Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!  (gelezen 7247 keer)

Offline John K

  • Lid
Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Gepost op: 2012/07/09, 14:59:37 »
Sinds de nieuwe thunderbird versie kan ik geen mailaccount meer aanmaken, Thunderbird zegt dat ie de isp server niet herkend. Manueel instellen gaat ook niet meer!

Groet John

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/11, 14:50:41 »
Niemand een idee?

Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/11, 15:53:13 »
Hallo, onder Bewerken - Accountinstellingen kun je gewoon nieuwe accounts aanmaken. Waarom wil dat bij jou niet? Misschien geef je een verkeerde server op? Als het een pop-account betreft ziet dat er vaak zo uit: pop.providernaam.land, dus bv. pop.orange.fr.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/15, 13:57:43 »
ik weet best hoe ik mijn eigen website schrijf....,alleen bij ´trying commom server names´ zegt thunderbird ´failed to find the settings for your email account´ Het probleem is dat de optie ´advanced config´ niet tevoorschijn komt zodat ik zelf de gegevens niet kan aanvullen, zoals ik wel kon bij al mijn andere mailadressen! Ik snap er niet van!

Iemand een idee waarom die optie niet tevoorschijn komt?
« Laatst bewerkt op: 2012/07/15, 14:03:05 door John K »

Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/16, 14:27:34 »
Maar onder dat "failed to..." kun je toch gewoon een gebruikersnaam, pop/imap server en smtp opgeven? Wil dat ook niet? Die uitgebreide opties staat idd. op grijs, maar die heb je volgens mij niet nodig voor een e-mailaccount.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/18, 14:15:47 »
Ik kan alleen maar re-test aanklikken, alles staat verder goed ingesteld, toch blijft ie erbij het niet te herkennen, terwijl ik al verschillende mails heb aangemaakt onder deze server hostname in dezelfde thunderbird, maar dat was voor de update van thunderbird.

Wanneer ik de gebruikersgegegevens direct vanaf dit thunderbirdaccount, welke ik probeer aan te maken, kopieer en dit in webmail plak opent de mailbox wel, dus typefouten zijn uitgesloten.

Thunderbird blijkt dus alleen te zoekn op common server names, dus een ieder met een eigen hostname lijkt een probleem te hebben.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/18, 14:26:35 door John K »


Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/18, 14:32:39 »
Welke servernaam probeer je in te vullen? Een url werkt niet!

Ik moet, wanneer ik een thunderbird account aanmaak wat stappen doorlopen, gebruikersnaam, emaildadres en wachtwoord. Dus bijv Naam; Jan, email jan@groenteboer.nl en wachtwoord.

Dan kom ik in een scherm waar onder elkaar voor-ingevuld staat; naam, email, wachtwoord, imap .groenteboer.nl  smtp .groenteboer.nl en vervolgens username. Dit moet er ook staan, maar thunderbird zoekt niet verder dan de commom server names. 
« Laatst bewerkt op: 2012/07/18, 14:36:10 door John K »

Offline Bloom

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/18, 14:40:39 »
Er mag geen spatie voor '.groenteboer.nl' staan.
Als je in een terminal
host imap.groenteboer.nl (of smtp.groenteboer.nl)
tikt, zou een ip-adres terug moeten komen, zoniet is het adres incorrect en kan Thunderbird het ook niet gebruiken.
Bij een IMAP-verbinding blijft alle mail op de mailserver staan, controleer dus dat je provider dat inderdaad ondersteunt (en er ook genoeg opslagruimte voor voorziet), zoniet zul je pop3 moeten gebruiken om de post af te halen.
SMTP is altijd een vast aanwezig protocol voor het verzenden van post naar de buitenwereld. Daar moet doorgaans de uitgaande smtp-server van je provider ingevuld staan.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/18, 14:42:06 »
Gaat het om het e-mailadres wat in je profiel op dit forum staat? Zo ja, dan doet die server alleen pop3, geen imap.
De site van die mail heeft een hele handleiding over hoe je je account instelt in Thunderbird.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/25, 16:34:01 »
Het is niet het emailadres van het forum, en zoals ik al schreef heb ik al een stuk of wat accounts toegevoegd VOOR  de laatste update van Thunderbird, na de update werkt het niet meer. 

Mijn provider ondersteunt imap (op alle voorgaand ingevoerde emailadressen, welke wel werken). Ook wanneer ik de optie pop en pop3 invoer herkent Thunderbird mijn site niet. Het checkt alleen common servernames.

Wat betreft een spatie voor .groenteboer.nl, daar staat geen spatie voor, alleen het puntje (moet ook) zoals Thunderbird deze zelf invoerd, ik doe hier niet aan.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/25, 16:41:08 door John K »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/25, 20:47:42 »
Sinds de nieuwe thunderbird versie kan ik geen mailaccount meer aanmaken, Thunderbird zegt dat ie de isp server niet herkend. Manueel instellen gaat ook niet meer!
Hier idem met de Nederlandstalige versie van Thunderbird. Heb daarom de Engelstalige versie gedownload van de site en geïnstalleerd. Die werkte wel. :)

Edit:
De Nederlandstalige versie kan nu wel worden geïnstalleerd.  :) Mogelijk omdat de accounts al zijn aangemaakt in de Engelstalige versie? Weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/25, 20:56:59 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Dave

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/25, 21:35:53 »
dacht dat het ubuntu betrof hier  8-)

drum

  • Gast
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/26, 06:59:17 »
heb dit ook voor gehad, bij mij was de oplossing om eerst een pop3-account aan te maken en daarna een nieuwe account imap.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/26, 07:37:38 »
Kijk eens of je encryptie verkeerd staat, dacht dat ik een keer had dat dit opeens verkeerd stond na een update.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/27, 12:32:35 »
Maar ik kan toch geen encryptie nagaan wanneer ik nog geen account aangemaakt heb?

