Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help Met Tellico  (gelezen 965 keer)

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Help Met Tellico
« Gepost op: 2017/06/18, 09:43:23 »
Hallo Allemaal.

Ik heb geen idee of ik het hier goed heb geplaatst, maar ik heb hulp nodig met Tellico. Ik draai onder Mint 18.1 en dat werkt goed.

Ik heb met Tellico een begin gemaakt van mijn muziekverzameling. In eerste instantie mijn album's (LP's en CD's). Gedigitaliseerd en of geleend van de plaatselijke Bib. Deze heb ik in een Tellico database gemaakt. De album versie is mooi gelukt.

Maar..... de Singles lukt niet. Wie oh wie heeft er een idee om dit ook te doen met losse singles?

Als database heb ik gemaakt: Artiest-Single-Nummers(tabel)-genre-Jaar-Locatie

Als ik het aanmaak dan kan ik geen meerdere nummers in de tabel zetten per artiest. Moet ik de Single vervangen door een tabel ipv eenvoudige tekst? en nummers weglaten?

Nu krijg ik alleen de artiest te zien en het jaar. Ik wil de artiest zien en de rest in een tabel.

Wie kan mij helpen? Of heeft een ander idee met Tellico?

Hannes


Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: Help Met Tellico
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/18, 10:29:16 »
Een kleine aanvulling. Screenshot gemaakt van de albums.

H.

Offline jolo

  • Lid
Re: Help Met Tellico
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/18, 12:26:51 »
Ik draai onder Mint 18.1
Wellicht kun je vermelden of het om Cinnamon gaat, of een andere desktop omgeving? Welke versie van Tellico draai je? Bijvoorbeeld 2.3.9 via Mint Softwarebeheer. Want op de website van Tellico zie ik versie 3.0.2 staan.

Wellicht kun je ook nog vermelden welke handelingen je stap voor stap in Tellico gedaan hebt, voor de Singles.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: Help Met Tellico
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/18, 15:41:32 »
Ok,

Mint 18.1 Xfce en Tellico versie 2.3.9. via synaptic.
Als ik de single in type dan ziet her het zelfde uit als de album versie. Ik kan in  "NUMMERS"  ook de titels typen, maar ik "mis" een aantal kolommen in nummers.
 Ik doe er een bijlage bij.

In de blauwe rij moet eigenlijk alleen de naam van de artiest komen te staan. Geen Bustop (1966) . Die moeten gewoon in de tabel komen van "NUMMERS" . Net als , eigenlijk, het jaar.

Auto aanvullen  aanzetten - Meerdere waarden toestaan -  Groepering toestaan: Heb ik allemaal maar aan gekruist. Geen idee of dat goed is.

Tellico bevalt prima voor de albums. Ik heb het geprobeerd met LO/OO Base, maar dat was geen succes. Te ingewikkeld voor mij.

In LO/OO Clac wordt het een een aan schakeling van iedere keer de zelfde artiest en dan pas de rest. Tellico lijkt mij beter.

Hannes

Offline jolo

  • Lid
Re: Help Met Tellico
« Reactie #4 Gepost op: 2017/06/18, 20:57:24 »
Je bedoelt neem ik aan, dat je in Tellico > Velden Bij Titel Album hebt gewijzigd in Single. Waarom zou dat behalve de weergave in de interface, nog iets moeten veranderen? Die Busstop in het Blauwe staat er waarschijnlijk, omdat in Bewerken item – Busstop tabblad Algemeen bij Album: Busstop staat. Het jaartal wordt ook daaruit gehaald.

De mogelijkheden van  Tellico staan trouwens op https://docs.kde.org/stable4/en/extragear-office/tellico/index.html
Daarvan is ook een Nederlandstalige versie. Alleen is die nog niet volledig vertaald https://docs.kde.org/stable4/nl/extragear-office/tellico/index.html
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: Help Met Tellico
« Reactie #5 Gepost op: 2017/06/20, 16:39:48 »
Jolo,

Bedankt. Ik zal eens wat gaan experimenteren.

H.