Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhy eindelijk geinstalleerd  (gelezen 1139 keer)

Offline xena

  • Lid
Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Gepost op: 2013/12/02, 09:08:48 »
Hallo,
Ik heb Bodhy Linux ge-installeerd gekregen(na veel proberen)op een Dell GX240 met 128 Mb geheugen,daarna opgestart en alles bleek in orde.De volgende dag wou hij niet meer opstarten en bleef hij hangen bij het opstartscherm met Bodhi en de draaiende punten.Na een tweede poging weer hetzelfde.Het installeren lukt ook niet tot ik op het idee kwam om met Gparted deHD helemaal leeg te maken,daarna lukte het wel.
Wie weet hier raad mee?

Mvg
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/02, 09:16:23 »
128 MB is wel bijzonder weinig geheugen, zelfs voor Bodhi. Dat is mogelijk niet genoeg voor het grafische installatieprogramma. Aangezien je het uiteindelijk geïnstalleerd hebt gekregen, vraag ik me af waar we nu raad mee moeten weten.

Offline joop905

  • Lid
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/02, 09:30:26 »
The minimum requirements to run Bodhi Linux are only: 300+MHz CPU, 128MB RAM, and 2.5GB hard drive space!

Bron:  http://www.bodhilinux.com/about_bodhi.php

Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/02, 11:17:57 »
128 MB is wel bijzonder weinig geheugen, zelfs voor Bodhi. Dat is mogelijk niet genoeg voor het grafische installatieprogramma. Aangezien je het uiteindelijk geïnstalleerd hebt gekregen, vraag ik me af waar we nu raad mee moeten weten.

128 MB geheugen is precies genoeg voor Bodhi, zoals joop905 ook al aankaart. Geen verwarrende informatie verspreiden s.v.p.

Hallo,
Ik heb Bodhy Linux ge-installeerd gekregen(na veel proberen)op een Dell GX240 met 128 Mb geheugen,daarna opgestart en alles bleek in orde.De volgende dag wou hij niet meer opstarten en bleef hij hangen bij het opstartscherm met Bodhi en de draaiende punten.Na een tweede poging weer hetzelfde.Het installeren lukt ook niet tot ik op het idee kwam om met Gparted deHD helemaal leeg te maken,daarna lukte het wel.
Wie weet hier raad mee?

Mvg

Ik heb ook wel eens zoiets gehad, bleek foutief RAM-geheugen te zijn. Misschien is er dus iets mis met je RAM. Voer via GRUB eens een memtest uit.

Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/02, 11:59:52 »
Als er ook een grafische kaart op het moederbord zit, blijft er van 128 mb wel wat minder over. Als er een grafische pci kaart in zit met eigen geheugen mag het inderdaad geen probleem zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/02, 12:54:29 »
Blijft bijzonder weinig, zelfs voor Bodhi.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/02, 13:31:17 door vanadium »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/02, 13:38:07 »
Minimumeisen leveren meestal een onwerkbaar slome bak op.... Makers van besturingssystemen zijn daar doorgaans veel te optimistisch over.   :(

Bij 128 MB RAM, raad ik AntiX aan:
https://sites.google.com/site/computertip/minidistributies#TOC-AntiX
(punt 1, linkerkolom)

De maker van AntiX roept trouwens zelf dat 64 MB RAM het *absolute* minimum zou zijn (het is een rasoptimist). Wel is hij zo reëel om 128 MB RAM als *aangeraden* minimum te bestempelen.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/02, 13:43:40 door Pjotr »

Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/02, 13:53:47 »
Minimumeisen leveren meestal een onwerkbaar slome bak op.... Makers van besturingssystemen zijn daar doorgaans veel te optimistisch over.   :(

Nuja, dat kan wel zo zijn maar ik draai Bodhi hier op een oude, oude laptop uit 200 met 256 MB (dat is dus 'maar' 128 MB meer) en dat draait erg goed en vloeiend. Bovendien is de minimumeis van E17, de DE van Bodhi, uitgekleed 16 MB en niet uitgekleed (zoals Bodhi hem gebruikt) 64 MB (bron: enlightenment.org)
« Laatst bewerkt op: 2013/12/02, 13:59:46 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/02, 15:38:13 »
256 MB is wel het dubbele van 128 MB, en dat maakt een enorm verschil. Toch zal het systeem ook met 256 MB al zeer vlug  geheugen naar de harde schijf moeten swappen van zodra je maar een beetje toepassingen begint te draaien. Op dergelijk minimaal systeem zou ik ook gaan voor een minidistributie, die écht gemaakt is voor zeer low end systemen.

Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/02, 18:37:47 »
Minimumeisen leveren meestal een onwerkbaar slome bak op.... Makers van besturingssystemen zijn daar doorgaans veel te optimistisch over.   :(

Bij 128 MB RAM, raad ik AntiX aan:
https://sites.google.com/site/computertip/minidistributies#TOC-AntiX
(punt 1, linkerkolom)

De maker van AntiX roept trouwens zelf dat 64 MB RAM het *absolute* minimum zou zijn (het is een rasoptimist). Wel is hij zo reëel om 128 MB RAM als *aangeraden* minimum te bestempelen.
Ik heb antiX wel eens geïnstalleerd op een laptop met 128MB, het draait, daar is ook alles mee gezegd. l
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/02, 20:21:25 »
256 MB is wel het dubbele van 128 MB, en dat maakt een enorm verschil. Toch zal het systeem ook met 256 MB al zeer vlug  geheugen naar de harde schijf moeten swappen van zodra je maar een beetje toepassingen begint te draaien. Op dergelijk minimaal systeem zou ik ook gaan voor een minidistributie, die écht gemaakt is voor zeer low end systemen.

Maar 128 MB is nog steeds het dubbele van wat E17 nodig heeft, dus met Bodhi erbij heb je alleen een beetje X die in het geheugen hangt.

En swappen naar de harde schijf valt reuze mee met die 256 MB. Ik heb die laptop al maandenlang zo draaien en het is gewoon goed werken, weinig swappen, best goede performance voor dagelijke standaarddingen (browser, mail, Sublime Text 2 is zelfs razendsnel dus ontwikkelen gaat ook heerlijk).

Offline xena

  • Lid
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #11 Gepost op: 2013/12/03, 14:51:04 »
Hallo,
Na wat proberen en mislukken heb ik Mint11 Lxde ge-installeerd dat is dus gelukt en deze versie start ook op.Normaal gezien zou ik voor de 12.04 kiezen maar dat wou niet lukken met het installeeren,mijn vraag is dus kan ik dat blijven gebruiken zonder updates of is er een mogelijkheid om met deze bestaande installatie over te stappen naar 12.04 .Ik ben gewoon benieuwd.Waarschijnlijk kom ik dan weer in de problemen met het geheugen.Iemand een idee.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Bodhy eindelijk geinstalleerd
« Reactie #12 Gepost op: 2013/12/09, 09:39:34 »
Lubuntu of Zorin 6 Lite?
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook