Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu promotie  (gelezen 17733 keer)

Offline TonH

  • Promotieteam
Ubuntu promotie
« Gepost op: 2016/12/11, 19:04:10 »
De laatste release party heeft plaatsgevonden in 2014 in Apeldoorn. Deze werd nog bezocht door een grote groep mensen die bijna allemaal al kennis van Ubuntu hadden.
Dit jaar was er weer een LTS versie en had er opnieuw een release party georganiseerd kunnen worden. Als lid van het promotie team leek het mij leuk om dit dan niet te doen met een grote party maar op meerde locaties in het land. Dit idee kwam mede tot stand doordat we door LEF in Tilburg gevraagd waren deel te nemen aan hun activiteit in de bibliotheek. In het contact met hun kwam ook naar voren dat veel bibliotheken op zoek zijn naar extra activiteiten en dit daar op zou kunnen aansluiten. Voor deze aanpak zouden we dan met kleine groepjes eenvoudig in een bibliotheek demo's en kleine presentaties kunnen geven.
Het leek mij een ideale manier om Ubuntu op een grotere schaal uit te dragen.
De reactie op dit voorstel was begin dit jaar echter minimaal en zonder vrijwilligers heeft dit ook geen zin. Ik ben er dan ook niet mee door gegaan.
Nu lees je de laatste tijd vaker dat het binnen allerlei verenigingen ontbreekt aan vrijwilligers en ik vraag me af of dit ook niet binnen Ubuntu-NL het geval is. Een aantal jaren geleden kreeg je bij de vraag naar vrijwilligers nog ruim voldoende reacties, bij de laatste release party nog een handvol en op mijn verzoek begin dit jaar nog maar enkele.
Mijn vraag is dan ook heeft een promotie team nog zin binnen Ubuntu-NL? Gezien de belangstelling om activiteiten te organiseren op dit moment minimaal is heeft de stichting dan ook de vraag bij de raad neergelegd of het niet zinvol is deze op te laten gaan in bv de NLLGG. Tijdens de laatste raadsvergadering is dit ingebracht en heb ik namens de stichting met 1! raadslid hierover van gedachten kunnen wisselen.  We hebben samen besloten dat ik dit hier op het forum zou neerzetten en kijken wat de reactie is, er is dus nog geen enkel besluit genomen.
Kortom geeft je mening eens hierover en als je denkt veel meer te kunnen betekenen voor Ubuntu meld je dan ook aan. Een promotie team en stichting hebben alleen baat bij veel initiatieven en vrijwilligers. Zonder hen heeft dit weinig zin.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/11, 19:42:48 »
Allereerst: respect en dank voor je inzet tot nu toe! We hebben elkaar wel eens "analoog" ontmoet op Linuxevenementen, en ik ben onder de indruk van je kennis en gedrevenheid.   :)

Tja, de teruglopende animo.... Inderdaad een heel verschil met vroeger. Ook op dit forum was het in de beginjaren aanzienlijk drukker. De actie en de energie spatten er toen vanaf.

Ik denk dat er verschillende factoren een rol spelen: het is niet meer splinternieuw, de invoering van Unity, de komst van andere populaire distro's, de opkomst van de slimfoons en de tablet, de algemene teruggang van het verenigingsleven in Nederland....

Naar mijn mening is een samengaan met andere Linuxgroepen zoals de NLLGG en de NLUUG, een goed idee. Krachten bundelen in plaats van versnippering.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/11, 20:57:48 »
Naar mijn mening is een samengaan met andere Linuxgroepen zoals de NLLGG en de NLUUG, een goed idee. Krachten bundelen in plaats van versnippering.
Volgens mij is krachten bundelen altijd goed. Het is ook zo dat het verenigingsleven terug loopt. Hoe bereik je nu de mensen zoals de Vista gebruikers. Voor een jaar geleden wist ik niet eens dat er een Ubuntuforum bestond en dat je zomaar over kon stappen naar een Linux distro. Iedereen denkt toch dat een ander OS nemen, vragen is om moeilijkheden. Ik wist ook niet beter. Door toeval kwam ik op een ander forum in contact met Ron en hij heeft me wegwijs gemaakt.
Ik denk dat veel gebruikers van een Linux distro die op de ledenkaart staan niet eens op dit forum terecht komen. Misschien al deze leden d.m.v. een PM om nieuwe gebruikers te werven.
Ikzelf zou best ergens mee willen helpen maar het euvel is: ik ben een beginneling en gebrek aan kennis.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/12, 09:06:53 »
Allereerst hartelijk dank voor je tijd en moeite om dit heldere stuk te schrijven. Tevens ook bedankt om met een idee, en oplossing te komen om krachten te bundelen, en contact te zoeken met andere partijen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/12, 10:18:23 »
Samengaan met andere Linuxgroepen zoals de NLLGG en de NLUUG, een goed idee. Krachten bundelen in plaats van versnippering. = Is ook mijn idee !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/12, 10:42:35 »
Naar mijn mening is een samengaan met andere Linuxgroepen zoals de NLLGG en de NLUUG, een goed idee. Krachten bundelen in plaats van versnippering.
Samengaan lijkt mij geen goed idee, maar een verregaande samenwerking wel.
Misschien is de oprichting van een Linux Nederland een goed idee, daar kunnen dan andere Linux en Unix groepen lid van worden, om zodoende de krachten te bundelen en versnippering te verminderen/voorkomen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/12, 11:49:02 »
Hi TonH

