Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto bewerken Shotwell  (gelezen 1303 keer)

Offline loti

  • Lid
Foto bewerken Shotwell
« Gepost op: 2016/04/29, 12:03:03 »
Wanneer ik foto's bewerk met Shotwell, zijn deze aanpassingen weer verdwenen bij een nieuwe installatie.
Ik heb geprobeerd om de oude map .shotwell terug te plaatsen, maar dat helpt niet.

Iemand met een oplossing? 

Re: Foto bewerken Shotwell
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/29, 13:24:56 »
Wat bedoel je met een nieuwe installatie? Nieuwe installatie van Shotwell? En waarom zou je dat doen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto bewerken Shotwell
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/29, 14:41:05 »
Wat bedoel je met een nieuwe installatie? Nieuwe installatie van Shotwell? En waarom zou je dat doen?
Bij een opwaardering van het besturingssysteem via verse installatie bijvoorbeeld. Doe ik zelf altijd.

Belangrijk te zeggen welke Ubuntu versie (en bijhorende shotwell) je gebruikt. Bij de laatste versie (die al enkele Ubuntu edities meegaat) is er geen .shotwell folder meer. Er is een .cache/shotwell folder, die hier niet van belang is, en een .local/share/shotwell folder, met daarin "Data" en de fotodatabank photo.db. Het is die folder die je moet bewaren en terugplaatsen.
« Laatst bewerkt op: 2016/04/29, 14:43:16 door vanadium »

Offline loti

  • Lid
Re: Foto bewerken Shotwell
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/29, 15:27:14 »
Met opnieuw installeren bedoelde ik Mint 17.3.  En het is me nu gelukt  om de oude instellingen te behouden door de oude map shotwell terug te plaatsen in .local/share.

Bedankt allemaal.