Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopiëren werkt niet naar behoren  (gelezen 2336 keer)

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Gepost op: 2008/03/04, 19:06:57 »
Wanneer ik iets probeer te kopiëren, bijvoorbeeld een woord of url lukt het vaak niet meer om deze te plakken.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/04, 19:14:10 »
Vanuit firefox? Dan heb je firefox zeker al afgesloten ;) Heb ik ook namelijk.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/04, 20:09:50 »
Ik zie het nu ook al op de brainstorm staan:-)
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/3118/

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/04, 20:15:27 »
Ik laat gewoon firefox open staan :D
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 08:59:55 »
Op die brainstorm pagina staat ook de uitleg waarom het niet werkt:
Citaat
This is NOT a Firefox only issue. If I recall, Xorg does not have a global clipboard that holds data outside of the context of the program running. I believe that the "copied" text is not actually copied, but referenced inside the application. This is why your copied information vanishes when you close your application.

Glipper, and Klipper both run as a stand-alone application, consume some memory, and clutter your system tray. Both have issues with extended copy/paste support and choke on things like files, images, size limits, etc.

Even if these issues were ironed out, these applications are not available by default - so many people would never use them. Its time to resolve this one.
Je moet dus het programma waar vanuit je wil kopiëren open laten staan.

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 10:30:30 »
Ja, maar dat lijkt me niet de bedoeling van het kopiëren:-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/05, 11:14:21 »
Hoezo?
Kopiëren->plakken->programma sluiten als je wil->verder werken.
Of je nou voor of na het plakken een programma afsluit maakt toch niet zoveel uit qua werkwijze?

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/05, 11:15:19 »
maakt inderdaad niet zoveel uit, maar op het begin is het soms wel even vloeken als ge te rap zijt geweest...

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/05, 11:22:37 »
Ik werk soms met heel veel vensters open en wanneer ik dan iets kopieer sluit ik het venster en plak ik het in het andere.
Doordat ik nu het venster open moet laten staan ben ik verplicht om weer terug te gaan om het venster te sluiten.
Bij Windows werkte dit altijd wel dus het zou voor Ubuntu ook een goede verbetering zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/05, 11:26:13 »
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar in het begin heb ik ook heel wat afgevloekt..... :-)

Invoering van een klembord zou inderdaad een verbetering zijn. Maakt voor Linuxbeginners de overstap vanuit Windows ook makkelijker.

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/05, 12:07:05 »
In Xubuntu heb je hiervoor de panel plugin Clipman, deze kan je instellen, en onthoud de laatste paar copies, ongeacht of het venster open of gesloten is. Wellicht is er voor Gnome of KDE ook zo'n programmaatje.

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/05, 13:19:53 »
Omdat er meerdere mensen zijn op de brainstorm website hoop ik echt dat ze dat gaan oppakken.

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/05, 13:57:32 »
Ik denk dat glipper (gnome) en klipper (kde) het probleem wel zullen oplossen. Beiden te vinden in synaptics. (en wellicht xclipboard)

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/05, 19:47:55 »
Je kunt ook Parcellite proberen.

"Parcellite is a lightweight GTK+ clipboard manager. This is a stripped down, basic-features-only clipboard manager with a small memory footprint for those who like simplicity."

Hier te vinden http://www.getdeb.net/category.php?id=11
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Dave

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/05, 20:23:05 »
ook al eens ondervonden maar dat went snel.
daarbij gaat copieren en plakken veelal nog een stuk eenvoudiger dan bij het andere OS wat hier aangehaald wordt.
Dus die extra klik om te sluiten(werkbalk) valt in het niet.

Offline Dave

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/05, 20:24:17 »
scheelt zo al 4 muisklikken om 1 ding te plakken...

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/05, 20:58:23 »
hoe bedoeld ge dave? het is toch maar een wkestie van ctrl+c en ctrl+v, maakt toch niet uit in windows of ubuntu?

Offline ubby

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/06, 08:57:51 »
Het is gewoon het makkelijkst als ze het zouden integreren in Ubuntu en niet dat je er nog iets voor hoeft te installeren.
Wan dan krijg je zo'n bouwpakket idee:-)

Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/06, 15:38:52 »
Citaat van: ubby
Het is gewoon het makkelijkst als ze het zouden integreren in Ubuntu en niet dat je er nog iets voor hoeft te installeren.
Wan dan krijg je zo'n bouwpakket idee:-)
Dat heeft wel zijn voordelen. Je krijgt een stabiele basis, en bouwt die naar believen uit :D
Op de chat te vinden als debiantux

Offline iGadget

  • Lid
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/23, 20:54:24 »
Het probleem is nog iets 'heftiger' dan hierboven omschreven. Zelfs copy-buffers binnen één applicatie blijven soms niet bewaard. Voorbeeld: Evolution (versie van 7.10, 8.04 nog niet geprobeerd). Maak mailtje 1, knip (ctrl+x) een blok tekst uit dat mailtje, verzend het mailtje (venster sluit, maar Evolution zelf blijft actief!!), maak mailtje 2, probeer de geknipte tekst te plakken... weg tekst.

Uitwisselen van tekst tussen Evolution en OpenOffice.org is ook een ramp (lees: wil niet). Copy iets in Evolution, probeer dit te plakken in OpenOffice.org... Dit kan dus niet zonder een 'tussenbuffer' (even plakken in gedit bijvoorbeeld, en dan in gedit weer copy doen). Zeer irritant zulke dingen. Hopelijk hebben ze hier bij 8.04 iets op verzonnen, want anders vrees ik het ergste voor grootschalige acceptatie in het bedrijfsleven :(

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Kopiëren werkt niet naar behoren
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/23, 20:59:16 »
in hardy zijn die problemen er nog steeds: net gehad bij het kopieren tussen firefox onder wine en native-firefox. Gedit als buffer is inderdaad de enige oplossing.