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/27, 12:34:14 »
heb dit ook voor gehad, bij mij was de oplossing om eerst een pop3-account aan te maken en daarna een nieuwe account imap.

Ook een po3 werkt niet, hij checkt alleen common server names, herkent mijn site echt niet, bestaat al 12 jaar!, nooit problemen met Thunderbird gehad.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/27, 12:59:39 »
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=2019695&sid=7daebbff9278234e4540fb38e05679cd&start=15
Hier wordt de verkeerde poort gebruikt.
Controleer of je de goede poort gebruikt, en of je geen firewall aan hebt staan.

Met google zoeken op:
thunderbird+failed to find the settings for your email account
Dan vind je meer voorbeelden.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/28, 12:05:31 »
Welke poort gebruik ik voor imap? En welke authentifications gebruik ik? (ssl etc.)

Ik heb de firewall in Ubuntu niet verandert, wat zou ik moet veranderen? Google geeft geen oplossing en het gaat allemaal over thunderbird in windows.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/28, 12:17:36 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #19 Gepost op: 2012/08/14, 13:12:08 »
Jongens, lees even mee:

Bericht van de makers van Thunderbird.

Citaat
Helaas is er een fout geslopen in de Nederlandse Thunderbird 13, waardoor het eerste
venster niet goed geladen wordt. De enigste oplossing is op dit moment om een andere
taal eerst te installeren, een account aanmaken en daarna de Nederlandse versie
installeren of eerst versie 12 NL installeren en daarna te updaten naar versie 13.
Versie 12: ftp://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/r ... 2012.0.exe
Thunderbird bijwerken: https://support.mozillamessaging.com/nl ... erken&as=s
De bug: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=761143
Onze excuses!


Kies er daarom voor om versie 12 te installeren, om vervolgens direct naar het menu Extra > Accountinstellingen te gaan om aldaar je account in te stellen.

klik op de knop Handmatige config en dan hoef je alleen de SMTP- en pop3-gegevens juist in te stellen.

Nu is het een kleine stap naar versie 13, want je hoeft versie 12 slechts te upgraden. Met een klik op de menu-knop Help kan ik kiezen voor Over Mozilla Thunderbird en daar staat de knop Controleren op Updates en binnen niet al te lange tijd was ik voorzien van versie 13.

Veel succes!

He Fenke,

Misschien weet jij dit. Ik heb een engelstalige ubu geinstalleerd met nederlandse repository, betekent  dat dat ik een Nederlandstalige thunderbird heb???  Hoe pak ik dat aan, eerst de map .thunderbird kopieren, dan thunderbird uninstallen via pakketmanager. Hoe installeer ik dan versie 12??

Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #20 Gepost op: 2012/08/14, 17:39:29 »
John,

Inmiddels is versie 14 van Thunderbird beschikbaar, zo te zien in alle repo's vanaf Lucid. Ik vraag me dus af of het nog wel nodig is terug te gaan naar 12. Een week geleden heb ik zonder enig probleem een nieuw account opgevoerd met mijn Nederlandstalige versie 14. Dat is weliswaar degene van de site van Mozilla zelf, maar dat zou niets uit mogen maken.

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #21 Gepost op: 2012/08/16, 13:39:33 »
Hoe update ik naar 14 dan? Ik heb de taal altijd als engels ingesteld, dus het mag ook de engelstalige versie zijn.  Fenke's verhaal is zeer volledig, dank hiervoor, maar ook enigzins bewerkelijk, ik heb 16 emailadressen in Thunderbird middels profileswitcher-tb-ff.1.4.xpi gescheiden.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/16, 14:15:26 door John K »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #22 Gepost op: 2012/08/16, 16:14:37 »
Ik denk niet dat versie 14 al in synaptic zit.

Zit er al in. ;)

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #23 Gepost op: 2012/08/21, 10:48:02 »
thx Femke98, ik ga aan het werk

Offline John K

  • Lid
Re: Kan geen mailaccount in Thunderbird instellen!
« Reactie #24 Gepost op: 2012/08/30, 11:12:57 »
Ik denk niet dat versie 14 al in synaptic zit.

Zit er al in. ;)
Oh, kijk eens aan, makkelijker kan het niet.

Dan die dus installeren, je emailaccount instellen en je emailadressen terugzetten. En klaar is John.

Femke98,

Ik zie nu dat ik vesie 14 al heb, maar het probleem blijft "thunderbird failed to find settings for you email account" waarbij je advanced config niet kunt aanklikken!!??

Heb jij nog een idee?

groet John K