In onze bibliotheek kan ik workshops voor vanalles volgen. Maar daar moet ik als deelnemer wel een bedrag voor betalen.
Dat zou een manier zijn om Linux, Ubuntu en met name open source programma's te promoten. Vraag er een bedrag voor, in de bib.
Ook cursussen voor kleine zelfstandigen en hobbyisten en op scholen zijn manieren om betaalde workshops te geven.
Op die manier wordt het aantrekkelijker voor mensen om mee te helpen.

Het klopt, ik heb ook niet de tijd voor meer onbetaald vrijwilligerswerk.
De kennis is ook wat waard, het hoeft toch niet gratis?
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/12, 11:53:20 »
Het gaat de schrijver niet om betaald of niet betaald participeren. Maar om efficient samenwerken. Als er een betaald iemand op een Ubuntu stand staat, trekt dat toch niet meteen meer bezoekers?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/12, 11:57:22 »
Naar mijn mening is een samengaan met andere Linuxgroepen zoals de NLLGG en de NLUUG, een goed idee. Krachten bundelen in plaats van versnippering.
Samengaan lijkt mij geen goed idee, maar een verregaande samenwerking wel.
Misschien is de oprichting van een Linux Nederland een goed idee, daar kunnen dan andere Linux en Unix groepen lid van worden, om zodoende de krachten te bundelen en versnippering te verminderen/voorkomen.

Niet nog meer, meer instanties of groepen oprichten is de doelstelling, maar misschien wel fuseren, bundelen en samenwerken. Kun je verder uitleggen waarom samengaan voor jou niet zou werken. Daar zijn misschien goede redenen voor. Die wil ik niet missen.

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/12, 12:09:22 »
Het gaat de schrijver niet om betaald of niet betaald participeren. Maar om efficient samenwerken. Als er een betaald iemand op een Ubuntu stand staat, trekt dat toch niet meteen meer bezoekers?

Hmm ik denk wel degelijk dat deze vraag gesteld wordt: hoe komt het dat er zo weinig animo is om mee te helpen?
Ik denk nl niet dat het helpt om organisaties samen te voegen. Daarmee krijg je niet meer vrijwilligers.

En ik denk dus dat een promotieteam heel veel kansen heeft om wel betaald te werken. Nee, een stand is niet zo interessant. Workshops om te leren om met software om te gaan, daar is wel degelijk een markt voor. Door te leren met die software te werken, krijgen mensen interesse in Linux.


Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #10 Gepost op: 2016/12/12, 12:23:28 »
Kun je verder uitleggen waarom samengaan voor jou niet zou werken. Daar zijn misschien goede redenen voor. Die wil ik niet missen.
Dat is simpel (in mijn ogen).
Op dit moment heeft Ubuntu-nl de erkenning van Canonical, "we" zijn dus de vertegenwoordiging in Nederland.
Zodra we samen gaan met b.v. een Suse club en een RedHat club, kunnen we dat verliezen.
De krachten bundelen in een aparte groep lijkt mij beter.
Een Linux club met per distro een soort van afdeling kan natuurlijk ook, maar ik denk dat veel wereldwijde organisaties dat niet zien zitten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #11 Gepost op: 2016/12/12, 13:08:04 »
En ik denk dus dat een promotieteam heel veel kansen heeft om wel betaald te werken. Nee, een stand is niet zo interessant. Workshops om te leren om met software om te gaan, daar is wel degelijk een markt voor. Door te leren met die software te werken, krijgen mensen interesse in Linux.
Kirstie, ik ga op veel punten met je mee want ik denk dat workshops geven meer effect heeft dan een stand. Over het betalen daarvan ben ik er nog niet over uit.
Tja, eigenlijk ook wel. Het mag gerust een paar centen kosten. De eerste leerling heb je al en ik weet er nog wel een paar. (Interesse is er wel maar de kennis ontbreekt.)
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #12 Gepost op: 2016/12/13, 11:51:13 »
Kun je verder uitleggen waarom samengaan voor jou niet zou werken. Daar zijn misschien goede redenen voor. Die wil ik niet missen.
Dat is simpel (in mijn ogen).
Op dit moment heeft Ubuntu-nl de erkenning van Canonical, "we" zijn dus de vertegenwoordiging in Nederland.
Zodra we samen gaan met b.v. een Suse club en een RedHat club, kunnen we dat verliezen.
De krachten bundelen in een aparte groep lijkt mij beter.
Een Linux club met per distro een soort van afdeling kan natuurlijk ook, maar ik denk dat veel wereldwijde organisaties dat niet zien zitten.
De vraag is natuurlijk of we over zeg 2 jaar nog bestaansrecht hebben *überhaupt*. We kunnen wel onze poot stijf houden en niet (willen) fuseren, maar met dit teruglopende actieve ledenaantal wordt het gewoon erg moeilijk vol te houden. Door krachten te bundelen met bijvoorbeeld de NLLGG (die met hetzelfde probleem kampt als wij), zouden we, even heel zwartgallig gesteld, de ondergang in elk geval nog kunnen uitstellen.

Een punt van aandacht is wel dat de NLLGG een vereniging is, waar SOUNL een stichting is. Mijn juridische kennis is niet bepaald op hoog niveau, dus ik durf niet te zeggen hoe dat een fusie beïnvloedt. Zijn er hier mensen die daar licht op kunnen schijnen?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #13 Gepost op: 2017/01/11, 20:39:31 »
Graag hoort de Raad jullie mening over deze zaken. Laat de discussie voortgaan. Heeft Ubuntu-NL als stichting nog bestaansrecht? Wat zijn voor- en nadelen van een fusie met bijvoorbeeld de NLLGG?

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #14 Gepost op: 2017/01/11, 20:58:47 »
(...)
De vraag is natuurlijk of we over zeg 2 jaar nog bestaansrecht hebben *überhaupt*.

Je bent wel een jaartje te vroeg. 2 jaar zijn nog niet om. Dat is pas 13 dec 2017.  ^-^

Graag hoort de Raad jullie mening over deze zaken. Laat de discussie voortgaan. Heeft Ubuntu-NL als stichting nog bestaansrecht? Wat zijn voor- en nadelen van een fusie met bijvoorbeeld de NLLGG?

Ik denk juist nu bestaansrecht. Als ik zo eens kijk hoeveel nieuwe leden zich hier melden de laatste tijd. Steeds meer mensen die een andere os wensen, om reden van os of "omdat noodgedwongen wéér een nieuwe pc aan moeten schaffen te duur is" en de verder nog prima pc het wel goed doet met linux.
Maar ik heb natuurlijk niet het volledige overzicht in de doelstellingen en wat daarin behaald is en nog te behalen valt.

En betekend dat dan ook het einde van dit forum??
In dat geval zeg ik TEGEN!!!
« Laatst bewerkt op: 2017/01/11, 21:04:34 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #15 Gepost op: 2017/01/11, 21:14:13 »
Ik denk zelf dat we zeker een bestaansrecht hebben en behouden, zoals Partyrabbit al zei, er komen steeds meer mensen naar Ubuntu omdat ze Microsoft/Apple zat zijn.

Misschien dat er iemand op het forum juridisch is onderlegd en kan kijken of dat we wel blijven bestaan, maar dan de krachten bundelen in een aparte stichting/vereniging.

Mijn stem is voor het voortbestaan van Ubuntu-NL.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #16 Gepost op: 2017/01/11, 23:13:17 »
Met je eens, Mustangman!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #17 Gepost op: 2017/01/12, 09:37:27 »
Ton geeft het duidelijk aan. Zonder vrijwilligers, in zijn geval bij de promotie, houdt het een keer op. Je staat er dan erg alleen voor. Sterker nog; je stopt er mee. Ook de ooit beroemde en veel bezochte ubuntu dagen, vaak gekoppeld aan een LTS versie, zijn er gewoon niet meer. Bij feestjes rond de 7.04 ,of was het de 8.04 uitgave, zat de landelijke pers in het publiek. Nog een journalist bij me thuis gehad.
Wat we over houden is IRC en het prachtige forum. Ik ken de cijfers niet, maar hoe zit het met nieuwe aanmeldingen, actieve forum content?
We hebben schitterende documentatie en vertalingen. Het is ook wat wil je, verwacht je van een community. Ik schat in als het zich zo ontwikkelt, dat we toegroeien naar een ubuntu-nl light community.
Of we zo door de "keuring" komen valt nog te bezien.
Een stichting kan niet opgeheven worden middels een ledenvergadering, dat maakt een stichting stabiel. Het kan, op papier, "for ever" bestaan. Daarom is er voor gekozen. De NLGG is een vereniging, daar beslissen de leden over alles. De krachten bundelen lijkt logisch, voor nu is ubuntu-nl een forum/IRC support groep. Met een erg kleine groep vaste krachten. Te kleine groep helden.

