Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL herkeuring kritiek  (gelezen 32028 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #150 Gepost op: 2010/11/03, 20:14:15 »
Wie is de CC nu eigenlijk?

Niemand.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #151 Gepost op: 2010/11/03, 20:22:39 »
Wie is de CC nu eigenlijk?
Niemand.
De CC? Er zijn een heleboel CC's.

Ik denk dat testcees de internationale CC bedoelde ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #152 Gepost op: 2010/11/03, 20:26:43 »
Blijkbaar zijn sommige problemen zo urgent dat ze nu met de CC besproken moeten worden dus daar zal ik maar niet op in gaan.

Vervang urgent maar door oud.
Ik denk dat inderdaad veel van de problemen al niet meer relevant zijn. Ik denk niet dat we daar per se voor naar de Community Council hoeven.

We moesten trouwens maar niet weer een groep in Ubuntu NL krijgen die zich ook 'Community Council' noemt, dat veroorzaakt alleen maar verwarring. :)

Jan, ik denk dat mijn keuze voor het woord 'muggeziften' enigszins ongelukkig was. Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik graag heb dat mensen goed naar het voorstel gaan kijken en niet schromen om ook op kleine dingen commentaar te geven als ze het er niet mee eens zitten. Want het zit 'm vaak in de details.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #153 Gepost op: 2010/11/04, 07:53:26 »
"De situatie zoals die nu is, was, is dat er een vijftal vertegenwoordiger van de verschillende subteams Ubuntu-NL als geheel vertegenwoordigen."

Is dat zo? Volgens mij zit namelijk niemand namens het vertaalteam in het bestuur van ubuntu-nl. Of is deze opzet alweer achterhaald?

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #154 Gepost op: 2010/11/04, 09:30:06 »
Het vertaalteam valt nu onder de schrijvers. Zie de link in hetzelfde stukje dat je citeert: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Team/Teampagina.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #155 Gepost op: 2010/11/04, 10:07:53 »
Ik denk dat inderdaad veel van de problemen al niet meer relevant zijn. Ik denk niet dat we daar per se voor naar de Community Council hoeven.

En als je dan een geschil hebt op het forum met 1 van de moderatoren (of beter gezegd het forum team), waar moet je dan heen voor een objectieve beoordeling?? Die is nergens te vinden hier op het forum, dus de moderatoren (lees: forumteam) hebben bij voorbaat altijd gelijk. Zij maken de dienst uit, ook al hebben ze ongelijk of ben jij als lid niet eens met hun besluit of beslissing. Er moet gewoon een council zijn die objectief alle klachten en problemen beoordeelt en waar leden terecht kunnen indien zij zich benadeelt voelen.

Het wegvallen van een Community Council moet gezien worden als afbreuk aan het forum en Ubuntu-nl. Ik ben dan ook van mening dat er een CC dient te zijn die als een onafhankelijke ombudsman functioneert op het forum. Bij het forumteam kan je simpelweg niet terecht daar het team zichzelf beschermd. Een onafhankelijke CC dient boven het forum te staan en boven het forumteam en de leden. Ook dient de CC geen enkele connectie of functie te hebben binnen de andere teams op het forum.

Ik weet zeker dat een onafhankelijke CC het forum op een uiterst positieve manier zal dienen en ik denk vrijwel er zeker van te zijn dat de leden dit ook zeer zullen waarderen dat er een plek is waar ze terecht kunnen voor hun klachten.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #156 Gepost op: 2010/11/04, 10:13:15 »
waar moet je dan heen voor een objectieve beoordeling?? Die is nergens te vinden hier op het forum, dus de moderatoren (lees: forumteam) hebben bij voorbaat altijd gelijk.
Je kunt b.v. naar de Administrator mailen, dat is Nunslaughter.
Hij is geen moderator !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #157 Gepost op: 2010/11/04, 10:46:31 »
p.s. even voor de duidelijkheid, in de toevoeging op de herkeuringspagina wordt  geproken van community council, dat is een vertaling van gemeenschapsraad, wat in het nieuwe voorstel gebruikt wordt om het bestuursteam voor algemene zaken aan te geven. Er wordt dus niet mee bedoelt de CC die enige tijd geleden als een soort ombudspersoon fungeerde hier op het forum.

Tegenwoordig zijn de communicatiekanalen van het forumteam gewoon open, dus als je het ergens niet mee eens bent kan je dit daar gewoon kenbaar maken en er over discussieren:
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/

Zie voor een voorbeeld van een dergelijke discussie, waar het forumteam prima op reageert:
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/regel-met-betrekking-tot-reclame/
« Laatst bewerkt op: 2010/11/04, 10:49:41 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #158 Gepost op: 2010/11/04, 15:35:50 »
Hoopgevende ontwikkeling. Ik wens je veel succes, Sense!  :)

+1

Sense, voorlopig ben ik ontstellend trots op je en hoop ik dat je ook verder zo krachtdadig zult kunnen optreden. Het heeft waarschijnlijk veel geholpen dat je in Orlando contacten kon leggen met mensen die ertoe doen. Maar je hebt het ook gewoon gedaan. We zijn hier echt al zo verschrikkelijk lang mee bezig geweest...pffff. Ga zo door.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?