Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidskaart Kapot  (gelezen 1288 keer)

Unix_Jim

  • Gast
Geluidskaart Kapot
« Gepost op: 2008/06/18, 16:39:25 »
hallo,

ik heb volgens mij, mijn geluidskaart opgeblazen.
ik had mijn gitaar, en effectpendaaltje aangesloten, toen heb ik een adapter aangesloten op dat pendaaltje omdat ik geen batterij meer had, de adapter paste maar deed niks. later bleek dat de adapter 24 volt was en het kastje kon maar 9 aan.

ik heb nu geen geluid meer, verder doet alles het gewoon, de geluidskaart was onboard

dus is het zo simpel als een geluidkaart erin steken en die gebruiken? en hoe kan ik kijken of alles het nog 100% doet?

Dwarrel

  • Gast
Geluidskaart Kapot
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 16:53:17 »
Even testen met een andere geluids kaart kan geen kwaad. Gewoon even proberen.

Unix_Jim

  • Gast
Geluidskaart Kapot
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 16:54:51 »
alleen moet ik die wel eerst weer kopen, wat geen probleem is maar vandaag lukt dat niet.

maar is er geen manier om te kijken of mijn andere hardware defect is?

Dwarrel

  • Gast
Geluidskaart Kapot
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/18, 16:58:25 »
Jah denk dat als die nog gewoon opstart en alles dat het wel werkt. Om te testen ga ik meestal gewoon even naar de media markt en dan kan je het kaartje de volgende dag weer terug brengen. Aan de andere kant kost een kaartje ook maar 8 euro. Dus dat is ook wel prima te doen.

Unix_Jim

  • Gast
Geluidskaart Kapot
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 17:28:56 »
ik heb nu ook dat mijn ingang aan de voorkant van mijn pc niet meer werkt, dit werkt toch met dezelfde geluidskaart?

Offline mcgyver

  • Lid
Geluidskaart Kapot
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/18, 19:02:27 »
Ja, maar op de meeste moederborden werkt of achter of voor en niet beide tegelijk. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?