Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [quake3] vervelend probleem  (gelezen 802 keer)

Offline Math.

  • Lid
[quake3] vervelend probleem
« Gepost op: 2007/07/13, 17:46:14 »
Als ik Quake3 aan het spelen ben dan zie ik na verloop van tijd het beeld een klein beetje schokken. Wanneer het schokken voorbij is wordt het spel ineens donker. Aangezien ik weet dat mijn gamma in Quake3 hoger staat ingesteld dan in Ubuntu weet ik dat er dus ergens een programmetje of iets wordt opgestart en zeg maar 'de voorgrond' aanneemt, waardoor ik een donker beeld in het spel krijg.
Wanneer ik ALT+ENTER indruk gaat Quake3 terug in een venster en daarna kan ik met ALT+ENTER weer terug komen in full-screen modes en is het beeld weer als normaal. Aangezien dit zo'n beetje elke 5min. gebeurd moet ik elke keer het spel onderbreken, behoorlijk irritant dus... Nu is mijn vraag, welk proces zou het kunnen zijn dat elke keer op de voorgrond komt? Is het misschien Synaptic die elke 5min. controleert voor software updates? Is het ook mogelijk om dit uit te zetten...?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
[quake3] vervelend probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/13, 17:50:04 »
Synaptic (of eigenlijk de Update Manager) controleert 1x per dag op updates geloof ik.
Als die dat elke 5 minuten zou doen, zouden de repository servers dat niet leuk vinden ;)

Is het niet je schermbeveiliging? Of de stroombesparende instellingen?
Heb je amsn/pidgin of andere programma's nog open staan die af en toe een pop-up venstertje geven?

Offline Math.

  • Lid
[quake3] vervelend probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/13, 18:37:19 »
Thnx Johanvd, het was inderdaad m'n screensaver! :) Had m'n screensaver helemaal uitgeschakeld en had het probleem niet meer. Nog even als test m'n screensaver op 1min. gezet en ja hoor, precies na 1 min. werd m'n beeld weer donker. ;)
Maar dat betekend dus dat Ubuntu denkt dat ik er niet ben wanneer ik Quake3 speel... hmm... :/