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #18 Gepost op: 2017/01/12, 11:40:45 »
Ton geeft het duidelijk aan. Zonder vrijwilligers, in zijn geval bij de promotie, houdt het een keer op. Je staat er dan erg alleen voor. Sterker nog; je stopt er mee. Ook de ooit beroemde en veel bezochte ubuntu dagen, vaak gekoppeld aan een LTS versie, zijn er gewoon niet meer. Bij feestjes rond de 7.04 ,of was het de 8.04 uitgave, zat de landelijke pers in het publiek. Nog een journalist bij me thuis gehad.
Wat we over houden is IRC en het prachtige forum.

En dat is als basis meer dan genoeg.
Geen betere reclame als mond op mond reclame.
Dit forum zorgt voor tevreden gebruikers, welke op hun beurt hun tevredenheid wel zullen verspreiden. Ik wel in elk geval.
En uiteindelijk kun je het toch niet forceren. Een voet tussen een deur om (te) fanatiek uit te dragen wordt negatief ervaren.

Zorgen dat tevredenheid uitgedragen blijft worden, en dan geduld hebben zodat nieuwe gebruikers vanzelf boven komen drijven.

Ik ken de cijfers niet, maar hoe zit het met nieuwe aanmeldingen, actieve forum content?
We hebben schitterende documentatie en vertalingen. Het is ook wat wil je, verwacht je van een community. Ik schat in als het zich zo ontwikkelt, dat we toegroeien naar een ubuntu-nl light community.
Of we zo door de "keuring" komen valt nog te bezien.
Een stichting kan niet opgeheven worden middels een ledenvergadering, dat maakt een stichting stabiel. Het kan, op papier, "for ever" bestaan. Daarom is er voor gekozen. De NLGG is een vereniging, daar beslissen de leden over alles. De krachten bundelen lijkt logisch, voor nu is ubuntu-nl een forum/IRC support groep. Met een erg kleine groep vaste krachten. Te kleine groep helden.

Ik ben ook wel benieuwd naar cijfers. Zijn de aanmeldingen hier bijvoorbeeld gestegen? Hoe staat het met aantallen downloads?

En mij is niet helemaal duidelijk hoe de verhoudingen liggen en de rollen verdeeld zijn rondom "stichting", "ubuntu-nl", "raad" en "ubuntu worldwide".
Dat kan mijn oordeel beperken want nu bekijk ik het vooral vanuit marketing aspect.

--edit, overbodige tekst verwijderd--
« Laatst bewerkt op: 2017/01/12, 12:19:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #19 Gepost op: 2017/01/12, 12:02:52 »
@mustangman ¨
Citaat
Rondom stichting kan ik wel e.e.a. uitleggen. Maar daar is ook best veel online over te vinden.
Uiteindelijk is het vrij simpel.
Je kunt de statuten het beste notarieel vast laten leggen. Kost een rug geloof ik

Ubuntu-nl is ondergebracht in een stichting. Het heeft een bestuur, en heeft wat geld via donaties om in te zetten. Echter van die middelen wordt nooit gebruik gemaakt. (voor promotie, etc.)
Dat is reeds notarieel vastgelegd.

zie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Stichting

Re: Ubuntu promotie
« Reactie #20 Gepost op: 2017/01/12, 12:22:25 »
Ok. Beetje overheen gelezen door een vraagstelling omtrent stichting.

Het 'kapitaal' van de stichting zou ik dan lekker in de pot houden.
Ik zou me vooral gaan richten op mond op mond reclame. En digitale reclame wat geen drol hoeft te kosten.
Daarnaast is er nog een andere interessante marketing tactiek, maar die ga ik hier niet openbaar zetten. Ik wil de stichting best wel wat vrijblijvende marketing opties verstrekken als 'donatie'.

