Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nero-bestandjes in Linux  (gelezen 1535 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Nero-bestandjes in Linux
« Gepost op: 2008/11/18, 22:57:12 »
Hallo,

Ik ben onlangs op Ubuntu overgestapt (vanaf Windows XP) en nu heb ik het volgende probleem:

Ik had nog een flink aantal audiobestanden te branden met Nero maar dat kan niet onder Linux omdat ik geen Nero voor Linux heb. Nero slaat die lijst met "te branden" nummers op als zogenaamde  .nra-bestanden (dus stel je hebt 16 nummers klaar om te branden op een cd, maar je brandt ze nog niet, maar slaat wel de lijst met nummers op dan slaat Nero dat op als zijnde een  .nra-bestand.

Ik kan die echter niet openen onder Ubuntu. Hoe kan ik er alsnog gebruik van maken? En wanneer dat niet lukt zou ik wel graag erin willen komen (zoals in windows kon met kladblok), zodat ik de lijst met muzieknummers alsnog te pakken krijg (maar dan gewoon in tekstbestand). Met teksteditor van ubuntu lukte dat echter niet.

Offline Visitor.Q

  • Lid
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 23:17:13 »
Hallo,

Ik ben onlangs op Ubuntu overgestapt (vanaf Windows XP) en nu heb ik het volgende probleem:

Ik had nog een flink aantal audiobestanden te branden met Nero maar dat kan niet onder Linux omdat ik geen Nero voor Linux heb. Nero slaat die lijst met "te branden" nummers op als zogenaamde  .nra-bestanden (dus stel je hebt 16 nummers klaar om te branden op een cd, maar je brandt ze nog niet, maar slaat wel de lijst met nummers op dan slaat Nero dat op als zijnde een  .nra-bestand.

Ik kan die echter niet openen onder Ubuntu. Hoe kan ik er alsnog gebruik van maken? En wanneer dat niet lukt zou ik wel graag erin willen komen (zoals in windows kon met kladblok), zodat ik de lijst met muzieknummers alsnog te pakken krijg (maar dan gewoon in tekstbestand). Met teksteditor van ubuntu lukte dat echter niet.

Normaal gesproken open ik vreemde iso/cd image bestanden met k3b omdat die vrij veel ondersteund, maar ik kan zo gauw niets vinden over nra. Als die bestanden zoals jij zegt gewoon text files zijn, dan moet je ze ook met de ubuntu text editor kunnen lezen. Zo niet, dan zou dat (misschien) nog kunnen komen door de encoding van de files, zo gebaseerd op de info die je geeft. Of zie je helemaal niks meer terug van de originele inhoud?
1: Werkbak - AMD Athlon X2 4600+/4096 MB/Nvidia GPU/Ubuntu 8.10 X64 && Intel I7/6GB/NVidia/Ubuntu 9.04 (number crunching)
2: Laptop - Intel C2D T8100 2.1GHz/2048MB/Intel GPU/Ubuntu 9.04 x86
3: Desktop - AMD Athlon XP 2800+/1024MB/Nvidia legacy GPU/Ubuntu 8.04

Offline siegi

  • Lid
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 11:06:31 »
Ik gok dat nero nogal een redelijk gesloten formaat hiervoor hanteert.
nrg bestandtjes zijn wel om te naar iso. Met bv nrg2iso .
Maar voor nra vind ik zoiets niet, waarschijnlijk omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn voor zo'n formaat, van een audio cd kan je bij mijn weten image maken. Buiten dan blijkbaar met nra.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/02, 01:49:28 »
Hallo,

Ik ben onlangs op Ubuntu overgestapt (vanaf Windows XP) en nu heb ik het volgende probleem:

Ik had nog een flink aantal audiobestanden te branden met Nero maar dat kan niet onder Linux omdat ik geen Nero voor Linux heb. Nero slaat die lijst met "te branden" nummers op als zogenaamde  .nra-bestanden (dus stel je hebt 16 nummers klaar om te branden op een cd, maar je brandt ze nog niet, maar slaat wel de lijst met nummers op dan slaat Nero dat op als zijnde een  .nra-bestand.

Ik kan die echter niet openen onder Ubuntu. Hoe kan ik er alsnog gebruik van maken? En wanneer dat niet lukt zou ik wel graag erin willen komen (zoals in windows kon met kladblok), zodat ik de lijst met muzieknummers alsnog te pakken krijg (maar dan gewoon in tekstbestand). Met teksteditor van ubuntu lukte dat echter niet.

