Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???

Geweldig
Goed
Matig
Valt tegen
3 keer niks
weet niet

Auteur Topic: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???  (gelezen 3552 keer)

Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #50 Gepost op: 2015/04/27, 11:09:24 »
idd een heel mooi voorbeeld van hoe het kan werken in een OS.
En nog mooier dat Mark dit allemaal toch maar veroorzaakt heeft met Ubuntu... 8-)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jenske

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #51 Gepost op: 2015/04/28, 20:24:33 »
De vraagstelling is eigenlijk veel te vroeg gebeurd. Ook ik heb "perfect" ingevuld, maar eigenlijk ben ik een shmuck die Ubuntu 15.04 nog maar een dag of 3 heeft "draaien"; overigens zonder het minste probleem.
Ik ben dus tevreden, maar de ervaring leert dat je in feite minstens enkele weken moet draaien voordat je écht weet of "het" systeem naar behoren werkt.

Maar ik wil nog wel effe de euforische shmuck blijven spelen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #52 Gepost op: 2015/05/02, 15:13:14 »
Ik ga zo Kubuntu 15.04 eens installeren. Die UI ziet er heel erg mooi uit. Ik heb 'm al getest in een virtuele machine en ik was erg tevreden. Ik heb ook een GTX970, dus de nieuwe kernel kan ik alleen maar toejuigen :)

Nou, dat ging niet soepel. Binnen een halfuur was Plasma kapot en de enige software die ik geïnstalleerd heb was Crossover.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/02, 17:43:59 door TopGear »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #53 Gepost op: 2015/05/03, 08:27:13 »
De vraagstelling is eigenlijk veel te vroeg gebeurd. Ook ik heb "perfect" ingevuld, maar eigenlijk ben ik een shmuck die Ubuntu 15.04 nog maar een dag of 3 heeft "draaien"; overigens zonder het minste probleem.
Ik ben dus tevreden, maar de ervaring leert dat je in feite minstens enkele weken moet draaien voordat je écht weet of "het" systeem naar behoren werkt.

Maar ik wil nog wel effe de euforische shmuck blijven spelen.

Helemaal mee eens! Ik had mijn laptop al vroeg naar Xubuntu 15.04 omgezet. Dat doe ik altijd zo, hij is een beetje mijn testbak. Na een tijd werken (en expres een paar voor die laptop erg zware klussen) bleek 15.04 echt een heerlijk systeem en gisteren heb ik dan mijn Desktop omgezet, ook naar Xubuntu 15.04.

Die Desktop kan prima op Ubuntu en Unity draaien. Dat heb ik ook een hele tijd gedaan. Maar ik vind het frisse Xubuntu zo soepel werken, dat dat nu mijn grote favoriet is geworden.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #54 Gepost op: 2015/05/03, 11:28:45 »
Ook ik heb de Ubuntu 15.04 al een week draaien in de VM Box, maar ik kan nog steeds niet wennen aan die Unity Desktop.
En van de Xubuntu vind ik hem dan wel een stuk beter er uit zien.

Maar ik blijf toch hoofdzakelijk met Linux Mint 17.1 Rebecca/Cinnamon werken, dat vind ik persoonlijk nog het fijnste werken.  =D

Zodra er weer een Cinnamon Desktop komt voor Ubuntu 15.04 dan mag hij voor goed op mijn werk pc. Nu heb ik de Ubuntu 14.04 ook met de Cinnamon Desktop al weer haast 1 jaar als 2e op mijn werk pc staan.

Maar de Luxe van Linux is dat er zoveel goede smaken zijn, en ergens moet je dan toch een keuze maken. =D

Offline vilamar

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #55 Gepost op: 2015/05/03, 13:42:46 »
Ik gebruik nu Ubuntu Gnome 15.04 maar kan steeds in dual boot terug naar Ubuntu 14.04. Indien nodig, want voorlopig bevalt Gnome mij perfect.
Andere look en logisch werken, start en sluit daarenboven ook sneller dan Ubunutu

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #56 Gepost op: 2015/05/03, 14:18:44 »
Nu net ben ik even aan het zoeken gegaan bij Google naar de Cinnamon Desktop voor Ubuntu 15.04
En heb hem geïnstalleerd in de VM Box, ik weet dat het door Pjort afgeraden wordt maar op de VM Box is dat makkelijk uit te testen.
Op de Ubuntu 14.04 draait hij nu bijna 1 jaar ook perfect.  =D
Zie het onderstaande,

Cinnamon and MATE in Ubuntu 15.04

    Cinnamon and MATE desktop environments are both available in the Ubuntu repositories.

    To install Cinnamon:
    Code:

    sudo apt-get install cinnamon-desktop-environment

Bron: http://mybroadband.co.za/vb/showthread.php/689036-Cinnamon-and-MATE-in-Ubuntu-15-04

Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 15.04 Vivid Vervet???
« Reactie #57 Gepost op: 2015/05/04, 09:53:25 »
Heb je wel eens Classic Menu Indicator gebruikt ?
http://www.florian-diesch.de/software/classicmenu-indicator/

Ik heb hem er nog bij staan omdat Unity niet beviel en die werkt goed..

Heb nu weer gewoon Gnome met bovenbalk en onderbalk want dat vind ik toch het prettigst werken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D