Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: livecd crash ?  (gelezen 911 keer)

pimpes

  • Gast
livecd crash ?
« Gepost op: 2007/05/11, 11:34:08 »
Hallo, Ik heb besloten na een tijd om toch ubuntu weer te installeren het heeft me behoorlijk tegen gezeten maar nu wil er gewoon voorgaan,

Ik heb op dit moment WinXp draaien, en ik heb 1 hard disk tot mijn beschikking.. daar staat XP op, wat ik wil doen is een partitie erbij maken waarop ik ubuntu kan installeren, dus bijvoorbeeld 4 gigabytjes pikken van me hardeschijf en daarvan een nieuw partitie.

Het bovenste heb ik ook nog wat hulp bij nodig maar nu het probleem :(
Ik doe de Cd erin van Xubuntu.. omdat die install ff wat lighter is na mijn ervaring, i h8 crashes.
ik start de comp opnieuw op ik ga naar boot options en zorg dat het goed staat,

Ik druk Start or Install ubuntu,
Laden...Laden....Laden.........Laden................... huh .. .. hmm.. ineens een rare gekleurde cirkel om het blauwe xubuntu logo ? en een zooitje pixelicious gedoe, en dr gebeurt niks meer..  Nou deze cd zal wel stuk zijn !?. dus ik doe de orgineele Ubuntu.. er eens in.. ga ik et daar es mee proberen d8 ik bij mezelf.. Precies hetzelfde probleem !! :(

Alle hulp is welkom en harstikke bedankt alvast.
Mvgr.  -P

edit : Misschien is deze vraag al eens gesteld, ik kon niks vinden.. excuses als het wel al op et forum stond {i h8 spammers}

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
livecd crash ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/11, 12:01:35 »
Jouw video-driver (of beter: die van de live-CD) is waarschijnlijk het probleem.
Probeer eens op te starten met de volgende optie: vga=771
Dit moet je instellen ergens in het menu van de live-CD. Als je er niet uitkomt, hoor ik het wel.

pimpes

  • Gast
livecd crash ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/11, 12:08:08 »
Bedankt ga ik zo eens proberen.. ben een tijdje niet meer langs geweest zie nu dat er pas geleden nieuwe versie uit is feisty, =) ik heb btw een Ati Readeon X800 Pro/GTO 256 mb DDR 3

pimpes

  • Gast
livecd crash ?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/11, 12:17:00 »
Jammer genoeg heeft het niet geholpen, had het bij de boot line erbij gezet, het beeld schoot naar pik zwart en bevroor  heeheheheheee :P

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
livecd crash ?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/11, 12:27:37 »
Test de cd eens op een andere pc.
Als ie daar wel goed werkt is er een hardware conflict.
Welke versie wil je trouwens proberen?
Ik raad je zeker Feisty Fawn 7.04 aan omdat deze een betere hardwareherkenning heeft. Oudere distro's zoals Dapper Drake 6.06 hebben nu al problemen bij nieuwere hardware.
En probeer ook eens Ubnutu.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

pimpes

  • Gast
livecd crash ?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/11, 12:32:24 »
Deze cd had ik op me vorige pc ook gebruikt, en daarop deed deze het wel, ik ben net klaar met het downloaden van de feisty iso, dus ik denk dat ik die maar even ga branden en het idd een hardware conflict is want ik weet ckr dat de cd's goed in orde zijn, ik heb Ubuntu 6.10 livecd + Xubuntu 6.10 geprobeert, allebij hetzelfde. ik ga maar even Feisty fawn branden :) Bedankt voor de hulp ik laat het weten =)

pimpes

  • Gast
livecd crash ?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/11, 12:53:29 »
Oja en nog een vraag.. :(   ik heb 1 hardeschijf in me computer ( 200GB ) die staat nu op zo'n 10 gigabyte na vol met mijn eigen bestanden en winXp.. is het mogelijk om een partitie hieruit te trekken zonder de hele schijf te formateren ? Zo ja, Hoe ?
alvast bedankt




EDIT:    HET IS GELUKT !!! alles doet het !! geweldig bedankt allemaal =)