Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Paneel (werkbalk) loopt soms vast in Ubuntu 10.04  (gelezen 1025 keer)

[OPGELOST] Paneel (werkbalk) loopt soms vast in Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2010/06/11, 14:01:15 »
Zo af en toe loopt mijn paneel op een vreemde manier vast. Als de PC een tijd aanstaat en niet is gebruikt staat er rechtsbovenin een zwart balk te flikkeren met een speaker en volumebalk daarin. Deze kan ik niet wegklikken. Op mijn paneel boven kan ik dan ook niets meer aanklikken en zodoende de PC ook niet meer herstarten. Er rest mijn dan niets anders als de PC uitzetten en daarna weer opnieuw aanzetten met de on/off knop. Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is een storing in de geluidskaart, maar het geluid werkt wel perfect. De storing treed ook zeer onregelmatig op, dus ik heb ook nog niet echt een verband kunnen leggen tussen deze storing en het gebruik van bepaalde programma's.

Terwijl ik deze posting aan het plaatsen was, trad de storing weer op. Ik kan de flikkerende balk laten verdwijnen door een willekeurige toets op mijn USB-toetsenbord in te drukken. Echter hierna reageert mijn toetsenbord nergens meer op. Dan zou het dus ook met mijn toetsenbord te maken kunnen hebben? Na een herstart staat trouwens het uitgangsvolume ook ineens op 100%, terwijl ik dit heb ingesteld op ongeveer 75%.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/19, 14:54:44 door Metal Henkie »

Re: Paneel (werkbalk) loopt soms vast in Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/19, 14:53:45 »
Ik heb de "boosdoener" inmiddels gevonden. Ik maak sinds kort gebruik van de WL-060 Wireless Audio Transmitter van Sitecom: http://www.sitecom.com/Wireless-Audio-Transmitter/WL-060/p/689. Nu blijkt dat als ik de USB Adapter in de PC laat zitten terwijl ik hem niet gebruik, deze na verloop van tijd de storing veroorzaakt zoals ik omschreef. Ik heb de adapter nu al een paar dagen niet ingeplugd en ook geen storingen meer. Ik plug hem dus na alleen in, als ik hem ook ga gebruiken.

Overigens werkt dit apparaat perfect. Ik heb de PC boven staan en luister daar veel naar internetradio. Nu kan ik dus ook beneden in de woonkamer via de geluidsinstallatie van internetradio genieten. De overdracht verloopt probleemloos en ook de geluidskwaliteit is prima. Een aanrader voor een ieder die net als ik muziek van de PC op zijn/haar stereo installatie wil beluisteren.

Offline joepz

  • Lid
Re: [OPGELOST] Paneel (werkbalk) loopt soms vast in Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/17, 21:08:33 »
Beste Metal Henkie,

Heb je nog iets speciaals moeten doen om dit ding aan de praat te krijgen?
Ik wil er ook graag 1, maar lees dat ie alleen door Windows ondersteunt wordt. ???

Klopt dat dus niet?
Alvast dank,  ^-^
Joep

Offline joepz

  • Lid
Re: [OPGELOST] Paneel (werkbalk) loopt soms vast in Ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/26, 20:47:31 »
Hallo,
Ben ik weer.
Ik heb hem gewoon gekocht.
Plug en play! No problemo.
Goed hoor
Groet,
Joep