Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Software centrum weg  (gelezen 1443 keer)

[Opgelost]Software centrum weg
« Gepost op: 2011/06/26, 18:41:45 »
L.S.

Na het geven van het commando apt-get autoremove bleek ik ineens een heel rist programma, maar erger nog het programma 'Software centrum' kwijt te zijn. Weet iemand een manier hoe dit vitale programma weer terug te krijgen? Ik gebruik Debian 6; wijkt weinig af van Ubuntu voor zover ik na kan gaan.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 20:08:33 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Software centrum weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/26, 18:54:00 »
Kan je dat niet terug installeren via pakketbeheer (ik zit nu wel in Mint te werken) ? Of Synaptic of zoiets ?

Gewoon 'software center' typen en aanvinken voor installatie. Moet mogelijk zijn, alleen ken ik de naam niet van buiten voor Debian.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 18:56:40 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

DarkEra

  • Gast
Re: Software centrum weg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/26, 18:56:50 »
Wat dacht je van Synaptic op te starten en te zoeken naar software center? De simpelste maniet om het terug te krijgen lijkt mij. :) Edit: Zoals dus hierboven ook aangegeven wordt.

Wat ik verder zeer vreemd vind is dat dit verwijderd wordt met apt-get autoremove....... Weet je zeker dat je niet ergens iets anders hebt gedaan?

Re: Software centrum weg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/26, 18:57:05 »
sudo apt-get install software-center
Een gok. Anders
apt-cache search software center

Re: Software centrum weg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/26, 20:08:06 »
Heren, dank allemaal! En natuurlijk had ik al gezocht via Synaptic, maar gĂȘnant genoeg niet goed genoeg. Maar gelukkig is er een helpdesk die ook in dit soort gevallen een handje toe wil steken. Nogmaals dank.

Ik heb inderdaad slecht via bovenstaande commando wat zaken om zeep geholpen; ik kreeg de melding van zo'n 340 MB die zou worden vrijgemaakt, met geschetst resultaat. Er zijn nog wat zaken verdwenen onder 'beheer', maar dat stoort wat minder (direct).

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 20:12:04 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.