Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless kaart in acer laptop  (gelezen 1989 keer)

Gast

  • Gast
wireless kaart in acer laptop
« Gepost op: 2006/03/03, 20:24:29 »
Ik heb een acer aspire laptop en heb ubuntu geinstalleerd. Ik krijg alleen de wireless lan (wifi) verbinding (volgens mij iets van broadcom) niet aan de praat. Bij system->admin->networking staat alleen eth0 en iets van ppp ofzo (inbel verbinding) Ik heb de ethernet geprobeerd, maar dit wil niet. Ik heb ook al geprobeerd een acerhotkey driver te installeren, maar dit lukt ook niet. Als ik bij help in networking kijk, staat daar dat er een knop 'add' zou moeten staan, zodat je daar een (wlan) verbinding kunt toevoegen. Dit is bij mij niet het geval. Kan iemand mij verder helpen?

wireless kaart in acer laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/03, 23:13:54 »
Je hebt een broadcom dus moet je klieren met ndiswrapper, zoek maar eens op ndiswrapper op dit forum

Gast

  • Gast
wireless kaart in acer laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/05, 12:35:44 »
Het is me gelukt. Voor degenen met hetzelfde probleem zal ik even zeggen hoe ik het heb gedaan.

Eerst heb ik ndiswrapper utils en ndisgtk gedownload

$ sudo dpkg -i ndiswrapper-utils_1.1-4ubuntu2_i386.deb

$ sudo dpkg -i ndisgtk_0.5-1ubuntu1_all.deb

(Is natuurlijk wel anders als je een andere versie hebt)
Ik weet niet of dit per se noodzakelijk was om te installeren, maar ik zet het er toch maar even bij.

$ sudo ndiswrapper .inf

(op moet natuurlijk de naam van de .inf driver staan)

$ ndiswrapper -l

$ sudo ndiswrapper -m

$ modprobe ndiswrapper

Als het goed is moet de eth0 nu bij sys->admin->network staan

Als je linux op een andere partitie hebt staan, en windows op de andere, kun je daar de .inf driver opzoeken (ik geloof dat deze bij system32, drivers, inf staat) Deze moet je dan wel kopieren naar een map in linux bijv. /home