Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten  (gelezen 1155 keer)

Offline jemark

  • Lid
Hallo,

Na de installatie van een verse Ubuntu Edgy 6.10 de laptop wil niet herstarten na de installatie.
Als ik m'n laptop daarna uitzet en weer aan gaat Ubuntu wel gewoon opstarten maar herstarten of uitsluiten wil niet,
Ik kan alleen afsluiten door na de terminal te gaan en
- sudo shutdown -h now
 
te tikken. De laptop gaan dan wel afsluiten. Afsluiten of de normale manier wil niet en herstarten wil helemaal niet.

Ik heb toen maar de 6.06.1 opnieuw geinstalleerd en dat geupdate via internet naar 6.10. Opnieuw kan ik niet herstarten of alsluiten op de normale manier. Ik heb een swap bij de partities.

Help me. Ik sta op het punt om Opensuse 10.2 beta1 te downloaden. Btw. Ubuntu 6.06 gaat goed herstarten. Misschien komt het door de nieuwe teardown feature in 6.10?

Alvast bedankt

Mark

wr19026

  • Gast
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/28, 20:27:33 »
Ik heb hetzelfde probleem als jij (ook op een laptop) en wordt er ookgek van. Maar niet gek genoeg om een andere distro te gaan gebruiken :)

Offline jemark

  • Lid
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 20:56:38 »
Citaat van: wr19026
Ik heb hetzelfde probleem als jij (ook op een laptop) en wordt er ookgek van. Maar niet gek genoeg om een andere distro te gaan gebruiken :)
Nou ja, ik weet nog niet. Misschien ga ik maar gewoon terug naar 6.06. ik vind Ubuntu erg goed maar dit vind ik een erge bug in 6.10. Ik zat me helemaal te verheugen op de update maar ik ben nu wel wat terleurgesteld. Bedankt voor de reactie. Ik weet tenminste dat ik niet de enige ben.

Wat kunnen we doen op het probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Mark

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/28, 21:11:52 »
Kijk, bij dit soort dingen: iedereen aub een bug posten met de specs van je systeem en je probleem op http://launchpad.net ! Zo kan iedereen helpen Ubuntu beter te maken voor mensen die na ons komen. En wie weet is je probleem binnenkort opgelost.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/28, 22:08:32 »
Wat Sander50 zegt klopt volledig. Als je een bugrapport plaatst op launchpad, dan kan het probleem in de toekomst opgelost worden door de ubuntu ontwikkelaars :)

het is trouwens wel bekend dat ubuntu 6.10 een beetje experimenteel is, niet zo goed uitgetest als 6.06, dus als je echt stabiliteit wil, dan hou je het voorlopig gewoon op ubuntu 6.06, deze release heeft nog 2,5 jaar ondersteuning op de desktop en 4,5 jaar op de server, en tegen dan zijn er al 9 nieuwe versies van ubuntu ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

wr19026

  • Gast
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/28, 23:57:26 »
Citaat van: Sander50
Kijk, bij dit soort dingen: iedereen aub een bug posten met de specs van je systeem en je probleem op http://launchpad.net ! Zo kan iedereen helpen Ubuntu beter te maken voor mensen die na ons komen. En wie weet is je probleem binnenkort opgelost.
"Mijn" mogelijke bug is gisteren al aangemeld...

Offline Dotax

  • Lid
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/01, 12:35:49 »
hmmmm, ik dacht er aan om een nieuw laptopje aan te schaffen en van 6.06 over te stappen naar 6.10.

Misschien maar bij Dapper Drake blijven dan, of nog ff wachte tot de voornaamste bugs er uit zijn?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/01, 13:40:08 »
Citaat van: Dotax
hmmmm, ik dacht er aan om een nieuw laptopje aan te schaffen en van 6.06 over te stappen naar 6.10.

Misschien maar bij Dapper Drake blijven dan, of nog ff wachte tot de voornaamste bugs er uit zijn?
Ik blijf zelf bij Dapper. Rotsvast stabiel, volledig aangevuld en perfect afgestemd. Blijft nog ondersteund door Canonical wanneer Edgy allang dood en begraven is.

Wel ga ik waarschijnlijk nog eens knoeien met Edgy op een proefpartitie. Uit nieuwsgierigheid. Maar de gebruikspartitie blijft Dapper!

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
vers geinstalleerde Ubuntu Edgy 6.10 wil niet afluiten of herstarten
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/01, 15:10:36 »
@jemark
lees even topic :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/4657
ene ifokkema heeft waarschijnlijk een oplossing voor je bug.
zie onderaan de topic!