Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP  (gelezen 830 keer)

(Opgelost) Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP
« Gepost op: 2013/02/17, 05:22:52 »
Hallo allemaal.

Xubuntu is geïnstalleerd en zal zo hier en daar wat moeten worden getuned. Maar ik heb het idee dat het BIOS moet worden geupdated, want zo af en toe ben ik de muispijl op het scherm kwijt.
Voor de duidelijkheid: De muis zelf is niet de oorzaak: Een usb-muis, een ps2 muis en een draadloze USB-muis, ze geven allemaal hetzelfde probleem.
Nu heb ik wel een CD (Motherboard driver software for NVIDIA chipset AMD platform), maar die weigert te booten onder Ubuntu en is waarschijnlijk ook niet voor Ubuntu geschikt.
Zoals gezegd, het betreft een Geforce6100cpu @ nForce410 MCP Moederkaart
Vraag is dus:
Hoe update ik in Xubuntu de drivers (voornamelijk USB denk ik) en
Waar vind ik die (nog, het is al een oudje)

Alle hulp is welkom; bij voorbaat dank.

Bart
« Laatst bewerkt op: 2013/02/18, 14:08:37 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.


Re: Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/17, 14:56:33 »
Hallo Pjotr

Bedankt Pjotr, maar ik moet het maar zo laten als het is.
Het heeft geen zin om dit via een USB-stick te doen, want het BIOS heeft niet de mogelijkheid om te booten vanaf een stick.
En had ik nou nog maar Windows er op staan dan ging het via die weg, maar dat heb ik nu net twee dagen geleden afgekieperd en de volle schijf aan Ubuntu toegewezen.
Ik zou kunnen proberen zo'n 10 Mb van die ruimte af te snoepen en daar Windows XP of 98 te installeren, maar dat is ook weer een hele toer.

Maar ach, er is mee te leven. Bij nader inzien werkt de PS/2 muis redelijk. En als alles bevalt ga ik op termijn toch naar een nieuw SDD systeem.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.


Re: Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/17, 19:23:53 »
Via de menukeuze niet-vrije stuurprogramma's zag ik dat de geadviseerde keuze voor het videostuurprogramma niet was ingesteld. Dit heb ik alsnog gedaan.
Ik zie daarna geen waarneembaar verschil, maar ja het Xubuntu bureaublad is nou niet een voorbeeld van een grafisch hoogstandje.'k Vind het wel goed zo.

Evenzogoed: bedankt.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/17, 19:28:14 »
Het bureaublad kun je alle kanten op wijzigen, als je dat wilt.... Het stuurprogje is van belang, om *in technische zin* de meeste en beste prestaties uit je videokaart te kunnen halen.   :)

Re: Bios updaten Geforce6100cpu @ nForce410 MCP
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/18, 14:07:31 »
Uiteindelijk heb ik alles gewist en in een kleine partitie Windows geinstalleerd. Van daaruit het BIOS laten controleren. Melding: U hebt de nieuwste versie  >:( >:( >:(
Nu daarnaast Xubuntu weer geinstalleerd. .....

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.