Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.04 Nvidia Vanta 16 agp kaart  (gelezen 1608 keer)

pbecks

  • Gast
Ubuntu 9.04 Nvidia Vanta 16 agp kaart
« Gepost op: 2009/09/04, 13:25:40 »
Hallo allemaal,

Ik heb dus een oude pc met daarin een agp videokaart (Nvidia Vanta 16). Ik heb Envy gebruikt om de juiste drivers te installeren en de xorg.conf aangepast om de kaart op de juiste manier te laten functioneren maar het lukt nog steeds niet. Ik heb een goede resolutie en verversingsfrequentie maar glx/gl applicaties werken niet (bijv. google earth / celestia gnome-versie)

Als ik in de systeem info ga kijken dan word de kaart niet geheel herkend (slechts de naam staat ingevuld).

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kaart krijg aangestuurd?

ps: wat ik allemaal heb geprobeerd

ENVY
bin-file van de nvidia-site geinstalleerd (paste iets aan in de kernel geloof ik)
apt-get update/upgrade
xorg.conf aangepast

help?

Re: Ubuntu 9.04 Nvidia Vanta 16 agp kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 15:30:33 »
Probeer eerst eens bij het Grub menu op te starten in de recovery mode(2e regel) staat er ook achter. Nadat je een hoop regels voorbij hebt zien komen, krijg je een menu te zien.
Kies fix xserver, loop het door en start opnieuw op. Lukt het nu?
Anders ga naar Systeem>Beheer>Hardware drivers, hier staat meestal bij 1 driver recommended, kies deze en activeer deze, hierna op nieuw opstarten.
Hier nog een wat ouder artikel  over instellingen http://ru.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/169.09/README/index.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.