Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Media map  (gelezen 263 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Media map
« Gepost op: 2016/04/24, 10:31:25 »
Hoi,

Ik heb een SSD schijf met daarop Windows 8 en Ubuntu 16.04.
Daarnaast had ik een 1 TB data schijf verdeeld in 2 ntfs partities van elk 500 GB, genaamd Data 1 en Data 2.

Omdat ik voor 99,9 % werk met Ubuntu, heb ik besloten om deze data schijf te formateren naar Ext4, en er 1 partitie van te maken van 1 TB, genaamd Data
Zo gezegd zo gedaan. Nu moet ik mijn Calibrebibliotheek opnieuw koppelen.
Er wordt gevraagd, waar de Calibrebibliotheek staat, en ik ga dus naar /media/sidonia en wil de Partitie Data/Calibrebibliotheek koppelen.
Echter in de mapmedia staan ook nog de oude partities Data 1 en Data 2 genoemd, terwijl deze niet meer bestaan.
Waar kan ik deze Data 1 en Data 2 verwijderen?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Media map
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/24, 12:53:59 »
Kijk eens hoe groot je vrije ruimte is, dit is misschien hetzelfde als je home of / partitie.
Kijk met schijven(disks) of de 2 mappen nog gekoppeld zijn.
Vermoedelijk staan de 2 in je fstab, daar staan je partities in die bij booten gekoppeld worden,
vermoedelijk moet je de nieuwe partitie daar ook in zetten, zodat deze direct bij booten gekoppeld wordt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Media map
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/24, 12:58:12 »
+1

Data1 en data2 kan je verwijderen met een venstertje bestandsbeheer dat je opstart met beheerdersbevoegdheden (gksudo nautilus). Zoals jan1100 zegt, moet je ook nog eens controleren of die twee mappen niet aangemeld staan in fstab:
cat /etc/fstab
Staan ze er nog in, dan betekent dat een beetje vertraging bij het opstarten: het systeem zoekt namelijk je oude partities terwijl die al niet meer bestaan. Verwijder de twee lijnen door fstab te bewerken als beheerder:
gksudo gedit /etc/fstab

Offline sidonia

  • Lid
Re: Media map
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/24, 14:35:49 »
Dank u wel heren, probleempje is opgelost.