Laten we eerlijk zijn. Wie deelt er tegenwoordig nog flyers en visitekaartjes uit?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #21 Gepost op: 2017/01/13, 13:57:40 »
Voor mij is Ubuntu.NL een prima Forum voor Ubuntu en aanverwante Ubuntu distro´s wie Xubuntu etc ,ik persoonlijk heb verder niks meer nodig ,en of wij nu aan erkent zijn of niet door Canonical zegt mij eigenlijk niks ,even zo als stichting etc nu heb ik daar niet veel verstand van juridisch en zo ,maar dat dit Forum belangrijk is staat vast voor mij. !
Ook zie ik tamelijk veel Personen die op het Forum mee lezen zonder zich aan te melden ,dus word het toch nog veel gebruikt .
Dat er minder vragen gesteld worden komt ook daarmede dat alles éénvoudiger geworden is met installeren en configureren vergeleken met vroegere jaren 2006 bv.
Ook op Facebook of Twitter kon er nog wat meer reclame gemaakt worden vind ik vooral bij de LTS uitgave´s.
Promotie tsja digitaal en mond op mond reclame !.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #22 Gepost op: 2017/01/13, 17:59:22 »
Promotie tsja digitaal en mond op mond reclame !.
Ga de wereld maar vertellen, dat in april de ondersteuning van Vista stopt, maar dat de hardware nog jaaaaaaaren mee kan, met een *buntu er op, gratis installatie service, enz.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #23 Gepost op: 2017/01/13, 19:17:05 »
Ga de wereld maar vertellen, dat in april de ondersteuning van Vista stopt, maar dat de hardware nog jaaaaaaaren mee kan, met een *buntu er op, gratis installatie service, enz.
Men is nu al in paniek nu W de ondersteuning heeft stop gezet van WLM. Wat moet dit in april dan worden, Vista weg ongewilde grote update van W10? Ze weten ook niet dat er een super forum NOG bestaat waar ze met alle Linux vragen terecht kunnen. Ik hoop wel dat dit forum in deze hoedanigheid nog lang blijft bestaan. Zonder forum ben ik nergens  en ik niet alleen.
Als het goed is heeft Ubuntu-nl de mailadressen van ieder lid. Deze leden allemaal een standaard brief sturen voor werving nieuwe leden.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu promotie
« Reactie #24 Gepost op: 2017/01/13, 20:17:50 »
Even terug naar de bron  ;)

TonH heeft het punt meer dan voortreffelijk verwoord, maar ik ga het nog eens benadrukken: het gaat om de promotie-activiteiten.

Het voorstel ligt op tafel, om hiertoe de economy of scale van NLLGG te gebruiken. Er is nog  niets besloten, TonH en Thomas de Graaff hebben zich bij de gemeenschapsraad gemeld of dit een pad is wat ingeslagen kan worden, meer niet. Dit is na wat hangen en wurgen bediscussieerd met maar liefst 1! lid van de gemeenschapsraad. Ik ben door een aantal persoonijke omstandigheden een paar maanden verhinderd geweest, maar dat neemt niet weg dat er m.i. een goede stap is gezet door dit hier eens ten berde te brengen i.p.v. de community voor een fait accompli te zetten.

Voor wie niet zo goed voor ogen heeft wat NLLGG is: https://www.nllgg.nl/

Ik wil graag benadrukken, dat dit in geen enkel geval betekent, dat dit een soort van ondergang is van onze community. Het gaat om bundelen van krachten, het gaat om de promotie-activiteiten. Betekent dit, dat dan ons standje naast standjes van bv. Mint en Fedora staat? Ja, waarschijnlijk wel, en so what? Mocht iemand daar uitvinden dat voor hem (of haar) bv. Fedora toch wat leuker lijkt, dan was hij daar thuis uiteindelijk ook wel achter gekomen (en nog belangrijker: daar ben je vrij in). Daarnaast, dit biedt m.i. ook een gelegenheid om wat contacten aan te gaan met andere communities, dat is imho alleen maar gezond.

Wij zijn niet de enigen, hoor. Linux Mint NL heeft bv. ook activiteiten bij NLLGG ondergebracht, om gebruik te maken van de economy of scale: http://www.linuxmintnl.nl/?p=748 . En die community bestaat bij mijn beste weten ook nog steeds.

Dat we een aantal dingen goed moeten bekijken staat buiten kijf. Wij zijn een stichting, NLLGG is een vereniging. Mijn indruk is, dat we daar wel uit komen  ;)
« Laatst bewerkt op: 2017/01/13, 20:43:24 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]