Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie  (gelezen 1472 keer)

Offline Panpan

  • Lid
Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Gepost op: 2012/03/26, 07:53:37 »
Hi,
tijdens de installatie van Linux kan men kiezen tussen verschillende grootte vd installatie.
Echter is mij niet duidelijk wat de verschillen en consequenties zijn van de verschillende keuzen mbt grootte.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Vr. gr.
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/26, 09:02:45 »
Kan je iets meer informatie geven? Ik heb een dergelijke melding nooit gezien bij het installeren van ubuntu.

1) Welke versie van ubuntu probeer je te installeren (waar heb je deze gedownload)?
2) Probeer je standaard ubuntu te installeren, een van de andere 'smaken' of een distributie die op ubuntu gebaseerd is?
3) In welke stap van de installatie zie je die keuze, wat zie je nog meer in het scherm?

Offline Dave

  • Lid
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/26, 11:42:54 »
zoals voor Suse kun je een keur aan software aangeven welke dan met de iso mee komt.
Zoiets zal dit ook wel betreffen.

Offline Panpan

  • Lid
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/27, 12:33:53 »
Hi,
Ik probeer met behulp van MS Windows XP de Ubuntu 11.10 te installeren het gaat hier om de Wubi file.
Overigens heb ik vandaag van de Ubuntu site de 11.10 ge-dl en MS Windows XP geeft het aan als een ISO extensie.

Ik heb twee partities: C: MS Windows XP en L: voor Ubuntu.
Is het veilig om de ge-dl ISO file nu op L te installeren en welk proggie moet ik daarvoor gebruiken met MS WIndows XP?

Groet,
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline axelv

  • Lid
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/27, 13:01:42 »
Als je een Wubi installatie wil:
- Brand de .iso op een cd OF maak een virtuele drive aan, dit kan via Daemon Tools Lite, of soortgelijke programma's
- Steek de gebrande cd erin, druk op Wubi. Ik denk dat bij daemon tools automatisch wordt opgestart.
- Start de cd niet op, klik dan rechts op de cd, verkennen => zoek naarr de wubi.exe
- Volg de stappen, en geef aan dat je op de L: drive wil installeren
Meer info: https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide

Persoonlijke mening: als je toch al een aparte partitie gereserveerd hebt voor Ubuntu, probeer dan voor een dual boot te gaan. Dit installeert ubuntu naast windows. Op deze manier komt Ubuntu pas echt tot zijn recht! :)
Meer info: https://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline Panpan

  • Lid
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/27, 13:36:32 »
Hi,
Ik had in het verleden een dual boot, althans naar mijn mening; na de installatie van Ubuntu kan ik kiezen tussen MS XP en Ubuntu. Helaas kan ik je mooie link naar computer tips niet volgens wegens de firewall in China en ik heb geen VPN.

Enfin, mijn probleem kan als OPGELOST beschouwen echter heb ik geen idee hoe ik kan melden aan de forum leden behalve dmv van een antwoord middels dit bericht, maar da's niet wat ik wil. Ik wil dat in het overzicht komt de staan dat mijn thread is opgelost.

Groet,
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/27, 14:43:07 »
Citaat
Ik wil dat in het overzicht komt de staan dat mijn thread is opgelost.

Zet dan voor de titel van je openingstopic Opgelost;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline aartje

  • Lid
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/27, 19:50:06 »
Mijdt aub wubi. Gebruik dat alleen hoogstens even
om te proberen en installeer een dualboot windows/ubuntu,
anders zullen we je op dit forum nog wel eens tegenkomen.
Ik kan me voorstellen dat de wil van normale ubuntu-gebuikers om
wubi-gebruikers te helpen minimaal is

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/27, 23:12:45 »
6GB kan voldoende zijn. De normale Windows schijf kan je ook gebruiken om bestanden op te slaan via de map /host en andere partities zijn beschikbaar als verwisselbaar media.

https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide#How_do_I_access_the_Windows_drives.3F
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieWubi

Klik links bovenin op Documentatie

Offline Panpan

  • Lid
Opgelost
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/30, 07:18:33 »
Het bericht is opgelost.

Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/30, 14:51:44 »
Voeg als je vraag is beantwoord het woord [OPGELOST] voor de titel van het topic. Dit doe je door bij het eerste bericht van het topic op verander te klikken.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Panpan

  • Lid
OpgelostRe: Verschil tussen 6 Gb en 17Gb installatie
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/21, 11:15:36 »
Hi,
tijdens de installatie van Linux kan men kiezen tussen verschillende grootte vd installatie.
Echter is mij niet duidelijk wat de verschillen en consequenties zijn van de verschillende keuzen mbt grootte.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Vr. gr.
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits