Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: multimedia: adobe flash vs google chrome?  (gelezen 619 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Gepost op: 2012/04/30, 11:09:27 »
Ik gebruik altijd Pjotr's excellente site om de multimedia te voltooien. Echter na het lezen van een artikel op OMG!Ubuntu! begin ik me een beetje af te vragen wat nu de beste aanpak is.

Vooral wat betreft flash ondersteuning, wat is nu wijsheid, de adobe flash plugin binnen halen met het restricted-extras pakket of op de manier zoals in het OMG!Ubuntu! artikel? Daarbij haal je het ubuntu-restricted-extras pakket niet binnen (alleen third party codecs=vinkje tijdens installatie) en gebruik je Google Chrome als browser omdat daarin wel updates van flash blijven komen. Als je namelijk het restricted-extras pakket binnenhaalt dan gaat Chrome volgens mij de externe plugin gebruiken ipv de interne flash plugin.

Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/30, 12:13:47 »
Bij Windows is het zo, Google gebruikt zijn eigen flash, dus eender welke ander flash je ook installeert heeft daar geen invloed op.
Ik weet niet hoe het zit bij Ubuntu, maar ik denk dat dat hetzelfde zal zijn.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/30, 12:23:10 »
Bij Ubuntu is dat precies hetzelfde stievie :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/30, 12:35:15 »
Adobe Flash Player krijgt ook gewoon updates, wanneer je 'm installeert via ubuntu-restricted-extras....

Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/30, 12:42:49 »
Adobe Flash Player krijgt ook gewoon updates, wanneer je 'm installeert via ubuntu-restricted-extras....

Alleen beveilingsupdates, maar je hebt gelijk inderdaad :)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/30, 13:25:58 »
Adobe Flash Player krijgt ook gewoon updates, wanneer je 'm installeert via ubuntu-restricted-extras....

Alleen beveilingsupdates, maar je hebt gelijk inderdaad :)

Ah veiligheidsupates dus wel, maar waarschijnlijk geen updates/doorontwikkeling voor hardwarematige versnelling van flash bijvoorbeeld? En dat kan op z'n zachts gezegd nog wel enige ontwikkeling gebruiken....

Re: multimedia: adobe flash vs google chrome?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/30, 13:31:32 »
Adobe Flash Player krijgt ook gewoon updates, wanneer je 'm installeert via ubuntu-restricted-extras....

Alleen beveilingsupdates, maar je hebt gelijk inderdaad :)

Ah veiligheidsupates dus wel, maar waarschijnlijk geen updates/doorontwikkeling voor hardwarematige versnelling van flash bijvoorbeeld? En dat kan op z'n zachts gezegd nog wel enige ontwikkeling gebruiken....

Yep, maar ik heb geen idee of dat in Chrome wél werkt (of gaat komen) voor Linux. Iemand?