Normaal gesproken open ik vreemde iso/cd image bestanden met k3b omdat die vrij veel ondersteund, maar ik kan zo gauw niets vinden over nra. Als die bestanden zoals jij zegt gewoon text files zijn, dan moet je ze ook met de ubuntu text editor kunnen lezen. Zo niet, dan zou dat (misschien) nog kunnen komen door de encoding van de files, zo gebaseerd op de info die je geeft. Of zie je helemaal niks meer terug van de originele inhoud?
Hallo Visitor Q,

Sorry voor late reactie, ik ben niet bericht geweest door dit forum van jullie meldingen op mijn bericht...vreemd...

Maar op jouw vraag terug te komen, ik krijg de .nra bestanden totaal niet geopend, dus ook niet met de teksteditor. Normaal in windows kon dat met het kladblok, al was dit niet normaal, maar je kreeg dan alle audionummers achet erlkaar geplakt te zien, waardoor ik nog enigszins eruit kon halen welke nummers in het . nra-bestand opgeslagen zat. Nu dus helemaal niet.

Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/02, 02:55:10 »
Voor zover ik altijd begrepen heb is nra nix meer of minder dan een playlist of afspeellijst van nero.
Het bevat dus niet de werkelijke nummers die jij zo graag wil branden.

Het nra formaat is werkelijk een drama om te editten en een gesloten formaat daarom kan je er niet zoveel meer.

Makkelijkste is dus gewoon je liedjes allemaal in een map zetten en dan met k3b op cd zetten.
Of met K3b een nieuwe compilatie maken.

Vergeet nra en nero maar in Ubuntu is nog veel meer mogelijk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline icehawk

  • Lid
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/02, 20:38:22 »
Voor zover ik altijd begrepen heb is nra nix meer of minder dan een playlist of afspeellijst van nero.
Het bevat dus niet de werkelijke nummers die jij zo graag wil branden.

Het nra formaat is werkelijk een drama om te editten en een gesloten formaat daarom kan je er niet zoveel meer.

Makkelijkste is dus gewoon je liedjes allemaal in een map zetten en dan met k3b op cd zetten.
Of met K3b een nieuwe compilatie maken.

Vergeet nra en nero maar in Ubuntu is nog veel meer mogelijk.


Daarom ben ik ook van Nero afgestapt :) Fikt nu alles met K3B !!
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/02, 20:58:44 »
Waarom vertelt niemand de topic-starter even dat er ook een Linux-versie van Nero is? Zou wel zo netjes en makkelijk zijn voor de topic-starter...

http://www.nero.com/enu/linux3.html

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/02, 21:19:08 »
Waarom vertelt niemand de topic-starter even dat er ook een Linux-versie van Nero is? Zou wel zo netjes en makkelijk zijn voor de topic-starter...

http://www.nero.com/enu/linux3.html

Warom dokken voor Nero als het ook met Brasero, K3B, etcetera kan?

En je kunt toch in Brasero aangeven wat je branden wil? Beter voor niks dat werk hebben gedaan met Nero en het nu ff opnieuw doen in Brasero, dan een eeuwigheid bezig te zijn met afspeellijsten (dat zijn het, toch?) proberen te openen. Zowieso moeten de muziekbestanden waar die .nra bestanden naar verwijzen wel nog exact op dezelfde plaats staan. Gewoon in Brasero een nieuwe lijst opbouwen dus, en dan branden. Brasero is te vinden in het toepassingen menu, onder "audio en video".

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/02, 22:52:54 »
Ik heb al een nieuwe lijst gemaakt met Brasero, dus ik zie verder af van het openen van die nra-bestandjes. Helaas niet gelukt. Kost veel tijd en energie om ze weer opnieuw onder Brasero te maken, vandaar dat ik ze graag geopend had willen krijgen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga die k3b trouwens ook proberen, kijken of ie fijner werkt dan Brasero.

Nogmaals bedankt.

Greetz, Partynoud

van_zwier

  • Gast
Re: Nero-bestandjes in Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/03, 20:30:18 »
Heb nero even geprobeerd, in de hoop dat er dan ook nero vision bij zou zitten.
Maar het is eigenlijk alleen nero burning rom, m.a.w. ben het inderdaad met Peter eens het voegt op deze manier niet veel extra toe aan de programma's die je zo wie zo al hebt om te gebruiken.

Het is mij het kopen van een licentie niet waard.