Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!  (gelezen 3885 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vandaag heb ik de omzetting van de handleidingen op mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus, voltooid. Ook voor Xubuntu 16.04 en Lubuntu 16.04.
https://sites.google.com/site/computertip/

Echter: voorlopig alleen voor de handleidingen die uitsluitend voor *buntu zijn, om de bruikbaarheid van mijn webstek voor Linux Mint 17.3 niet te verminderen.

Dus bijvoorbeeld wel de direct-doen-lijstjes, de installatiehandleiding en de snelheid- en schoonmaakhandleidingen. Maar bijvoorbeeld nog niet de tips, de veelgestelde vragen en de probleemoplossing bij draadloze netwerkkaarten.

Doe er je voordeel mee!   :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/07, 18:56:13 »
Goed werk, Pjotr!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/07, 19:24:07 »
Bedankt Pjotr!

Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/08, 07:49:23 »
Vandaag heb ik de omzetting van de handleidingen op mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus, voltooid. Ook voor Xubuntu 16.04 en Lubuntu 16.04.
https://sites.google.com/site/computertip/

Echter: voorlopig alleen voor de handleidingen die uitsluitend voor *buntu zijn, om de bruikbaarheid van mijn webstek voor Linux Mint 17.3 niet te verminderen.

Dus bijvoorbeeld wel de direct-doen-lijstjes, de installatiehandleiding en de snelheid- en schoonmaakhandleidingen. Maar bijvoorbeeld nog niet de tips, de veelgestelde vragen en de probleemoplossing bij draadloze netwerkkaarten.

Doe er je voordeel mee!   :)
top.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/08, 09:21:43 »
Top, bedankt Pjotr!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/08, 16:48:37 »
Er is één site waar ik alle nieuwe Mint en Ubuntu-gebruikers heen stuur: Jouw site. Het is een beetje de basis geworden voor de Nederlandse Ubuntu-beginner, geloof ik. Hartelijk bedankt voor al het werk Pjotr, het wordt gewaardeerd!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/08, 20:28:25 »
Ook namens mij...bedankt voor al je werk Pjotr.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/09, 16:38:20 »
Graag gedaan, en jullie bedankt voor de complimenten.  :)

Overigens heb  ik ook iets veranderd inzake de schermafdrukken op m'n webstek: als je nu op een schermafdruk klikt om 'm te vergroten, dan opent hij zich in een nieuw tabvenster. Na het bekijken kun je dat tabvenster dus gewoon sluiten om terug te keren naar de tekst.

Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/09, 20:23:40 »
Graag gedaan, en jullie bedankt voor de complimenten.  :)

Overigens heb  ik ook iets veranderd inzake de schermafdrukken op m'n webstek: als je nu op een schermafdruk klikt om 'm te vergroten, dan opent hij zich in een nieuw tabvenster. Na het bekijken kun je dat tabvenster dus gewoon sluiten om terug te keren naar de tekst.

Bedankt en het openen in een nieuwe tabvenster is wel zo handig :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #9 Gepost op: 2016/04/09, 21:46:14 »
Ook vanaf hier een bedankje aan Pjotr voor al het werk in die site. Het is idd de makkelijke instap geworden voor nieuwe Linux gebruikers.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #10 Gepost op: 2016/04/23, 13:37:09 »
Pjotr, is het een idee om bij de 16.04 guides alle apt-get commando's te vervangen voor apt? In 16.04 is apt eigenlijk de volwaardige, uitgebreide opvolger van apt-get geworden. Het heeft zelfs verduidelijkende kleurtjes en een voortgangsbalk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #11 Gepost op: 2016/04/24, 00:48:34 »
Pjotr, is het een idee om bij de 16.04 guides alle apt-get commando's te vervangen voor apt? In 16.04 is apt eigenlijk de volwaardige, uitgebreide opvolger van apt-get geworden. Het heeft zelfs verduidelijkende kleurtjes en een voortgangsbalk.
Dat zou er ooit van kunnen komen, maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor....

Kleurtjes en een voortgangsbalk zijn natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar vooralsnog geef ik de voorkeur aan de bewezen betrouwbaarheid van apt-get.  :)
« Laatst bewerkt op: 2016/04/24, 01:05:18 door Pjotr »

Offline lariek

  • Lid
Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #12 Gepost op: 2016/04/25, 10:45:25 »
Ben ook heel blij met de tips van Pjotr..........eerste werk na de installatie.
Ook namens mij veel dank !

Re: Omzetting van mijn webstek naar Ubuntu 16.04 Xenial Xerus is voltooid!
« Reactie #13 Gepost op: 2016/05/02, 22:13:36 »
Zou eenvoudigweg niet meer zonder jouw tips kunnen Pjotr bij een nieuwe install. 
Heldere teksten, goede praktische afwegingen en zéér uitgebreid.
Heb het al vaker gezegd, maar vooruit nogmaals:
Bedankt voor je inzet en dat al zo vele jaren lang.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood