2186 keer)

Offline livino

  • Lid
Virtual box sluit niet af
« Gepost op: 2009/08/02, 00:57:30 »
Ik heb Vbox 3.0.2 geïnstalleerd onder Jaunty en daar XP in lopen.

Werkt behoorlijk goed maar grootste probleem is dat het boeltje niet afgesloten geraakt. Niet alleen kan ik het programma niet naar behoren afsluiten, maar ook mijn computer kan ik dan alleen afsluiten door fysiek de stroom af te sluiten.
Ergens in april werd dit ook al aangekaart, zonder gevolg (http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/9-04-blijft-hangen-tijdens-afsluiten/). 3 maand later lijkt deze bug de wereld nog niet uit, of zijn er toch mensen die dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben gevonden.

Ik heb ook een paar keer de software van Hema voor foto-album proberen te installeren in de virtuele XP, maar dat slaat ook vast. Wachten tot er een verbeterde versie van de software uitkomt, of zijn er andere oplossingen?

Lieven

Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/02, 01:36:17 »
Het is in ieder geval helemaal fout om de stroom van de pc af te trekken.

In nood zou je altijd nog de aan/uit knop kunnen indrukken dan sluit de pc nog rustig af.

Ow werkt die niet?
Of wist je niet dat je die minimaal 5 sec ingedrukt moet houden ?

effin

In Linux zijn alle processen te killen, zelfs geforceerd.
Hiervoor kan je een handige knop op je taakbalk neerzetten, scheelt je weer terminal te openen.

en anders geforceerd opnieuw inloggen met Ctrl+Alt+Backspace
waarbij alle processen gekilled worden.

effin opties genoeg want er zijn er nog wel meer, maar nooit de stekker eruit trekken..


Misschien kan je VB OSE eens installeren die geeft geen troubles  XD
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 01:44:57 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline livino

  • Lid
Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/02, 09:51:30 »
In Linux zijn alle processen te killen, zelfs geforceerd.
Hiervoor kan je een handige knop op je taakbalk neerzetten, scheelt je weer terminal te openen.

Welke knop en hoe zet ik die daar neer?

Met 'fysiek afsluiten' bedoel ik niet dat ik de stekker eruit trek, wel dat ik de knop ingedrukt houdt zodat hij vanzelf uitvalt. Zó gek ben ik ook weer niet ;)

Lieven

Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/02, 09:59:25 »
In Linux zijn alle processen te killen, zelfs geforceerd.
Hiervoor kan je een handige knop op je taakbalk neerzetten, scheelt je weer terminal te openen.

Welke knop en hoe zet ik die daar neer?

Met 'fysiek afsluiten' bedoel ik niet dat ik de stekker eruit trek, wel dat ik de knop ingedrukt houdt zodat hij vanzelf uitvalt. Zó gek ben ik ook weer niet ;)

Lieven
muis op taakbalk: rechtermuisknop : toevoegen aan paneel >afsluiten forceren
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline petervs

  • Lid
Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/02, 10:19:50 »
Het geheugen wat je hebt toebedeeld aan je XP in Virtualbox, is niet meer beschikbaar voor je Ubuntu. Misschien dat Ubuntu daarom niet meer wil afsluiten.
Ubuntu MATE 16.04

Offline livino

  • Lid
Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/02, 19:04:30 »
Het geheugen wat je hebt toebedeeld aan je XP in Virtualbox, is niet meer beschikbaar voor je Ubuntu. Misschien dat Ubuntu daarom niet meer wil afsluiten.

Maar is dat op te lossen? Minder geheugen gebruiken of zo?

Lieven

Offline petervs

  • Lid
Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/02, 22:34:42 »
Ik weet niet hoeveel geheugen je nu hebt, en hoeveel je hebt toebedeeld aan XP in Virtualbox. Wanneer je te weinig hebt kun je eventueel geheugen bijplaatsen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Virtual box sluit niet af
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/03, 12:08:25 »
In Linux zijn alle processen te killen, zelfs geforceerd.
Nee, een keiharde freeze van alles (beeldscherm, muis, toetsenbord) behoort wel degelijk tot de mogelijkheden! Overkomt me voornamelijk wanneer ik teveel geheugen gebruik en de swap richting 100 gaat (typisch bij fotobewerking).