Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raspberry Pi  (gelezen 862 keer)

Offline fsx65

  • Lid
Raspberry Pi
« Gepost op: 2014/02/20, 08:06:57 »
Beste Forummers,

De Raspberry Pi draait onder Linux.
Wat vinden jullie van de Raspberry?
Is het meer een leuk speeltje?
Op Google vind ik weinig zinnigs.

Bij voorbaat dank!

Re: Raspberry Pi
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/20, 13:46:00 »
De Raspberry Pi is fantastisch als je weet wat je er mee wilt gaan doen, anders heb je er weinig aan. Dat is dan slechts mijn mening ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Raspberry Pi
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/20, 20:04:35 »
Het is een leuk apparaat waarmee je leuk kunt knutselen. Ik heb hem tot nu toe alleen gebruikt als media speler (goedkoopste media speler die je kunt kopen op dit moment).  Als je handig en of bekend bent met het programma XBMC dan kun je griezelig veel instellen en heel veel films en series bekijken (je doet geen oog meer dicht als je alles wil zien).

Nadeel: Het draait allemaal net wat langzamer dan op een gewone pc (logisch want hij kost maar € 35,-). Ik had altijd een HTPC en dan loopt XBMC gewoon veel vlotter, maar die was 5 keer zo groot qua afmetingen. Mijn vrouw is tevreden dat er nu een klein kastje staat bij de tv (i.p.v. een normale pc) en ik accepteer dat het iets langer duurt.

Qua software hoef je geen verstand van Linux of Windows te hebben (voor media speler gebruik) want alles is te configureren via xbmc. Maar het kan geen kwaad als je Linux kennis hebt want soms loopt xbmc vast en kijk je tegen het een terminal venster aan waar je moet inloggen etc (toetsenbord is dan wel gewenst).

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com