Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Windows 7 Virtualbox kopieren  (gelezen 798 keer)

[OPGELOST] Windows 7 Virtualbox kopieren
« Gepost op: 2012/04/30, 13:45:00 »
L.S.

Ik zou graag mijn kinderen ieder voor zich - indien nodig - Windows 7 in Virtualbox kunnen laten gebruiken. Hiervoor heb ik mijn Windows 7-installatie (aparte map onder .Virtualbox) gekopieerd naar hun omgeving. Dat heb ik gedaan door Nautilus via de terminal op te starten en vervolgens de kopieeractie uit te voeren. Vervolgens ben ik naar hun omgeving gegaan, met de bedoeling Windows 7 (daar beschikbaar als aparte map) aan te koppelen. Dan krijg ik echter ' geen toegang'. Is er een truc dat dit wel gaat lukken, of moet ik het anders aanpakken?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 21:12:02 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Windows 7 Virtualbox kopieren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/30, 15:09:26 »
Wellicht moet je nog de eigenaar:groep van de gekopieerde virtualbox-folders aanpassen naar eigenaar:groep van de respectievelijke accounts.

Re: Windows 7 Virtualbox kopieren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/30, 19:15:29 »
Daar ben ik mee bezig geweest, maar het is niet gelukt.
Ik heb nu een ander probleem: ik ben ineens de omvang van de virtuele machine op mijn harde schijf kwijt  zonder dat ik weet waar het betreffende bestand staat.  Omdat het niet lukte heb ik deze machine verwijderd en wellicht te snel herstart. In de prullenbak heb ik het bestand vervolgens ook niet aangetroffen. Ook na verwijderen van de betreffende gebruiker kreeg ik deze ruimte niet terug. Het bestand moet dus ergens zijn, maar waar is volledig onduidelijk. Iemand een idee?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windows 7 Virtualbox kopieren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 20:20:17 »
Je kan niet zomaar de virtual map kopieren.De virtual machine uitzetten dan heb je een export optie.
Die geexporteerde map kan je wel in andere virtualbox importeren .
Let wel op gegeven geheugen gebruik en schijfruimte van de orginele instalatie.de ontvangede machine moet minstens hetzelfde aan ram en hd ruimte hebben.



Re: Windows 7 Virtualbox kopieren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 21:11:43 »
uiteindelijk gelukt: inderdaad Vanadium, de rechten aanpassen. Nu kunnen de jongens in een eigen omgeving klooien wat ze willen; gaat het feit dan heb ik zo alles weer in orde.
In het vervolg de export dan maar gebruiken, want nu was het toch wel wat handwerk - dank aardbewoner!

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.