Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op pocket-pc?  (gelezen 883 keer)

Ubuntu op pocket-pc?
« Gepost op: 2011/12/27, 11:38:48 »
Ik heb behoorlijk alang rondgezocht of ik ubuntu ook op m'n pocket-pc kan installeren. Het is een Hewlett-Packard Jornada 548 ipaq hw6515 pocket pc.
Hopelijk wel, want ik ben een echte ubuntu-fan! Iemand die weet hoe ik het kan installeren(als het kan)?
In lsusb zie ik het apparaat gewoon aanwezig als die in het dock staat alleen ik zou niet weten hoe ik die dan benaderen...

Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/27, 20:15:21 »
Is niet mogelijk op de iPaq. Er is wel een Debian-port voor de iPaq: http://www.angstrom-distribution.org/

Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/28, 15:37:34 »
Een van de problemen om standaard desktop software te draaien op zulke apparaten blijft, na het installeren, altijd het feit dat er geen x86 processoren in zitten.
Hierdoor werkt bijna niets.
Daarbij komt dat een volledige ubuntu installatie me wat zwaar lijkt op maar 32 mb geheugen en ook zoiets aan flashrom (of het dubbele)

ARM heeft anders een hele hoop software as of Bodhi 1.3.0 en Ubuntu 11.10 en dat is gebackport naar Debian.
Trouwens, geheugen is geen probleem. Kijk nog eens naar de link die ik hierboven gaf. Dat is dus een Debian-port die perfect draait, al jaren.

Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/28, 16:40:55 »
Gezien het feit dat bovengenoemde link je een desktopinstallate bezorgd op de iPaq, kan het dus wel.
Maarja, laat maar. Als je geen zin hebt om even die link aan te klikken, dan is het wat mij betreft klaar in dit topic.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/28, 18:48:54 »
heb wel ff op de link geklikt en ik kan nergens vinden dat er iets staat over de ipaq 6515 waar de TS het over had. wel andere ipaq's.
dus ubuntu lukt niet op de ipaq van TS. wat heeft de TS dan aan deze link, behalve dat het bevestigt wordt door jou dat ubuntu niet lukt en debian ook niet?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/28, 20:04:14 »
Ik zeg juist Debian wel.
Daarbij ondersteunt Angstrom elke iPaq, los van welk model.

Re: Ubuntu op pocket-pc?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/29, 13:35:21 »
Bedankt voor de reacties! Ik ga even wat dingen uitproberen...
bbs